Se on aika vaikea antaa 101 %, jos on vain 90 % luotto autoon.Yleensäkin tuntuu että Kimi on tähän asti vielä "jarrutellut", eli ei ole missään vaiheessa antanut 101% kisassa. Sen näkee siitäkin ettei romua ole tullut, jos ajaa aivan limitillä, täytyy myös romua tulla aika ajoin.
En näe yhtään lausetta yhdeltäkään mekaanikolta.Kimin mekaanikot eivät näköjään olleet hirveän tyytyväisiä Kimin asenteeseen Monacossa:
"The Enstone guys readily agreed, even though designing and manufacturing such a system (parempi ohjaussysteemi) is a time-consuming business. It drained factory engineering effort away from a lot of other projects for around three weeks. As has been well-reported, Kimi made a single out-lap in Thursday morning practice at Monaco, came in, declared that the car was undriveable with this steering, almost totally devoid of feedback.
Kimi's pre-occupation with his steering is reminding them all too much of their time with Trulli and this time, when they look to the other side of the garage, Romain Grosjean is going very quickly with whatever steering he's given. But they have very different driving styles, and Grosjean's - just like Alonso's before him - is not particularly sensitive to steering feedback.
The team guys feel they have done all they can to accommodate Kimi's requests - and if what results is still not to his taste, then it's really down to him to adapt himself. Kimi feels he cannot do his best work without a steering system that allows him to feel the car in the way he needs to. It's a classic racing impasse."
Koko artikkeli (Englanniksi): http://www1.skysports.com/formula-1/news/22058/7784961/Raikkonen-trying-Lotus-patience
Jos osaisit englantia, ja osaisit ymmärtää syy-yhteyden, niin varmaan ymmärtäisit että esim. "The team guys feel..." lauseella viitataan mekaanikkojen sanomisiin.En näe yhtään lausetta yhdeltäkään mekaanikolta.
Voi voi trolli. Opettele lukemaan. Näytä mulle suora lainaus joltain työntekijältä.Jos osaisit englantia, ja osaisit ymmärtää syy-yhteyden, niin varmaan ymmärtäisit että esim. "The team guys feel..." lauseella viitataan mekaanikkojen sanomisiin.
Jos äidinkieli ei ole Englanti, kannattaa olla pohdiskelevainen kommentiensa kanssa. Siitä huolimatta, sanoisin, että tiimin jäbät (ei siis suoraan mekaanikot) olivat kyrsiintyneitä tuosta ohjausjupakasta. Nuo viittaukset Romainiin ja kilpa-autoilijoihin yleensä ilmaistiin tuossa aika hienovaraisesti. Englesmanni, kun ei asioita sillä tavalla suoraan täräytä kuin härmäläinen. Tai sitten on TODELLA vittuuntunut.Voi voi trolli. Opettele lukemaan. Näytä mulle suora lainaus joltain työntekijältä.
Miksi tämä engelsmanni olisi vittuuntunut? Täähän on kommentaattori.Jos äidinkieli ei ole Englanti, kannattaa olla pohdiskelevainen kommentiensa kanssa. Siitä huolimatta, sanoisin, että tiimin jäbät (ei siis suoraan mekaanikot) olivat kyrsiintyneitä tuosta ohjausjupakasta. Nuo viittaukset Romainiin ja kilpa-autoilijoihin yleensä ilmaistiin tuossa aika hienovaraisesti. Englesmanni, kun ei asioita sillä tavalla suoraan täräytä kuin härmäläinen. Tai sitten on TODELLA vittuuntunut.
"The Rack is ok, it's actually the Track Rods."http://www.dailymotion.com/video/xr2m57_2012-monaco-fp1-team-radio-clips_auto
0:54 kohdalla Kimi puhuu ohjauksesta ja voisiko joku sanoa, mitä toinen mekaanikko sanoo? Jotain että ei ole ohjaus vaan? Klippi on siis tiimiradioista FP1:stä.
Eli etupyörät eivät kääntyneet samasasa kulmassa? En ihmettele, kun Kimi valitteli, että meinasi ajaa seinään installaatio kierroksella, kun ei kääntynyt auto kunnolla.The Rack is ok, it's actually the Track Rods.
Ohjausvaihde ok, raidetangoissa jotain hämminkiä. Varmaan ohjausgeometriat jollain tapaa liikaa viturallaan. Ja eihän pyörät samassa kulmassa käännykkään. (http://fi.wikipedia.org/wiki/Ackermann-ehto)Eli etupyörät eivät kääntyneet samasasa kulmassa? En ihmettele, kun Kimi valitteli, että meinasi ajaa seinään installaatio kierroksella, kun ei kääntynyt auto kunnolla.
Anteeksi, mutta sä et voi 100% varmuudella väittää, että tallissa ollaan vihaisia Kimille pelkästään Hughesin kirjoituksen perusteella."The Rack is ok, it's actually the Track Rods."
Ja muuten ToXiCiTy, on sitten todella hauska löytää ja etsiä artikkeleita jos saa aina niin piristävän ja aurinkoisen vastaanoton.
Juu, ja siellä Hughes puhu "Team Guys"eista, jotka laitoin mekaanikoiksi koska se olisi se loogisin koska he sen asentelevat ja sitten poistavat ja asentavat vanhan. Voisi olla myös nuo suunnitelijat tai sitten ihan tiimipääliköstä lähtien.
Jotkut tallissa on kuitenkin vittuuntuneita, ja luuletko oikeasti että Hughes laittaisi nimiä tai edes lähteen tehtävän tuonne artikkeliin. Hughes ei varmaan pahaa halua hänen tietolähteille.
Edit... kyllä mauke oli oikeassa. Kyllä se tarkoitti sitä että ohjausvaihde (rack) ok, ja että raidetangoissa (drag rod) jotain ongelmaa. Ja vaihtamiseen pitää purkaa koko etupää. Eli nyt herää kysymys, mistä se kaveri tuon näki? Telemetriasta? Eli se oli oikeasti ihan paska, tässä tuskin oli kyse muusta.Eli etupyörät eivät kääntyneet samasasa kulmassa? En ihmettele, kun Kimi valitteli, että meinasi ajaa seinään installaatio kierroksella, kun ei kääntynyt auto kunnolla.
En.Anteeksi, mutta sä et voi 100% varmuudella väittää, että tallissa ollaan vihaisia Kimille pelkästään Hughesin kirjoituksen perusteella.
100% on maksimi, sen enempää ei voi antaa. 101% on siis mahdottomuus.Yleensäkin tuntuu että Kimi on tähän asti vielä "jarrutellut", eli ei ole missään vaiheessa antanut 101% kisassa. Sen näkee siitäkin ettei romua ole tullut, jos ajaa aivan limitillä, täytyy myös romua tulla aika ajoin.
Arvostettu toimittaja Turrinikin on, mutta "puuta heinää" kuvaa hänen kolumniaan/blogiaan varsin hyvin.Ja Hugheshan on todella arvostettu, joten en usko että hän heittäisi ihan puutä heinää ihan mistä vain.
Ei nyt vedetä tätä kielitaitokysymykseksi. Varsin ilmeistä on, että Toksikin tuon ymmärsi ja peräsi vain sitä, että olisi jotain henkilökunnan sanomaa väitteen tueksi. Tuossa artikkelissahan ei mitään niin suoraa ole.Jos äidinkieli ei ole Englanti, kannattaa olla pohdiskelevainen kommentiensa kanssa. Siitä huolimatta, sanoisin, että tiimin jäbät (ei siis suoraan mekaanikot) olivat kyrsiintyneitä tuosta ohjausjupakasta. Nuo viittaukset Romainiin ja kilpa-autoilijoihin yleensä ilmaistiin tuossa aika hienovaraisesti. Englesmanni, kun ei asioita sillä tavalla suoraan täräytä kuin härmäläinen. Tai sitten on TODELLA vittuuntunut.
Kun voi olla vain toimittajaa tekemässä työtään eli spekuloimassa tai sitten se pohjautuu täsmällisempään tietoon, mutta lähteitä ei haluta/saa paljastaa, joten niihin ei tuon tarkemmin viitatakaan. Sanamuoto on sellainen, että kumpi hyvänsä voi pitää paikkansa.The team guys feel they have done all they can to accommodate Kimi's requests - and if what results is still not to his taste, then it's really down to him to adapt himself. Kimi feels he cannot do his best work without a steering system that allows him to feel the car in the way he needs to. It's a classic racing impasse."