Tätä Salokin jutteli että vaikeaa välillä saada ns. yksi kierros kasaan. Mutta kilpailu on vaan kovaa, ja kisaviikonloppu on onneksi vasta kesken.No olis se Räikkönenkin voinut ajaa vähän paremmin sen ensimmäisen vetonsa niin olis riittänyt Top10-sijoitukseen, eli meni vähän kuskinkin piikkiin. Autossa pitäisi olla riittävästi vauhtia.
Vähän näinkin. Ei se kuski ole mikään uhri, vaan osallistuu tai vähintään hyväksyy taktiikan. Viikko sitten sama taktiikka nosti kolmanteen osioon käyttämällä vain kaksi settiä renkaita. Siitä voinee kritisoida, että rata parani session aikana todella paljon ja siksi mahdollisimman myöhään ajaminen olisi ollut tärkeää, toisaalta lopussa olisi saattanut tulla joku kovalainen eteen ja 11. sijakin jäädä saamatta.No olis se Räikkönenkin voinut ajaa vähän paremmin sen ensimmäisen vetonsa niin olis riittänyt Top10-sijoitukseen, eli meni vähän kuskinkin piikkiin. Autossa pitäisi olla riittävästi vauhtia.
Ratahan parani älyttömästi loppua kohden, joten en tiedä olisiko päässyt siinä vaiheessa kovempaa.No olis se Räikkönenkin voinut ajaa vähän paremmin sen ensimmäisen vetonsa niin olis riittänyt Top10-sijoitukseen, eli meni vähän kuskinkin piikkiin. Autossa pitäisi olla riittävästi vauhtia siihen. Huomisen kannalta tilanne ei kuitenkaan välttämättä ole katastrofi, maksimisijoitus Q3:ssa olisi ollut 6.
Siinä tapauksessa Lotus on täysi harrastelija talli. Miksi kysyä kuskilta mitään taktiikkaan liittyvää ylipäätänsä? Kuskin tehtävä on ajaa eikä miettiä aikaeroja.Ei se kuski ole mikään uhri, vaan osallistuu tai vähintään hyväksyy taktiikan.
Kimihän siellä radalla liian hitaasti ajoi. Ja taktiikkahan on tallin sekä kuskin yhteispeliä.Siinä tapauksessa Lotus on täysi harrastelija talli. Mihin niitä muita siellä sitten tarvitaan?
Kyllä se on Lotus yksin kuka ryssi tämän.
Justiinsa. Jos kierros menee vituiksi, niin talli jatkaa alkuperäisen suunnitelman mukaan. Oletko tosissasi?Kimihän siellä radalla liian hitaasti ajoi. Ja taktiikkahan on tallin sekä kuskin yhteispeliä.
Jos kierros menee vituiksi, niin kuljettajan pitää silloin vaatia päästä uudestaan radalle. Kimi ei tänään halunnut mennä ajamaan toista kierrosta, joten en mä tiedä miten siitä voisi tallia syyttää.Justiinsa. Jos kierros menee vituiksi, niin talli jatkaa alkuperäisen suunnitelman mukaan. Oletko tosissasi?
Kimi ajoi kovaa siihen nähden milloin suoritti kierroksensa, rata parantui enemmän kuin mitä Lotuksella uskottiin, tallin piikkiin menee, ne laskee mikä aika riittää ja mikä ei.Kimihän siellä radalla liian hitaasti ajoi. Ja taktiikkahan on tallin sekä kuskin yhteispeliä.
Pitäisi vaan ymmärtää, että se päätös on tehty huomista silmälläpitäen. Ferrarilla käytiin tosissaan samaa pohdintaa Alonson suhteen kuten lähetyksen radioliikenteessä kuultiin, päätyivät päinvastaiseen ratkaisuun. Se, kumpi oli oikeassa selviää vasta huomenna.Kimi ajoi kovaa siihen nähden milloin suoritti kierroksensa, rata parantui enemmän kuin mitä Lotuksella uskottiin, tallin piikkiin menee, ne laskee mikä aika riittää ja mikä ei.
Kimi ajoi kovaa siihen nähden milloin suoritti kierroksensa, rata parantui enemmän kuin mitä Lotuksella uskottiin, tallin piikkiin menee, ne laskee mikä aika riittää ja mikä ei.
Tuolta toisesta topikista lainattua. Tallin moka. Että joo...Autosport sanoi:Raikkonen said he could have made it to Q3 easily had he used another set of tyres, but he is optimistic the decision will prove to be the right one on Sunday.
"We took the risk to try to save one set of tyres and didn't go out afterwards when we could easily get in [to Q3]," said Raikkonen.
"We thought it was worth it to save the tyres, so we'll see what happens."
The Finn admitted the tyre situation in Bahrain will be hard to handle in the race.
"It will be more difficult [with tyres] here than it was in China, but I think everybody has the same issues.
"That's one of the reasons why we didn't go through [to Q3], but hopefully it will pay off tomorrow."
Mielestäni kimin veto oli ihan hyvä verrattuna mihin aikaan kimi kierroksen teki. Grossi mokasi ekan nopean vetonsa q2 eikä päässy edes top 10:iin. Vaikutti että rata oli melkein sekunnin nopeampi q2 lopussa kuin alussa.Ei se Kimin veto Q2:ssa ollut vaan tarpeeksi hyvä. Grosjean ajoi kovilla 1.34.0 Q1:n lopussa ja Räikkönen siis 1.33.7 pehmeillä aika pian sen jälkeen Q2:ssa. Vähän parempi kierros ja paikka olisi ollut Q3:ssa hanskassa ja pienellä kierrosmäärällä. Talli on tehnyt paljon virheitä tällä kaudella mutta nyt Kimin olisi vaan pitänyt olla itse nopeampi kun siihen auton puolesta oli hyvät saumat. En suostu uskomaan että Grosjean on noin paljon nopeampi, vaan Räikkösellä ei vaan mennyt kaikki kohdilleen tänään. Tiedä sitten oliko sillä harjoituksissa raportoidulla aliohjaamisella jotain vaikutusta, ettei pakettia saatu kasaan ajoissa. Mutta jotenkin sellainen fiilis on ettei Kimi ollut tyytyväinen autonsa vauhtiin tänään ja sen takia kaikkea ei kannattanut pistää peliin aika-ajoissa jos maksimi oli sijat 8-9?