WebSlave
Trackman
- Liittynyt
- 9.2.2005
- Viestit
- 29660
Monacossa silloin on kaiteessa.100% on maksimi, sen enempää ei voi antaa. 101% on siis mahdottomuus.
Monacossa silloin on kaiteessa.100% on maksimi, sen enempää ei voi antaa. 101% on siis mahdottomuus.
101% on kuten Latvalan vauhti ralleissa.100% on maksimi, sen enempää ei voi antaa. 101% on siis mahdottomuus.
Ainakin ne tänne suomennetut jutut jättivät kaverista hyvin erikoisen kuvan. Italialaista outoutta.Arvostettu toimittaja Turrinikin on, mutta "puuta heinää" kuvaa hänen kolumniaan/blogiaan varsin hyvin.
Taisipa olla Barcelonan viikonloppu, jolloin Schumi ja Massa miettivät iltamyöhään tallin inssien / teknisen väen kanssa miten korjata auton puskeminen hitaissa mutkissa. Sanoisinko, että jos tallin tekninen väki tarvitsee kuljettajien apua ymmärtääkseen auton aliohjaustaipumuksia, ei olla kovin vahvoilla jäillä.Jos on Kimin käytös tuollaista niin sitten kyllä iso thumbs down hänelle. Eikös juuri Kimin ensimmäisellä Ferrari-kaudella ollut Monacossa vastaava tilanne, jossa insinöörit yrittävät saada aliohjaavaa autoa yliohjaavaksi Kimille, mutta miestä itseään ei tilanne pahemmin kiinnostanut vaan oli häipynyt jonnekin. Jopa Schumi-neuvonantajaa kiinnosti tilanne Kimiä enemmän.
Jos vaatiikin mahdottomia tai auto pitäisi rakentaa uudestaan.Ferrari vuosina nillitettiin, että Kimi ei vaadi tarpeeksi tallilta muutoksia ja nyt kun vaatii, niin sekään ei kelpaa.
Jos kuuntelee sen edellisellä sivulla olleen lyhyen tiimiradion pätkän, niin Kimi kyllä perustelee hyvin miksi haluaa vaihtaa ohjauksen ja kysyi kuinka kauan siihen kestää. Kyllä se varmasti harmitti häntäkin, että ajoaikaa menetettiin, mutta jos ohjaus on sellainen, että hyvä kun radalla pysyy niin pakkohan se on vaihtaa. Ja Kimillä ja Grosjeanilla ei ollut sama systeemi autossa FP1:ssä vaan Kimille oli kehitetty vartavasten Monacoa varten uusi ohjaus. Se ei toiminut joten se piti vaihtaa.Jos vaatiikin mahdottomia tai auto pitäisi rakentaa uudestaan.
Mun mielestä ongelma on aina ollut siinä että porukka pitää sitä niin jumalattoman ylivertaisena kuskina, että pettyvät ennen pitkää kun odotukset eivät täytykään. Jotenkin aina rassannut toi hype, ja sitä seuraava bashaus.Ferrari vuosina nillitettiin, että Kimi ei vaadi tarpeeksi tallilta muutoksia ja nyt kun vaatii, niin sekään ei kelpaa.
Totta tuokin, sillä mun mielestä se suurempi ongelma on, että jokaisesta hajatelmasta tulee teoria, jokaisesta teoriasta, väittämä ja ennen pitkää jokainen väittämä onkin jo fakta.Mun mielestä ongelma on aina ollut siinä että porukka pitää sitä niin jumalattoman ylivertaisena kuskina, että pettyvät ennen pitkää kun odotukset eivät täytykään. Jotenkin aina rassannut toi hype, ja sitä seuraava bashaus.
Elikkä tiimin kavereilla on fiilis että... ja Kimillä on fiilis että.. ja lopuksi homma kasaan omalla toteamuksella.The team guys feel they have done all they can to accommodate Kimi's requests - and if what results is still not to his taste, then it's really down to him to adapt himself. Kimi feels he cannot do his best work without a steering system that allows him to feel the car in the way he needs to. It's a classic racing impasse."[/I]
Itsekkin noita Turrinin juttuja mielelläni lueskelin. Jutuissa ehkä saattoi olla pieni hiven totta siellä ja toinen täällä puettuna sellaiseen sekamelskaan että lukija varmasti ymmärsi että ne oli kirjoitettu kieli poskella. Siitä sitten jokainen Sherlock Holmesina saa yrittää päätellä mikä oli totta ja mikä ei. Itselläni on kuva että kaveri on ottanut omassa blogissaan tuollaisen kylähullun maineen koska näin voi kirjoittaa asioista joista vakavasti kirjoittaessa menisi välit poikki lähteisiin. Kaveri käsittääkseni kirjoittaa ihan vakavaa tekstiä "päivätyökseen".Ainakin ne tänne suomennetut jutut jättivät kaverista hyvin erikoisen kuvan. Italialaista outoutta.
Samaa mieltä. Tuossa tiimiradiokeskustelussa ei ole muuta kuin asiaa, auto on varmasti ollut Kimille ajokelvoton. Ei varmasti diivaillakseen laittanut poikia vaihtohommin, jotta pääsi jäätelölle... vai ehkä Huntin tapaan liukkaille :eek!:Jos kuuntelee sen edellisellä sivulla olleen lyhyen tiimiradion pätkän, niin Kimi kyllä perustelee hyvin miksi haluaa vaihtaa ohjauksen ja kysyi kuinka kauan siihen kestää. Kyllä se varmasti harmitti häntäkin, että ajoaikaa menetettiin, mutta jos ohjaus on sellainen, että hyvä kun radalla pysyy niin pakkohan se on vaihtaa. Ja Kimillä ja Grosjeanilla ei ollut sama systeemi autossa FP1:ssä vaan Kimille oli kehitetty vartavasten Monacoa varten uusi ohjaus. Se ei toiminut joten se piti vaihtaa.
Kyllä Kimi varmasti on kertonut minkälaiseksi se ohjaus tulisi saada, mutta ei hän ole insinööri, Kimi kertoo mitä haluaa ja muiden tehtävä on yrittää suunnitella siitä parempi. Kuskin vastuulla on tietysti sopeutua tilanteeseen parhaansa mukaan, mutta ei kisassa tai aika-ajossa Kimillä mitään motivaatio ongelmia ainakaan ollut, parhaansa yritti niillä säädöillä mitä oli aikaan saatu.
Erittäin hyvin sanottu. Tällainen kuva itsellenikin on pitkälti jäänyt Kimin tähän astisesta urasta. Räikkösen ajotyyliä on usein kuvailtu hyvin yksilölliseksi, ja aliohjaavuuttahan hän ei siedä. Asettaa tallillekin haasteita, koska jos haluaa saada Räikkösestä parhaan irti, asiaan pitää kiinnittää huomiota jo autoa suunniteltaessa. Räikkönen, McLaren ja Michelin olivat match made in heaven kaudella 2005, harmi että auton epäluotettavuus pilasi potentiaalisen dominoinnin. Sen jälkeen on siirrytty yhden rengasvalmistajan käyttämiseen, joka on muuttanut lajin luonnetta melkoisesti. Jos kuski ei osaa tai halua muuttaa ominta ajotyyliään, ollaan väistämättä vaikeuksissa joissain kisoissa ja olosuhteissa. Räikkösen kohdalla tämä nähtiin taas Monacossa.Mielestäni on aika selvää mitä Monacossa tapahtui. Renkaitaan "runttaavalla" ajotyylillä ajavat kuskit olivat nopeita koska saivat renkaat lämpenemään. Kimi ja Button olivat puolestaan hitaita.
Kimin ilmeinen heikkous on se ettei tämä osaa sopeuttaa ajotyyliään renkaille sopivaksi mikäli renkaat toimivat liian viileinä. Saman asian takia Massa päihitti Kimiä Ferrarilla melko usein ja nyt näyttäisi olevan nopeuden puolesta Grosjeaninkin kanssa ongelmissa. Onneksi Grosjean keskeytti Monacossa.
Hyvä huomio. Yllättäen Schumacher oli paalulla, oppipoika Massa Alonson kyydissä ja Kimillä vähän nihkeää...Mielestäni on aika selvää mitä Monacossa tapahtui. Renkaitaan "runttaavalla" ajotyylillä ajavat kuskit olivat nopeita koska saivat renkaat lämpenemään. Kimi ja Button olivat puolestaan hitaita.
Joka viikonloppuhan Kimi sopeutuu ajamaan autolla, joka ei sovi hänelle parhaalla mahdollisella tavalla. Tuloksena kaksi podiumia ja näiden lisäksi kolme pistesijaa.The team guys feel they have done all they can to accommodate Kimi's requests - and if what results is still not to his taste, then it's really down to him to adapt himself.