Kimi Räikkönen - Mies joka tietää mitä tekee - kaudella 2012

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Jossain vaiheessahan oli se sääntö ettei ensimmäisestä vaihteistoviasta rangaista. Se oli ihan hyvä sääntö.
 

Sam the Man

Registered Yes-man
Liittynyt
21.9.2009
Viestit
1351
Alonsolta ja Nicolta sulaa renkaat alta, mikä auttaa Kimiä ainakin kaksi sijaa ylöspäin huomenna. Mies on vauhdissa, auto on hyvä ja rengas ystävällinen ja Kimin raaka nopeus ja tyre management nostaa sijoja vielä pari, joten 4-5 sija haarukassa. Unelma lähdöllä tai muiden keskeytyksillä poudium. Jos Schumi kuittaa lähdössä molemmat Mäccit voi Kimillä olla saumaa podiumille kun juna pysyy kasassa paremmin Schumin pyörien mädäntyessä muita nopeammin.

Itse veikkaa että Mäccit ottaa kaksoisvoiton ja Vettel on kolmas. Webber ottaa taas surkean lähdön ja päästää Vettelin edelleen. Schumilla tulee renkaat loppumaan lian aikaisin.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Aika kummallinen mielipide. Jos rangaistusta ei tulisi, tottakai kannattaisi virittää osat herkemmin hajoaviksi = tehokkaammaksi.
Ei minusta. Tallimestaruus on tallille arvokkaampi(tai yhtä arvokas ainaki) kuin kuljettajan mestaruus. Tallilta vaan pisteitä pois tai niiden pisteiden saamisen vaikeuttamista rangaistuksissa. Ei siinä kannattais sen enempää viritellä ku nyttenkään.

En ota kantaa olisko joku tuon henkinen systeemi parempi vai ei, mutta ehdotus ei missään nimessä kummallinen ole.
 

Uncle Ron

Well-known member
Liittynyt
28.3.2010
Viestit
51
Kimiltä nähtiin hyvä suoritus tänään, ei Australian tapaista tunarointia ja mies oli loppuun asti kärkitaistossa mukana, mikä indikoi Lotuksen olevan ainakin näin alkukaudesta hyvinkin laadukas auto kun huomioidaan Grosjeanin aika-ajotulos Melbournesta. Lähtöruuturangaistus on harmillinen ja kuivalla kelillä Kimin maksimitulos huomenna lienee viides sija. Jos vettä sataa mahdollisuudet ovat korkeammalle joskin toisaalta sitten keskeytysriskikin kasvaa.

Kokonaisuudesta voi todeta, että vauhdillisesti Lotuksen kausi on alkanut ennakoitua paremmin, mutta tunaroinnin takia potentiaalia ei ole voitu täysin realisoida. Tarttis tehdä jotain.
 

Ronttu

Well-known member
Liittynyt
12.3.2006
Viestit
650
Ai saakeli, on se Kimi vaan kunnos! Mahtavaa että tuli takas ja mahtavaa kun pieksee Ferrarit oikeen huolella kauden aikana. Jes!
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Aika kummallinen mielipide. Jos rangaistusta ei tulisi, tottakai kannattaisi virittää osat herkemmin hajoaviksi = tehokkaammaksi.
Kisassa se kuitenkin haittaisi sekä kuski- että tallipisteiden saamista. Kun eihän niitä osia saa vaihtaa siinä välissä. Toki jos Parc Ferme-säännöstä luovuttaisiin tai sen rikkominen olisi vain tallipisteistä pois, niin mentäisiin käytännössä aika-ajoautoihin. Kustannussyistä sitä ei haluta.
Ei minusta. Tallimestaruus on tallille arvokkaampi(tai yhtä arvokas ainaki) kuin kuljettajan mestaruus. Tallilta vaan pisteitä pois tai niiden pisteiden saamisen vaikeuttamista rangaistuksissa. Ei siinä kannattais sen enempää viritellä ku nyttenkään.

En ota kantaa olisko joku tuon henkinen systeemi parempi vai ei, mutta ehdotus ei missään nimessä kummallinen ole.
Tallipisteet ovat merkittäviä FOM:n rahanjaon vuoksi, mutta käytännössä kuskien sijoitus on se, joka määrittelee tallin sponsorisopimuksia tulevaisuudessa. Sitä fanit seuraavat, ja siten sponsoritkin. Joten rahallisestikaan tallimestaruus ei välttämättä ole tärkeämpi, ainakaan kaikille.
 

junnu146

Well-known member
Liittynyt
23.9.2009
Viestit
203
Kyllä se kimsteri nousee taistelemaan 3-5 sijoituksista helposti.. Lotuksellahan on ollut suoranopeudet kohillaan ja kisassa vielä drs apuna.. ja ferrarin uusi testikuskihan sanoi että lotus oli aivan mahtava mutkasellakin osuudella :D
 

Timmyh

Formuloita vuodesta -98..
Liittynyt
23.2.2009
Viestit
2933
Sijainti
Tampere
Kimi voittaa huomenna. Fakta. Ei voi argumentoida vastaan. Jos olet eri mieltä, olet väärässä.
 

speedman

race is in my head
Liittynyt
26.10.2008
Viestit
1380
Kisassa se kuitenkin haittaisi sekä kuski- että tallipisteiden saamista. Kun eihän niitä osia saa vaihtaa siinä välissä. Toki jos Parc Ferme-säännöstä luovuttaisiin tai sen rikkominen olisi vain tallipisteistä pois, niin mentäisiin käytännössä aika-ajoautoihin. Kustannussyistä sitä ei haluta.
Ei, vaan, jos esim vain ensimmäisestä laatikkovaihdosta rangaistaisiin lähtöruudulla, silti se voisi kannattaa, koko kauden suhteen.
Hyvin yksinkertaista: tehdään laatikko ohuemmilla rattailla, jolloin se tulee pieni kitkaisemmaksi, hyrrävoimat pienemmiksi jne = suoraa teho- ja massahyötyä. Sitten yhdellä laatikolla ajetaan yksi kisa ja ilmoitetaan, että "laaikkoon tuli joku vika" ja seuraavaan kisaan uusi aski.
Siis, tuolla en todellakaan tarkoita Lotusta tai ketään muutakaan (koska tuossa on kuitenkin iso riski, koska ei 5:ttä ruutua voi aina ottaa turpaan).
 

Maco

Well-known member
Liittynyt
13.3.2009
Viestit
671
Minusta se on juuri nykyaikana ihan sopiva rangaistus. Se sitäpaitsi riippuu jokatapauksessa paljon radasta.

Esim. Damon Hill ei tuossa enkunkielisessä lähetyksessä ollut kamalan tyytyväinen siitä, että kuljettajaa rankaistaan osien pettämisestä ja pohti voisiko valmistajalle jotenkin antaa rangaistuksen ilman, että kuljettajan kisamahdollisuuksia tarvitsisi tärvellä.
Ei taida oikein tänne sopia, tämä spekulointi, mutta minusta voisi olla esim. 4 laatikkoa kauden aikana käytettävissä ja joutuessa ottamaan viidennen tulisi rankkua eli vähän sama kuin moottoreissa.

Itse asiaan olisin tyytyväinen yhtä hyvään kisaan, kuin Melbourne eli 10 pykälää nousua.:thumbup:
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Ei taida oikein tänne sopia, tämä spekulointi, mutta minusta voisi olla esim. 4 laatikkoa kauden aikana käytettävissä ja joutuessa ottamaan viidennen tulisi rankkua eli vähän sama kuin moottoreissa.

Itse asiaan olisin tyytyväinen yhtä hyvään kisaan, kuin Melbourne eli 10 pykälää nousua.:thumbup:
Kimi on niin nopee että ohittaa itsensäkin :p
 

tieri

Banned
Liittynyt
12.3.2009
Viestit
571
Laitetaan nyt tänne, kun tämä toikki kuitenkin eniten haaskan näätijiä vetää.

Eli IWE ja muut *piip*petterit. Mikä on tämän päiväinen selitys/salaliittoteoria sille, että kimi pieksi tallikaverinsa? Annan pari helppoa täkyä näin alkuun... Bollier oli kaatanut kilon sokeria/hiekkaa Romain tankkiin kunnon PR hengessä. Itse suuri saatana Bernie oli näpelöynyt tuloksia lisärahan toivossa.

Teidän postaus historialla edellä aloittamaani paskaa keksitään varmaan roppakaupalla lisää. Melko hyvin kuitenkin kaverilta joka menetti motivaationsa jo vuosia sitten. Samaan syssyyn voi sitten myös laittaa ne toivottomat selitykset sille, miksi kerppenin jumalalta kesti useamman kauden päästä kilpauluvauhtiin ja tämä espoolainen antipersoona on ollut taukonsa jälkeen jo ensimmäisestä kisasta lähtien, lähestulkoon tasollaan. Puhumattakaan, että tämän, kaiken kritiikin yläpuolella olevan kerppenin jumalan paluu oli, ainakin tähän astisilla Kimin näytöillä, lähinnä surkuhuipaisa.

Kyllä! Olen kännissä. Vituttanut jo pitkään tiettyjen *piip* (itse sensuuri toimii edes jotenkin) hahmojen lässytys vailla mitään konkreettisia faktoja.
Kertokaa nyt! Miksi tämä on mahdollista jos Kimi on kerran niin SAATANAN PASKA ja muut niin vitun paljon parempia?

P.S. Tällä vit.. vuodatuksella olisi varmaan ollut vielä enemmän painoarvoa jos sen olisi tehnyt vasta puolessa välissä kautta, mutta olen kuitenkin sitä mieltä, että eiköhän tällä foorumilla ole nähty jo tarpeeksi martyyri vetäytymisiä. Puhumattakaan siitä, että olisi ollut monelle hahmolle ihan liikaa, jos tämä jo sitä ei ollut. Totuus sattuu.

P.P.S. Sorry FW08, jos tästä noottia tulee, niin kestän sen kuin mies, mutta joskus se kamelin selkäkin katkeaa...
 
Ylös