FW08
Registered User of Talent
Täällä käydään Caterham F1 Teamia jatkossa koskevat keskustelut.
Juu, jokunen vuosi varmaankin tarvitaan kilpailukyvyn tuntuvaan parantamiseen. Resurssitkaan eivät vielä Caterhamilla ole isompien tallien luokkaa. Silmiini osui Autosportilla julkaistussa Eric Boullierin tuoreessa haastattelussa yksityiskohta, että hän mainitsi Capii Genitalin F1-Lotuksen tehtaalla työskentelevän 500 ihmistä. Etsin sitten vastaavia tietoja F1-Caterhamin osalta ja tämän vuoden alussa Fernandes sanoi tallin palkkalistoilla olevan 250 ihmistä. Viimeisimmässä Team Lotus Notes -julkaisussa Mark Smith kertoo tallin teknisessä tiimissä olevan nykyisin 140 ihmistä.Kovia nimiä liittyy remmiin! Nyt menestyminen on kiinni vain orkesterinjohtajan osaamisesta/näkemyksistä. Pari-kolme vuotta menee vielä joka tapauksessa nousuun.
2003 oli ainakin aerodynaamisesti ja vauhdillisesti (muistikuva-mutu) selvästi parempi, kuin 2002. Vaihtuikos sitten rengasmerkki 2004ksi Toyotan johdon vaatimuksesta, vaikka auto oli suunniteltu Misukoita varten. Eihän se sitten kovin hyvä olutkaan Brisukoilla.Toyota, jolla oli aivan eri luokan resurssit kuin Caterhamilla polki paikallaan ensimmäiset kolme kautta (ja siihen yksi testauskausi vielä eteen). Vasta neljännellä napsahti - kun oli ensin tuotu Mike Gascoyne talliin.
Bridgestoneen vaihdettiin vasta 2006.2003 oli ainakin aerodynaamisesti ja vauhdillisesti (muistikuva-mutu) selvästi parempi, kuin 2002. Vaihtuikos sitten rengasmerkki 2004ksi Toyotan johdon vaatimuksesta, vaikka auto oli suunniteltu Misukoita varten. Eihän se sitten kovin hyvä olutkaan Brisukoilla.
Niinpäs olikin, 2005 Br:llä ei tehnyt mitään (ei olisi tehnyt Toyotakaan, vaikka Schumi niillä 3nneksi ylsikin, se oli enemmänkin Montyn ja Fisin huonoutta)...Bridgestoneen vaihdettiin vasta 2006.
Kyllä.Caterham vissiin pitää Lotus 2010-11 kaltaisen värityksensä?
Oli jopa Lotuksen ja Caterhamin välisessä sopimuksessa sovittu, että Lotus on musta-kulta ja Caterham kelta-vihreä ainakin kauden 2012.Caterham vissiin pitää Lotus 2010-11 kaltaisen värityksensä?
No jos tolle linjalle mennään, niin Larenin poika tai Intian Voima tuskin hirveästi fiksumpia ovat. Tai sitten Puhdas tai Neitsyt.Caterham on kyll todella typerä nimi F1-tiimille. Vapaasti suomennettuna olis niinku lihatarjoilu.
Niinhän sitä kansanetymologi saattaisi luulla. Luultavasti alkuosa on keltin sanasta 'cat' tai 'cath' eli taistelu ja loppuosa vanhan englannin 'ham', asumus.Caterham on kyll todella typerä nimi F1-tiimille. Vapaasti suomennettuna olis niinku lihatarjoilu.
Komp. Englannin hamit (Futiksesta tutut West, Totten etc.) saavat nimensä siitä, että ovat olleet kyliä, eivät kinkkua.Niinhän sitä kansanetymologi saattaisi luulla. Luultavasti alkuosa on keltin sanasta 'cat' tai 'cath' eli taistelu ja loppuosa vanhan englannin 'ham', asumus.
Automerkin nimi siis tulee Caterhamin pikkukaupungista.
Caterham on kyllä panostanut todella paljon suunnitteöijaportaaseen sekä myös kokeneisiin kuskeihin. Pakkohan tuon on tuoda tulosta, mutta milloin tulokset näkyvät kunnolla myös kisoissa on vain arvattavissa.John Iley on liittynyt caterhamin porukkaan. (vahvistettu)
http://hosted-p0.vresp.com/843201/0a44bfcaa9/ARCHIVE
Ja Renault/Lotukselta on pikemminkin virta käynyt pois.. Mut eiköhän Lotus helposti rakenna silti Caterhamia paremman auton, eikä suomalaisten jäsentenvälisestä pitäisi olla epäselvyyttä. Caterhamin tallia vasta rakennetaan.Caterham on kyllä panostanut todella paljon suunnitteöijaportaaseen sekä myös kokeneisiin kuskeihin. Pakkohan tuon on tuoda tulosta, mutta milloin tulokset näkyvät kunnolla myös kisoissa on vain arvattavissa.
Olen samaa mieltä. Caterham parantaa varmasti kilpailukykyään tämänvuotisesta, mutta eroa keskikastin häntäpäähän oli vielä kauden 2011 päättyessä jonkin verran jäljellä ja muutkin tallit suunnittelevat ensi kaudeksi tämänvuotista nopeampia autoja.Ja Renault/Lotukselta on pikemminkin virta käynyt pois.. Mut eiköhän Lotus helposti rakenna silti Caterhamia paremman auton, eikä suomalaisten jäsentenvälisestä pitäisi olla epäselvyyttä. Caterhamin tallia vasta rakennetaan.
Tuloksethan ovat nakyneet kisoissa ekasta paivasta lahtien. Virgin/Marussia ja HRT ovat syoneet Heikin pakokaasuja jo kaksi vuotta.Caterham on kyllä panostanut todella paljon suunnitteöijaportaaseen sekä myös kokeneisiin kuskeihin. Pakkohan tuon on tuoda tulosta, mutta milloin tulokset näkyvät kunnolla myös kisoissa on vain arvattavissa.