Voin olla väärässä mutta eiks grosjeanin edestä pari autoa kolaroinut pihallekki?Eipä taaskaan oikein vakuuttanut tuo Kimin kisa. Huono startti, surkea ensimmäinen kierros ja sitten ihan perus-OK kisa. Miten ihmeessä Grosjean onnistui tulemaan kaiken päätteeksi maaliin muutama sekunti Kimin perässä?
Jep, eikä juuttunut junanvaunuksi, kuten Kimi. Tyhjällä radalla Lotus kulkee edelleen melkoista kyytiä.Voin olla väärässä mutta eiks grosjeanin edestä pari autoa kolaroinut pihallekki?
Mutta Lotus ei ole myöskään kompastellut kuten varsin moni muu talli.Jep, eikä juuttunut junanvaunuksi, kuten Kimi. Tyhjällä radalla Lotus kulkee edelleen melkoista kyytiä.
Näillä tasaisen varmoilla 4-5 sijoilla ei mestaruussarjassa pitkälle pötkitä. Voittoja vaaditaan, eikä niihin juuri ole mahkuja jos ei joko a) pääse lähtemään terävimmästä kärjestä b) varikolla onnistuta über-hyvin tai c) käy kaamea pullaa - Lotukselle oikein mikään noista ei ole osunut.
Ajoi lyhemmän vedon pehmeillä, ja poikkeavalla taktiikalla vältti trafiikit?Eipä taaskaan oikein vakuuttanut tuo Kimin kisa. Huono startti, surkea ensimmäinen kierros ja sitten ihan perus-OK kisa. Miten ihmeessä Grosjean onnistui tulemaan kaiken päätteeksi maaliin muutama sekunti Kimin perässä?
Helppo paukuttaa tyhjällä radalla niin nopeita kierroksia kun on mahdollista. Kimillä oli puolet kisasta hitaampia edellä.Eipä taaskaan oikein vakuuttanut tuo Kimin kisa. Huono startti, surkea ensimmäinen kierros ja sitten ihan perus-OK kisa. Miten ihmeessä Grosjean onnistui tulemaan kaiken päätteeksi maaliin muutama sekunti Kimin perässä?
Tyhjällä radalla? Heti varikkokäynnin jälkeen oli jämätallien autot edessä. Oli HRT:tä, Marussiaa, Kovalainen, Toro Rossoa yms. Kattelin Live Timeningistä, että kyllä siinä aina jonkun verran aikaa paloi. Muutenkin aikaa hukkuu kun ohittelet tai ajat noiden hitaampien autojen perässä. Äkkiä sekunti kaks hukkuu siihen.Helppo paukuttaa tyhjällä radalla niin nopeita kierroksia kun on mahdollista. Kimillä oli puolet kisasta hitaampia edellä.
Millä ilveellä saat Kimin Espanjasta lähtien nopeammaksi? Ainakin Silverstonessa ja Valenciassa Romain oli vauhdillisesti Kimiä edellä. Nopeimpia kierrosaikoja ei pidä tuijottaa, koska erilaiset rengastaktiikat, kuten tänään Silverstonessa, vaikuttavat niihin ratkaisevasti eikä kerro koko totuutta nopeudesta. Valenciassa Grosjean menetti mahdollisen voitonkin tekniseen vikaan....- Romain oli kisoissa Kimiä nopeampi aina Espanjaan asti
- Espanjan jälkeen Kimi on ollut Romainia nopeampi kolmessa viimeisessä kisassa
- Lotuksella on ajettu kolmesti kisan nopein kierrosaika (Malesia Kimi, Espanja Romain, Britannia Kimi)
Niin, taisin kirjoittaa erittäin selvästi, että vertailin nimenomaan nopeimpia kierroksia.Millä ilveellä saat Kimin Espanjasta lähtien nopeammaksi? Ainakin Silverstonessa ja Valenciassa Romain oli vauhdillisesti Kimiä edellä. Nopeimpia kierrosaikoja ei pidä tuijottaa, koska erilaiset rengastaktiikat, kuten tänään Silverstonessa, vaikuttavat niihin ratkaisevasti eikä kerro koko totuutta nopeudesta. Valenciassa Grosjean menetti mahdollisen voitonkin tekniseen vikaan....
Tyhjällä radalla? Heti varikkokäynnin jälkeen oli jämätallien autot edessä. Oli HRT:tä, Marussiaa, Kovalainen, Toro Rossoa yms. Kattelin Live Timeningistä, että kyllä siinä aina jonkun verran aikaa paloi. Muutenkin aikaa hukkuu kun ohittelet tai ajat noiden hitaampien autojen perässä. Äkkiä sekunti kaks hukkuu siihen.
Sussa on ainesta F1-toimittajaksi iltapäivälehtiin. Sun viestit on jatkuvasti täynnä samaa syvältäkumpuavaa Kimi-vihaa kuten IL:n Hartikaisella tai IS:n Aittoniemellä.Millä ilveellä saat Kimin Espanjasta lähtien nopeammaksi? Ainakin Silverstonessa ja Valenciassa Romain oli vauhdillisesti Kimiä edellä. Nopeimpia kierrosaikoja ei pidä tuijottaa, koska erilaiset rengastaktiikat, kuten tänään Silverstonessa, vaikuttavat niihin ratkaisevasti eikä kerro koko totuutta nopeudesta. Valenciassa Grosjean menetti mahdollisen voitonkin tekniseen vikaan....
No mutta kyllä Lotuksellakin on vaikeita aikoja ollut. Monaco-Kanada akselia tarkoitan.Mutta Lotus ei ole myöskään kompastellut kuten varsin moni muu talli.
...mutta ovat silti kumpaakin Lotaria edellä mm-pisteissä. Tätä meinaankin, pelkkä tasaisuus ei riitä, jos ei voittoja irtoa. Näin jos meinataan saada mm-kärki kiinni ja taistella tosissaan siitä kirkkaimmasta mitalista.Red Bullin kuskit on vuoron perään kömpineet Lotusten takana.
Minusta Monacon ja Montrealin kisat osoittivat, että niitä heikkoja lenkkejä todellakin löytyy. Siis kisamatkallakin, aika-ajoissa tuntuvat olevan kokoajan enemmän tai vähemmän heikkoja.Tämä tahti kielii minusta sitä, että autossa ei ole varsinaisia heikkoja lenkkejä kuten muilla näytää olevan. Ja vieläpä mystisiä sellaisia. Joten palkintopallisijoihin on todella hyvät mahdollisuudet.
Mahdollista toki, mutta tämän vuoden mestaruussarjassa se vaatisi aika monen kuskin epäonnea (siis se, että muiden kömpimisellä yltäisivät aina mestaruuteen). Kyllä mestaruus on Lotuksella heistä itsestään kiinni - pystyvätkö parantamaan aika-ajo-vauhtiaan ja hyödyntämään kisavauhtinsa jota heiltä epäilemättä takataskusta löytyy.Tämä tahti toki kielii myös sitä, ettei Lotus tule dominoimaan sarjaa missään vaiheessa. Joten on lähinnä muitten kömpimisestä kiinni miten korkialla Lotus on. Ja se muitten kömpiminen on täysin mahdollista, se on nähty.
Ai jos sanoo mielipiteensä vauhdista Heh... Esitätkö vasta argumentin sille, että kuinka saatte Kimin nopeammaksi vauhdillisesti noissa kilpailuissa. Eilenkin vapaalla radallakin Grosjean otti viimeisellä tintillä Kimiä kiinni, enemmän ajetuilla kumeilla. Eikä tarvitse olla edes mikään toimittaja kuin sen näki live timingistä esim, taikka ihan katsomalla mtv3 maxia taikka jotain muuta lähetystä.Sussa on ainesta F1-toimittajaksi iltapäivälehtiin. Sun viestit on jatkuvasti täynnä samaa syvältäkumpuavaa Kimi-vihaa kuten IL:n Hartikaisella tai IS:n Aittoniemellä.
Perustan mutuilun eiliseen kilpailussa seurattuani livetimingiä. Siitä nähtiin kyllä varsin selvästi että kun oli vapaa rata, Grosjean otti kiinni tai ajoi kovempaa. Ja mutuilu ja nopeimman kierroksen perusteilla jaettu nopeus on yhtä ja samantekevää. Kummassakin on yhtä vähän totuutta nykyisillä säännöillä ja taktiikoilla.Niin, taisin kirjoittaa erittäin selvästi, että vertailin nimenomaan nopeimpia kierroksia.
Lukujen ja tilastojen tarkastelu on yksi näkökulma. Niissä näyttää vaaka kääntyneen nyt Kimin eduksi.
Siinä on rutosti enemmän perusteluita kuin sun mutussa. Parempaa sisälukutaitoa, perustelua ja vertailua pöytään jatkossa, kiitos.
Sori mut mun Live Timingissä RG ja KR ajoivat lähes tasatahtiin kierrosaikoja lopussa kun Kimilläkin alkoi renkaat toimimaan. Kimihän ajoi sen nopeimman kierroksenkin.Eilenkin vapaalla radallakin Grosjean otti viimeisellä tintillä Kimiä kiinni, enemmän ajetuilla kumeilla. Eikä tarvitse olla edes mikään toimittaja kuin sen näki live timingistä esim, taikka ihan katsomalla mtv3 maxia taikka jotain muuta lähetystä.
On totta, ettei tämä tahti Lotuksen osalta missään nimessä riitä mestaruustaistoon. Itse kuitenkin hieman "laskeskelen" tulevien nopeiden ja lämpimien ratojen osalta sen varaan, että Lotus nostaisi tasoaan. Jos sitä ei tapahdu niin silloin ei ole asiaa MM-taistoon..No mutta kyllä Lotuksellakin on vaikeita aikoja ollut. Monaco-Kanada akselia tarkoitan.
...mutta ovat silti kumpaakin Lotaria edellä mm-pisteissä. Tätä meinaankin, pelkkä tasaisuus ei riitä, jos ei voittoja irtoa. Näin jos meinataan saada mm-kärki kiinni ja taistella tosissaan siitä kirkkaimmasta mitalista.
Minusta Monacon ja Montrealin kisat osoittivat, että niitä heikkoja lenkkejä todellakin löytyy. Siis kisamatkallakin, aika-ajoissa tuntuvat olevan kokoajan enemmän tai vähemmän heikkoja.
Mahdollista toki, mutta tämän vuoden mestaruussarjassa se vaatisi aika monen kuskin epäonnea (siis se, että muiden kömpimisellä yltäisivät aina mestaruuteen). Kyllä mestaruus on Lotuksella heistä itsestään kiinni - pystyvätkö parantamaan aika-ajo-vauhtiaan ja hyödyntämään kisavauhtinsa jota heiltä epäilemättä takataskusta löytyy.
Kuten jossain totesinkin, Grosjean ajoi monta kierrosta Kimiä kovempaa. Lopussa ero rupesi kasvamaan, itse oletan renkaiden loppuneen Grosjeanilta kesken. Joku esitti teoriaksi tallin jäädyttäneen tilanteen, mihin itse en usko. Olisi hauska nähdä jostain se kierrosaika vertailu, että monta kierrosta Romain pääsi tykittämään parempia kierroksia, mutta useita niitä oli.Sori mut mun Live Timingissä RG ja KR ajoivat lähes tasatahtiin kierrosaikoja lopussa kun Kimilläkin alkoi renkaat toimimaan. Kimihän ajoi sen nopeimman kierroksenkin.