Monet lähteet puhuu S-ryhmästä, mutta kaippa se oli alunalkaen B-ryhmään tarkoitettu?Tämä yksilö oli 2,4 16v + mekaaninen ahdin (Ascona/Manta 400 -pohjainen moottori).
Jossain muussa yksilössä oli Ford-Zakspeed BD 1,86l turbokone; tämä "liitto" ei ole avautunut koskaan?
Oliko nuo nyt sitten S-ryhmän vai B-ryhmän protoja? Epäilen B:tä...
(Sori jos jauhan ehkä jo käsiteltyä aihetta)
Lotus Renault GP 0-300km/h 12,1s:En ole väittänyt B-ryhmän olevan nopeampi jossain sorarännissä tai lumipellolla kuin uudenaikaset rallit-autot. B-ryhmäläiset olivat parhaimmillaan asfaltilla, erityisesti radalla. Helppo päätellä pelkästä tehopainosuhteesta: WRC:n 300hv ja lähes 1,5tonnia vs B-ryhmän hurjimpien evoversioiden lähes 1000hv ja painoa alle 1000kg.
Eihän se F1-autokaan ole nopeampi todennäköisesti edes jossain Saksan puhtaalla asfaltinomaisella pikaerikoiskokeella kuin vapari-ralli-Xsara, mutta nyt kai on kyse Estorilin moottoriradasta, eikö? Ei mistään routapellosta, jossa Valmetilla kynnetään kovinta vauhtia vaan puhtaasta moottoriradasta.. Ja siellä ei perheautotehoisilla ja painoisilla WRC-tonnikeijuilla ole mitään jakoa ei edes 80-luvun F1-autoille, puhumattakaan kisakireistä B-ryhmän tykeistä.
Jännästi täällä ohitettiin tosiasialliset suorituskyky erot (esim. TM:n mittaus, jonka mukaan Pösö 205:kin kiihtyi pelkästään 1986 -mietona versiona kovempaa kuin aikalainen Arrows F1-auto 0-180 km/h) ja mentiin taas jonnekin Ruotsin lumiränniin haaveilemaan miten sillä lussutehoisella WRC:lläkin voi ajaa automaatisin mehunannostelukonein melko kovaa:ahem:
No kun se menee 2,3s 0-100 soralla eli siis 0-300 6,9sek (soralla)..Ja kyseessä vasta keskimieto 1000hv:n -87 kehitysversioLotus Renault GP 0-300km/h 12,1s:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=M2KMqvxQnDA
-Pane paremmaksi Delta S4!
Älä Mielikuvitusmaaimassa KAIKKI on mahdollista...myös Estorilin legendaPaitsi että kiihtyvyys ei säily samana koko tuota 0-300 km/h väliä...
Ei tietenkään. Näkeehän sen tuosta videoltakin, että 100-200 tulee nopeammin kuin ensimmäinen satanen, kun lopultakin on pitoa, ja koska lancialla ei ole siipiä hidastamassa kiihtyvyyttä viimselle satkulle, ei se hidastu niin paljoa.Paitsi että kiihtyvyys ei säily samana koko tuota 0-300 km/h väliä...
Löytyy touta Audi RS002:ta muuten pienoismallina ihan kunnon kisavärityksessä:Tämä keskustelu on laajentanut käsitystäni S-ryhmän ralliautoista, kiitos siitä. Mieltäni on askarruttanut se, miltäköhän nuo S-ryhmän autot olisivat näyttäneet tositoimissa. Onhan noita ECV1:siiä ( siis yksi kpl) ja Toytotan MR2:sta nähty juutuubissa, mutta ei kuitenkaan "tehtaan väreissä".
Ja kun S-ryhmästä puhutaan, niin eikös se lista ollut seuraava: Lancia ECV1 ja ECV2, sekä Audi 002, MR2 220 jotakin, Opel Kadett 4x4. Mutta onko muita?
Ohessa pikainen luonnos nyt alkuun tuosta Audi 002:sesta. Näitä olis kiva tehdä lisää ja ihan ajan kanssa sillä lailla huolella... Vaikka koko sarja? Audikin voisi esiintyä vaikka esim. Funkberaterin väreissä, tai Belgan väreissä.
No, mutta tässä tämä ensimmäinen luonnos:
[/url][/IMG]
[/url]
Audi 002 luonnos by artbyantero, on Flickr
Terv,
Eavi
Epäilen, että Arrowsin tiedot on kotoisin TM 5/1987 lehdestä, missä oli kiihtyvyysvertailussa Arrows Barclay F1 ja rallicrossi Porsche.Voisit tietysti vähän laittaa taustaa. Eli mistä tämä fakta on peräisin? RC-autot ovat ilmeisesti 90-luvun taitteesta. Mikä tuo Saab on? Entäpä Arrowsin tiedot? Onko ihan itse tulostettu kaavio?
Tuohan on siis koneella muokattu kuva.Löytyy touta Audi RS002:ta muuten pienoismallina ihan kunnon kisavärityksessä:
Sen verran aidonnäköinen, että voisivat Audilla vaikka ihan oikeasti teettää tuollaisia pienoismalleja joululahjoiksi. :idea:Tuohan on siis koneella muokattu kuva.
Tässä alkuperäinen kuva.
http://groupbrally.com/images/audi/rs002/DSC03334.jpg
Kuukelin kääntäjän kautta jos oikein ymmärsin niin Ferrari 0-100km/h 3,94 sek ja 0-200km/h 10,64sek ja Audi 3,77sek ja 12,60sek. Ei huonoja lukemia kummallekkaan...-Ehkä tämä antaa jonkinlaista kuvaa B-ryhmäläisten suorituskyvystä suhteutettuna 2000-luvun superautoihin.