Kimi Räikkönen - Mies joka tietää mitä tekee - kaudella 2012

Jan1

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
570
Sijainti
Nurmijärvi
Oishan sen kahen vuoden tauon fykkösissä voinu mainita.
Miten se tähän liittyy? Kimi on ajanut yhdeksän ja puoli kautta F1:ä. Hamilton vain viisi ja puoli. Ei tämä ole mikään tilasto vuodesta 2001 vuoteen 2012 vaan jokaisen kuljettajan omalla urallaan tähän mennessä saadut rangaistukset, oli se ura sitten kestänyt puoli kautta tai 20 kautta.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Vaikkei ne kaksi rikettä Kimin paluuseen Lotuksella mitenkään liitykään, niin mitkä ne nyt sitten mahtoivat olla? Kaksi mieleentulevaa tapausta eli Sutilin perään ajo Monacossa ja Liuzzin perään ajo Hungarorinillä eivät rangaistuksia aiheuttaneet.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9308
Monacossa 2008 tuli läpiajorangaistus, koska renkaat eivät olleet tarpeeksi ajoissa paikallaan. Toki tuo menee tallin piikkiin, joten en tiedä onko tuota laskettu.
 

mauke

Well-known member
Liittynyt
15.7.2009
Viestit
371
Oliko joskus myöhässä jostain fian pressitilaisuudesta tms.? Lasketaanko sitten tuommoset radan ulkopuoliset, ja varmaan sakkoa tullut myös vaan.
 

mauke

Well-known member
Liittynyt
15.7.2009
Viestit
371
Katos joo, ois tuon jutunkin voinu lukee. Mut kiinnostais kyllä mitä nuo rikkeet on.
 

Racecardriver

Well-known member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
354
Viimeksi muokattu:

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Keskisormen näytöt taitaa johtaa vain sakkoihin, mutta miten oli se Nurburgringin tapaus jolloin rengas irtos? Saiko silloin Kimi/talli rankkua turhasta turvallisuuden vaarantamisesta tms? Vai muistanko omiani...



Jos veikata pitäs, niin luulenpa että Kimille annetut rangaistukset voisi olla varikolla toisen eteen tulo (pit stop tikkarimies munii) tai aika-ajoissa toisen auton hidastelu.

HEI: Oliko niin että Kimi hidasti sitä yhtä keltasta Jordania siellä Monzassa, pakotti puolittain nurmikolle!
Edit: Eiku jaa tää oli 2002 http://www.youtube.com/watch?v=AzQAgXS63Uk
 
Viimeksi muokattu:

Kimika_

Well-known member
Liittynyt
23.10.2006
Viestit
1028
Sijainti
Larkwater
Entäs Fujin kisa 2007, oisko sieltä tullu yks rangaistus? Ferrarilla tais olla jotain rengassählinkiä, jonka takia Kimille ja Massalle tuli varikonläpiajorangaistus tjs.? ei voi muistaa
 

neos

Well-known member
Liittynyt
4.3.2008
Viestit
262
Entäs Fujin kisa 2007, oisko sieltä tullu yks rangaistus? Ferrarilla tais olla jotain rengassählinkiä, jonka takia Kimille ja Massalle tuli varikonläpiajorangaistus tjs.? ei voi muistaa
Siellä ne vaan komennettiin vaihtamaan monsuunit interien tilalle siinä ekoilla kierroksilla kun eivät sitä sähköpostia pakollisista renkaista saaneet ajoissa.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Palaute on vääränlaista koska Kimi ei ole asenteella "Tää on ihan loistava, ei tarvi parantaa mitään, kaikki on fantsuu". Kimi haluaa saada sellaisen vehkeen että saa sen lentoon kuten mäkin aikoinaan. Nyt kun vaaditaan asioita niin se voi olla hankala henkilökunnan ymmärtää. Näin on vissiin tapahtunut tallissa viimeksi Skumin aikaan, tosin eiköhän porukka ole kerennyt jo vaihtua moneen kertaan.. Toki siellä on voitu vaatia, mutta ainostaan muita asioita..statuksia...turva-autoja, jne.
Eiköhän Alonsokin vaatinut kaikenlaista. Mutta tosiaan väki on varmasti vaihtunut, ei välttämättä ole yhtään Schuminaikaista Kimin pilttuussa tai tehtaallakaan, Alonsonaikaisiakaan ei välttämättä montaa. Varsinkin 2008 huijaussekoilut (Briatore, Symonds ja varmasti moni muukin) ja nämä Lotus-kuviot ovat luultavasti aiheuttaneet väen vaihtumista.

Vaikuttaa siltä että Kimi ei ihan saa tallilta haluamaansa.

Toisaalta alkaa myös omaan silmääni näyttämään siltä, että Kimi on unohtanut rallipoluilla ajellessaan terävimmän otteensa. Jotenkin ei hyökkää mutkiin enää kuten ennen ja tänään Silverstonen kuivissa kolmosharjoituksisa näki että Grosjean hyökkäsi paljon aggressiivisemmin ja se näkyi kierrosajoissa. Kimi ajaa jotenkin turvamarginaalin kanssa. Oppiko sen sitten rallissa koska siellä ei voi hyökätä joka mutkaan niin limiitillä kuin F1:ssä. On voinut jäädä alitajuntaan/selkärankaan.

Toki kyse voi olla myös siitä että Kimi ei saa renkaita toimimaan (tältä on näyttänyt aika usein tällä kaudella), tai oikeaan lämpötilaan, joka tarkoittaa pidon puutetta eikä silloin voi mutkiin hyökätäkään kunnolla.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Muistin väärin, vuosi olikin 2003:
http://www.youtube.com/watch?v=PL08AB7u5Nk

Omasta mielestä Kimi kyllä syytön tuohon kolariin, racing accident tuo oli.
No tuo tilannehan lähti siitä että Barrichello ja R. Schumacher eivät ole koskaan täysin hallinneet tilanhahmotusta. Tila loppui kun nämä kaverit yrittivät tyhmyyksissään mahdottomia. (Tästä on joskus ollut videota paremmistakin kulmista.) Kimin linja sinällään oli ihan ok. Vähän niin kuin tämän vuoden Monacon lähtökolari jossa tila loppui sellaisten kaverien kesken joilla tilanhahmotus ei toimi ihan 100%:sti. Sittemmin Kimi oppi ottamaan huomioon että näitä kavereita radoilla pyörii.
 
Viimeksi muokattu:

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Toisaalta alkaa myös omaan silmääni näyttämään siltä, että Kimi on unohtanut rallipoluilla ajellessaan terävimmän otteensa. Jotenkin ei hyökkää mutkiin enää kuten ennen ja tänään Silverstonen kuivissa kolmosharjoituksisa näki että Grosjean hyökkäsi paljon aggressiivisemmin ja se näkyi kierrosajoissa. Kimi ajaa jotenkin turvamarginaalin kanssa. Oppiko sen sitten rallissa koska siellä ei voi hyökätä joka mutkaan niin limiitillä kuin F1:ssä. On voinut jäädä alitajuntaan/selkärankaan.

Toki kyse voi olla myös siitä että Kimi ei saa renkaita toimimaan (tältä on näyttänyt aika usein tällä kaudella), tai oikeaan lämpötilaan, joka tarkoittaa pidon puutetta eikä silloin voi mutkiin hyökätäkään kunnolla.
Väittäisin, että kyse tässä on ennen kaikkea siitä, etät Kimi ei saa renkaisiin ja pitoon haluamaansa tuntumaa (se v*tun ohjaustehostin), jolloin ei pääse omimmalla tyylillään ajamaan limitillä.

Jokuhan tänne linkitti jokin aika sitten englanninkielisen jutun, jossa analysoitiin sitö, miten ilman hyvää ohjaustuntumaa Kimi taantuu vain yhdeksi kuskiksi muiden joukossa. Ei siis pääse maksiminopeuteensa ilman ohjauksen antamaa palautetta.

Jos kalustoon ei luota täysin, tai kommunikaatio sen kanssa ei pelaa, lopputulos on varmastikin alle 100 %.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
No tuo tilannehan lähti siitä että Barrichello ja R. Schumacher eivät ole koskaan täysin hallinneet tilanhahmotusta. Tila loppui kun nämä kaverit yrittivät tyhmyyksissään mahdottomia.
Tuossa ajassa 0:30. Ralffin vika, ei Barrichellokaan tyhmyyksissä mitään mahdotonta tee kun tila vaan kutistetaan olemattomiin.
 
Ylös