antimikael
Well-known member
Hamilton veti ainakin näyttävät harjoitukset, eli sen suuntaista vois joskus lotuksenkin testaaminen olla.Ja sinun ehdotuksesi Lotuksen perjantain vapaiden ohjelmaan on?
Hamilton veti ainakin näyttävät harjoitukset, eli sen suuntaista vois joskus lotuksenkin testaaminen olla.Ja sinun ehdotuksesi Lotuksen perjantain vapaiden ohjelmaan on?
Tarkoitatko näyttävyydellä pelkkiä kierrosaikoja, vai muuta? En itse nähnyt harjoituksia.Hamilton veti ainakin näyttävät harjoitukset, eli sen suuntaista vois joskus lotuksenkin testaaminen olla.
joo lähinnä kierrosaikoja ja sitä että ajetaan täysiä kevyemmällä autolla.Tarkoitatko näyttävyydellä pelkkiä kierrosaikoja, vai muuta? En itse nähnyt harjoituksia.
Jos Kimin taktiikassa oli jotain järkeä, varmaan talli olisi sen selittänyt faneille. Lähinnä tulee mieleen se Malesian jäätelökisan taktiikka.Jos joku osaa selittää miten Kimi olisi hyötynyt jos olisi alkanut satamaan? Kaikki muut paitsi Rosberg edestä eivät olleet käyneet varikolla ja tuli turpaan 2 sec per kierros kun renkaat olivat loppu. Odottivatko Kimin olevan 2 sec nopeampi kärkeä sateela vai mitä?
Eikös kaikki ole testannut kevyellä vasta lauantaina noin yleensä?joo lähinnä kierrosaikoja ja sitä että ajetaan täysiä kevyemmällä autolla.
Näinpä. Ekana kannattaa huomioida, että toisin kuin suurin osa teistä, Villeneuve ei seuraa ensimmäisenä Kimin edesottamuksia ja sitten muita. Ylipäätään kommentoi Räikköstä vasta kysyttäessä. Joka tapauksessa Lotus on alkukaudesta kärsinyt siitä, että molemmat kuskinsa ovat uusia - Kimin Australian aika-ajo meni täysin uuden yhteistyön ongelmien piikkiin, ja sama on ainakin osin totta Monacon epäonnistuneen ohjauksen kanssa. Grosjeanin otteissa taas on epätasaisuutta, jonka voinee yhteistyön jatkuessa silotella. Kolarien suhteen olen skeptisempi.Villeneuve nyt toki välillä puhuu vähän mitä sattuu ja liioittelee, mutta kyllähän tuossa toisaalta pointtiakin on. Ei kai kukaan Grosjeania pidä ihan noiden sarjan huippukuskien tasolla ja Kimi on ollut Grosjeanin kanssa vauhdillisesti aika tasoissa, aika-ajoissa jopa hitaampikin. Kaukana maagisesta nuo Kimin suoritukset ovat toistaiseksi olleet, joten hyvin mahdollista, että joku Villeneuven mainitsemista herroista olisi suoriutunut huomattavasti paremmin. Jossitelua toki, mutta ei nuo jutut nyt täysin huuhaata ole..
1. Kimi on ollut kisoissa selvästi g:tä parempi ja nopeampi, mutta uskon sekin tasottuu hieman ajan kanssa.Villeneuve nyt toki välillä puhuu vähän mitä sattuu ja liioittelee, mutta kyllähän tuossa toisaalta pointtiakin on. Ei kai kukaan Grosjeania pidä ihan noiden sarjan huippukuskien tasolla ja Kimi on ollut Grosjeanin kanssa vauhdillisesti aika tasoissa, aika-ajoissa jopa hitaampikin. Kaukana maagisesta nuo Kimin suoritukset ovat toistaiseksi olleet, joten hyvin mahdollista, että joku Villeneuven mainitsemista herroista olisi suoriutunut huomattavasti paremmin. Jossitelua toki, mutta ei nuo jutut nyt täysin huuhaata ole..
Noita kommenttejahan voi noi entiset F1-kuskit tai kuka vaan (ja me kaikki) aika kevyesti heitellä. Ei tarvitse kuin tehdä lista jossa jotkut kuskit menestyvät omien taitojensa ansiosta ja toiset siksi kun auto on hyvä. Sitten vaan spekuloimaan miten joku kuski olisi jollain toisella autolla menestynyt paremmin kuin sillä ajanut kuski.Itse kommentista pitää sanoa, että tulkitsin sen toisin kuin suurin osa näkyy tehneen ja vähän häkellyin siitä, miten se on ymmärretty. Tajusin sen niin, että hamiltonit ja alonsot olisivat Lotuksella taistelleet voitosta joka kisassa, ei niin, että olisivat voittaneet. Uskoisin Jaskan arvioivan renkaiden merkityksen alakanttiin, mutta on tuossa tietty järki.
Jotain tsydemiä tosiaan on ollut ihan siitä lähtien kun Kimi oli tulossa F-ykkösiin, jolloin muistaakseni juuri Villeneuve kovasti etukäteen selitti miten niin vähäisellä kokemuksella ei pitäisi ykkösiin päästä. Jospa juuri siksi on hänellä "hiekkaa vaginassa" Räkän suhteen kun tämä silleen niinkuin osoitti etukäteisspekulaatiot vääriksi. Ei välttämättä turhiksi, mutta vääriksi.2. Villeneuvella ON OIKEASTI ongelmia ja kateutta sekä katkeruutta Räikköstä kohtaan.
Ei siitä raskaalla ajamisesta tosiaan nykyään taida aika-ajojen kannalta suurta merkitystä olla, kun ne (aika-ajot) ajetaan vajaalla tankilla.Taktiikka pissi jälleen, ei ollut hyötyä perjantain raiskaalla ajamisessa ainakaan aika-ajossa.
Ei kai tossa ole selkeetä likaista ja puhdasta puolta kun normiajolinja kulkee laidasta laitaan pääsuoralla.Kummalla puolella on paalu Montrealissa? Eli onko Kimi likaisella vaiko puhtaalla puolella?
Väittäisin, että se olisi Parc Ferme säännön rikkomista ja tarkoittaisi lähtöä varikolta. En mene kuitenkaan vannomaan, minkä osien vaihto on kielletty vai onko kaikkien. Riippuu tietysti, että pitääkö siellä ylipäätään vaihtaa mitään osia vai onko se jokin elektroninen ongelma, ilmeisesti Lotus ei tiedä itsekkään, mutta Kimi uskoo, että sen voi korjata ennen kisaa:Kai tiimi saa korjata Kimin auton vian ennen kisaa??
Nyt aika-ajo siihen jo piloille
Kimi sanoi:- Lukko ei toimi niin kuin pitäisi. Se ei aukea kunnolla eikä sulje, vaan on koko ajan samoissa asetuksissa. Se ei tietenkään helpota, mutta minkäs sille mahtaa. Eiköhän se saada huomiseksi korjattua, Räikkönen sanoi.
- Kyllä minä olisin uskonut, että oltaisiin päästy lujempaa, mutta se tuli heti aika-ajossa. Meillä oli eilenkin hydrauliikan kanssa jotain ongelmia. Toivottavasti ne nyt löytävät sen vian ja saavat korjattua kunnolla, ettei se tulisi kisassa takaisin, Räikkönen sanoi MTV3:lle.
Tätä samaa olen havainnut mm. Brundlessa(vähättelyä). Voisko olla että hiljaisen tiedon Villeneuve on petrol-head meiningillä jutellut, edustanut, luovinut ja mielistellyt varikolla TUTTUJEN mekaanikkojen, toimittajien, muitten sirkuksessa pyörineiden kärpästen(paska) ja muutaman kuskin kanssa ja tuonut julkisuuteen edellämainittujen muminat?2. Villeneuvella ON OIKEASTI ongelmia ja kateutta sekä katkeruutta Räikköstä kohtaan.
Kuka on Villeneuve?Mitä helvetin merkitystä jollakin Villeneuven sanomisilla tai kommenteilla. Kimin tyyliin, ei todellakaan kiinnosta.