Se on Ferrarin ja Lucan asia, miksi se olisi kirjattu nimenomaan Fernandon sopimukseen? Eihän toinen kuljettaja ole sopimussuhteessa Alonson, vaan Ferrarin kanssaJohan se on moneen otteeseen todettu, etteivät Kimi ja Zemolo siedä toisiaan.
Se on Ferrarin ja Lucan asia, miksi se olisi kirjattu nimenomaan Fernandon sopimukseen? Eihän toinen kuljettaja ole sopimussuhteessa Alonson, vaan Ferrarin kanssaJohan se on moneen otteeseen todettu, etteivät Kimi ja Zemolo siedä toisiaan.
En usko että Molo kaipaa tällä hetkellä paljon muuta kuin Setä-Santanderia. Ehkä Massa saisi ajaa välillä nopeammin ja tuoda pisteitä tallille, mutta se on trade-off sen suhteen halutaanko Alonson antaa olla tyytyväinen kuninkaana vai siihen joku häntäheikki kiusaamaan jolloin Alonson mieliala laskee. Kimi todennäköisesti olisi liian kova haastaja, kuten saattaisi olla moni muukin. Minusta tämä järjestely toimii mikä nyt on joten miksi muuttaa. Lotuskin toimii.Johan se on moneen otteeseen todettu, etteivät Kimi ja Zemolo siedä toisiaan.
Jossain muuallakin kuin foorumeilla? Ylimmät ystävykset tuskin ovat, mutta eiköhän nuo toisiaan "siedä", aikuiset miehet.Johan se on moneen otteeseen todettu, etteivät Kimi ja Zemolo siedä toisiaan.
Niin, painotus lienee tuossa sanalla "jos". Aika vaikea on ymmärtää perusteluitasi, kun ne perustuu pelkkiin huhu-puheisiin. Itse uskon että Vettel tai Button ovat tervetulleita Ferrarille vasta kun Ferrari julkistaa tehneensä sopimuksen jomman kumman kanssa, siihen asti ne ovat vain juoruja ja huhuja.Aika vaikea uskoa tommosta jos kummiskin Vettel olisi menossa talliin 2014. Jos Vettel pääsee sisään, pääsisi kyllä Räikkönenkin. Miksi juuri Räikkönen olisi estetty, sen sijaan Buttonille ja Vettelille kyllä tilaa olisi. Myös Kubicaakin väläyteltiin ennen onnettomuutta.
http://www1.skysports.com/formula-1/news/12040/7947689/Kimi-linked-with-Ferrari-returnJossain muuallakin kuin foorumeilla? Ylimmät ystävykset tuskin ovat, mutta eiköhän nuo toisiaan "siedä", aikuiset miehet.
Onhan Grosjeankin sveitsiläinen ja Rosberg suomalainen, mutta ajavat sponsseja miellyttävämpien lippujen väreissä. Ehkä Kimblenkin pitäisi hommaa lisenssinsä vaikka Espanjasta tai Briteistä.Kimillä ei ole vaihtoehtoja sikäli, että aina on pienen markkina-alueen reunavaltion kansalainen.
Toisaalta taas suomalaisuus on "neutraaliutensa" vuoksi markkinamielessä myös etu. Japani nyt on oma lukunsa, mutta siellä suomalaisista on aina tykätty ja onhan Mersukin ihan hyvin esim Häkkisen naamallakin myynyt saksankielisissä maissa.No ei nyt ihan näinkään. Mutta kun on ja pysyy suomalaisena niin takana ei ole ei markkina-aluetta, kielialuetta tai kansainvälisiä merkkituotteita ( rovioo lukuunottamatta ). Mutta siis vähemmän markkinavoimaa. Kimin suosio perustuu ennenkaikkea ajotaitoihin ja persoonaansa. Sitä kautta toki markkinavoimaankin mutta eri lähtökohdista kuin niillä joille tämä tulee kuin kansalaisuuden kylkiäisenä.
Joo. Mutta aika hyvin Kimi on sittemmin kerännyt itsensä kun on jokusissa kisoissa sijoittunut Alonson ja Massan väliin nyt paluukaudellaan.Tai sitten kyse voi olla vain siitä, ettei Ferrarille haluta Massaa korvaamaan kuskia, joka oli paljolti alakynnessä tämän kanssa.
Tämä on ehdottoman totta. Massalla on kasassa 25 pistettä ja 14:sta tila MM sarjassa samaan aikaan kun tallikaveri johtaa sarjaa 164:llä pisteellä. Tästä voimme päätellä että Kimi ei olisi saanut vielä pistettäkään jos ajaisi Ferrarilla (Koska Massa on parempi ja hänelläkin vain 25 pojoa kasassa).Tai sitten kyse voi olla vain siitä, ettei Ferrarille haluta Massaa korvaamaan kuskia, joka oli paljolti alakynnessä tämän kanssa.
Minun mielestäni autojen luotettavuus/epäluotettavuus on vain aina ollut osa moottoriurheilua. Tosin nykyään vähenevissä määrin kun keskeytyksiä nähdään aina vaan vähemmän.Mitään väittelyä en tällä halua aloittaa ja lähinnä omaksi mielenkiinnoksi näitä kaivelin. Ajattelin kuitenkin jakaa ne, jos jotakin sattuu kiinnostamaan.
FOA:ltä saatavat rahat muodostavat varsin merkittävän osan useimpien tallien budjetista, joten ei asia ihan noin yksinkertainen ole.Mitähän sää vaahtoot. Tottakai kansalaisuudella on tietty painoarvonsa. Nuo firmat pyörii markkinointirahoilla.
Kuten Mika Häkkinen teknisistä vioista johtuneita keskeyttämisiään tapasi kommentoida: "Tämä on moottoriurheilua"Tuntuu että suomalaisilla, jotka ovat sattuneet nopean auton saamaan käsiin on aina ollut sitten epäonnea luotettavuuden kanssa.
Asia ei ole yksinkertainen, mutta jokin vaikutus kansalaisuudella eittämättä on. Joskus muinoin suomalaisten ajajien F1-tulevaisuutta spekuloitaessa Keke Rosberg pamautti vastaukseksi "Ihan mahdotonta ajatella, että tallissa olisi kaksi kuljettajaa niin pieneltä markkina-alueelta, kuin Suomi."FOA:ltä saatavat rahat muodostavat varsin merkittävän osan useimpien tallien budjetista, joten ei asia ihan noin yksinkertainen ole.
Mitäs muuta kuin huhuja/josittelua olivat ne väitteet, mihin vastasin? Ja tuossa itsekin vain esität omia näkemyksiä eli huhuja. Nämähän on juuri näitä, että ensin syytetään huhuilusta ja itse alkaa esittämään sen jälkeen omia spekulaatiota. Onko oma huhuilusi sen arvokkaampaa?Niin, painotus lienee tuossa sanalla "jos". Aika vaikea on ymmärtää perusteluitasi, kun ne perustuu pelkkiin huhu-puheisiin. Itse uskon että Vettel tai Button ovat tervetulleita Ferrarille vasta kun Ferrari julkistaa tehneensä sopimuksen jomman kumman kanssa, siihen asti ne ovat vain juoruja ja huhuja.
Todennäköisin vaihtoehto on, että primadonna Alonson tallikaveriksi ei ole asiaa niin Vettelillä, Buttonilla kuin Räikköselläkään. Massan korvaaja löytynee jostain akselilta Kovalainen, Hulckenberg, Perez, Koba etc. keskivahvoja kuskeja jotka tuovat tallile enemmän pisteitä kuin Massa, mutta ymmärtävät paikkansa tallissa eivätkä yritä haastaa ykköskuskia.
Pitää muistaa ottaa huomioon Alonson tuurin lisäksi hänen taianomainen kyky painostaa Kimi rikkomaan autonsaAika iso määrä teknisiä ongelmia yhdelle kuljettajalle! Moni niistä tapahtunut tietysti katkerissa paikoissa, kuten pari kertaa 2005 kaudella kärkipaikalta. Alonsohan sieltä yllätys yllätys tuli sitten morjestaen ohi ja voittoon.
Suuret erot Kimillä ja Alonsolla.
Alonsolla vain 13 keskeytystä, jos ottaa pois Minardi-kautensa jonon hännillä.
*menee aivopesulle*Olis kiva jos Domenicali ei väittäisi Ferrarin ykköskuskipolitiikan olevan joku ikiaikainen perinne, kun eihän se sitä ole. Enzon aikaan talli oli aina suurempi kuin kuskinsa.