On jotenkin sellainen tuntuma, että tässä osoitteessa vaaditaan enemmän kuin muutama ja vahvempaa kuin kalja, ennen kuin rumuus lievenee.no nyt illemmalla muutaman saunakaljan jälkeen gaviaali ei näytä enää yhtään niin rumalta.
Angry Birds? :eek!::eek!::eek!:
Talli on varmaan verrannut omaa suorituskykyään kisan alun vauhdeissa tai sitten ympännyt KERSsin vaikutuksen mukaan. KERSsin kanssahan talli olisi viime kaudella ollut jokusessa kisassa varmaan ihan keskikastin kannoilla jo. Eli sikäli itse odotan tallin pääsevän keskikastiin edes useammassa kisassa. Toivottavasti jatkuvasti. Heikin oma tavoite on Q2 joka kisassa! :thumbup:Gascoyne arvioi Team Lotuksen kuroneen viime kauden lopussa kiinni eron keskikastin talleihin, joten tänä vuonna Caterhamin tarkoituksena on aloittaa kausi hieman viime kauden lopputilannetta paremmasta asemasta. Tämähän tarkoittanee käytännössä, että Caterhamin tavoite on olla kauden alkaessa samassa vauhdissa keskikastin hitaimpien tallien (Toro Rosso? Williams?) kanssa.
Minun mielestäni Team Lotus oli vielä viime kauden lopussa selvästi keskikastin häntäpäätä hitaampi, mutta tulevalle kaudelle täytyy tietysti aina asettaa tavoitteet edellistä vuotta korkeammalle. Talvitestien kierrosajoista saa jo jotain osviittaa, ja kauden ensimmäisessä kisassa nähdään sitten oikeasti onko keskikastin tavoittaminen onnistunut Caterhamilta.
Kuva on siis noka kärjestä kuvattu... eikö?
Brasiliassa erot pakkaavat muutenkin kaventumaan, koska rata on siellä keskimääräistä lyhyempi. Fernandesin F1-tallin kannalta kauden 2011 päätösviikonlopun myönteisin asia oli päivitys avattavaan takasiipeen, joka siis lopultakin saatiin toimimaan yhtä tehokkaasti kuin muillakin talleilla.Talli on varmaan verrannut omaa suorituskykyään kisan alun vauhdeissa tai sitten ympännyt KERSsin vaikutuksen mukaan. KERSsin kanssahan talli olisi viime kaudella ollut jokusessa kisassa varmaan ihan keskikastin kannoilla jo. Eli sikäli itse odotan tallin pääsevän keskikastiin edes useammassa kisassa. Toivottavasti jatkuvasti. Heikin oma tavoite on Q2 joka kisassa! :thumbup:
Ekasta auton julkaisusta johtopäätöksenä, että RB:n ponttoonimuotoilu on tän vuoden trendejä. Eli hoikka ja paljas peräpää...
Onkos muuten tietoa Caterhamin KERS ratkaisusta? Onko akkujensijoitukseltaan normaali vai ovatko saaneet/ottaneet RB:ltä vaihdelaatikon yhteyteen sijoitettavat akut?
F1 Racing: So which part of the Caterham CT01 car are you most proud of?
Elliot Dason-Barber (Head of R&D and Vehicle Dynamics): We've tried to evolve this car from last year's. Last year we tried some clever things with front suspension that we didn't really realise the potential of; this year we've tried to develop them. Getting that to work has been a challenge.
Lewis Butler (Chief Designer): Yeah, I'm quite a fan of the front suspension. There's a lot of detail in that area and a lot of work goes into it. I think the level of detailing on this car in the coming season will be noticeably better than the 2011 car. There's just more detail in every area -- it'll look a bit more like what I call 'a proper F1 car'.
Elliot: I have to say that the detailing aroung the back end and the sidepods is brilliant as well -- even though it was nothing to do with me. It just looks like a step forward. I'd love to be able to say it was down to a damper or suspension concept, but I can't.
Marianne Hinson (Head of Aerodynamics): I like what we call the 'lole' -- the lower leading edge, which is the bit of the floor at the front of the sidepod -- because we've got a nice arrangement of thin side-impact tubes this year. We've been able to make that lole quite thin, which is good, and we've worked hard to prove that there were potential gains to be had there. I really like the rear of the bodywork, too. The wheelbase is longer this year because of KERS and gearbox packaging, which has allowed the rear of the car to look quite different.
Fernandesin tavoitteena on siis yhden pisteen hankkiminen -- kahden, jos onni potkii. Mark Smithille riittää kauden alussa pienempikin edistysaskel, ja hän varaa tallille lisäaikaa kauden puoliväliin asti näkyvämmän harppauksen tekemiseksi. Gascoyne haluaa katsoa auton vauhdin radalla ja verrata sitä kilpailijoihin ennen kuin ennustelee mahdollisia tuloksia. Caterhamin pomot ovat näemmä ottaneet opikseen kahden edellisen vuoden uhoa seuranneista pettymyksistä ja pitävät nyt rimaa niin matalalla, että tallin pitää kompastua pahemman kerran jos ei pääse sen yli.Fernandesin mietteitä.
Target wise, I have been quoted as saying I want us to score a point this year and that really has to be the aim. It has to be. Towards the end of last year we were so close to the midfield cars, but our lack of KERS limited our capabilities. This year, however, with the people and facilities we have in the factory and the wind tunnel, and with KERS, I am confident that we will become a danger to many of the midfield teams, and yes, I want us to achieve a point somewhere in 2012 - maybe two if we are very lucky!
http://www.caterhamf1.com/news/2012/tony-on-the-ct01
Vaikuttaisi olevan suhteelisen maltilliset tavoitteet tälle kaudelle . Toivottavasti toki irtoasi enemmän, kuin yksi piste kaudella 2012
Caterhamin keularatkaisussa korostuu ehkä se, etteivät ole vähäisillä resursseillaan halunneet pistää keulan alapuolista autoa ja ripustusta uusiksi. Vaikkei tuollainen kyhmy varmaan hyödyksi ole, enemmän tuhoa saataisiin aikaan pistämällä kaikki uusiksi.Uusimmassa F1 Racing -lehdessä Caterham F1 Teamin johtavat suunnittelijat selostavat tämänvuotisen auton valmistusprosessia. Koska Caterham hankkii vaihdelaatikon valmiina Red Bullilta, niin sen pituutta ei voi muuttaa, ja tämä määrää pitkälti auton peräpään rakenteen. Haastattelun lopussa Caterham CT01:n suunnittelijat kertovat mihin alueisiin ovat erityisen tyytyväisiä omassa työssään:
Todellisten tavoitteiden täytyy olla korkeammat. Toki menneistä kausista on opittu, ja jos tavoitteet pidetään noin maltillisina, niin parempia saavutuksia voidaan sitten juhlia suurempina "voittoina".Fernandesin tavoitteena on siis yhden pisteen hankkiminen -- kahden, jos onni potkii. Mark Smithille riittää kauden alussa pienempikin edistysaskel, ja hän varaa tallille lisäaikaa kauden puoliväliin asti näkyvämmän harppauksen tekemiseksi. Gascoyne haluaa katsoa auton vauhdin radalla ja verrata sitä kilpailijoihin ennen kuin ennustelee mahdollisia tuloksia. Caterhamin pomot ovat näemmä ottaneet opikseen kahden edellisen vuoden uhoa seuranneista pettymyksistä ja pitävät nyt rimaa niin matalalla, että tallin pitää kompastua pahemman kerran jos ei pääse sen yli.
Näillä linjoilla itsekin olen. Olennaista on myös se, että se vihreä auto on siellä muiden keskikastin autojen mukana kilpailemassa tasapäisesti. Ettei olla enää selkeästi jäljessä. Pisteet menee kenelle menee jos on tasaista, mutta pitää olla siellä joukossa mukana taistelemassa niistä.Minusta vähimmäisvaatimuksena voi pitää yhden askeleen nousua valmistajien MM-kisassa, mutta hurraata en vielä huuda jos Caterham ei paranna ensi kaudella yhtä sijaa enempää. Kahden askeleen nousu olisi jo kelvollinen suoritus ja kolmen sijan parannus olisi oikein hyvä tulos. Siihenkin olisin tyytyväinen, jos Caterham taistelisi kauden alussa valmistajien yhdeksännestä sijasta ja edistyisi kauden loppua kohti taistelemaan valmistajien seitsemännestä sijasta. Siitä olisi hyvä jatkaa noususuhdanteista trendiä kaudelle 2013.
Kovalainen on varsin selkeästi tuonut ilmi, että edistymisen on oltava huomattavaa tai talli vaihtuu. Jos Heikillä on itsellään hyvä noste, niin ei ole mitään syytä ankkuroitua Caterhamin (mahdollisesti) liian hitaaseen kehittymiseen.Mutta jos Caterham junnaa vielä kauden puolivälin lähestyessä keskikastin takana, niin Heikki Kovalaisen kannattaa alkaa kiireen vilkkaa katsella paikkaa paremmasta tallista.
Huom! kaks autoa vasta nähty. Metriäkään ajettu.Mitkäköhän on Heikin ajatukset kun näkee uuden Mclarenin? Auton nokkien piti näyttää über-rumilta, mutta kun kattoo kärkiauto Mclarenia, niin onkohan Caterhamilla menty perse edellä puuhun ja pahasti. Ei muuta kuin Heikki verkot jo merelle uuden tallin suhteen...
Ainoa fakta tässä kohtaa on, että sinä se pyrit puuhun perse edellä.Mitkäköhän on Heikin ajatukset kun näkee uuden Mclarenin? Auton nokkien piti näyttää über-rumilta, mutta kun kattoo kärkiauto Mclarenia, niin onkohan Caterhamilla menty perse edellä puuhun ja pahasti. Ei muuta kuin Heikki verkot jo merelle uuden tallin suhteen...