Aika paljon on Allisonin mukaan tulossa muutenkin uutta. Eli uudet siivet, uudet ponttoonit, uudet jarrukanavat ynnä muuta, joten eiköhän tämä loppuaika mene niitä testaillessa. Saa nähdä, miltä auto näyttää Barcelonan testien päätteeksi -koska kaiketi näitä muutoksia testataan, ennen kuin lähdetään Melbourneen.
Tämä testaamattomuus tietysti voi hieman hidastaa uudistusten testausta/mahdollista käyttöönottoa. Asiasta ei oikein voi mitenkään vääntää positiivista, vaikka monet haluavat ymmärrettävästi nähdä tilanteen mieluummin mahdollisuutena kuin vahingollisena.
Pyrin kuitenkin sen verran pois inhorealismista, että näen Lotuksen tilanteen kaikesta huolimatta kokonaisuutena erittäin lupaavana, koska jo "raakaversio" autosta kulki niin mukavasti sekä kevyenä että pidemmilläkin vedoilla Jerezissä.
Esille on noussut myös kysymys Lotuksen kykenemättömyydestä kehittää autoa kauden mittaan. Miksi? Viime vuonna auton kehittäminen jätettiin tietoisesti kesken, ja resurssit siirrettiin viisaasti tämän vuoden auton kehittämiseen. Tätä edellisenä kautena Kubican käsissä Lotus kehittyi sen sijaan läpi kauden ihan siinä missä ns. isotkin tallit. Eli perässä oltiin tasaisesti jonkin verran läpi kauden.
Jos ajattelisimme optimistisesti, niin voi jopa olla mahdollista, että Lotuksen kehityskäyrä nousee muita talleja nopeammin alkukauden jälkeen, kun testien viivästymisen vuoksi suuremmat kehityshankkeet saadaan ikäänkuin muita myöhemmin tuotantoon. Oletuksena siis, että muut olisivat jo suuremmat muutoksensa tehneet ja olisivat näin ollen pienimuotoisemman twiikkauksen vaiheessa.
edit. typoja