Lotus F1 Team kaudella 2012

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Tuli aivan black out, kun mietin, että niinkö Bertrand Gachot on viimeisin Belgialle pisteitä tuonut kuski. Näinhän se taitaa tosiaan olla? Olisi aika kirjata tuohonkin kirjaan jo uusi luku.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Kyllä se taitaa olla kuule thierryboutseen.
Jep, sama vuosi (1992), mutta kauden päätöskisa. Nykyisellä pistesysteemillä vielä kolmaskin belgialainen olisi ajanut pisteille tuolla kaudella, Eric van de Poele oli Belgian GP:ssä 10. Vahva belgialaisedustus siis ykkösissä 90-luvun alussa.
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Kyllä se taitaa olla kuule thierryboutseen.
Jep, sama vuosi (1992), mutta kauden päätöskisa. Nykyisellä pistesysteemillä vielä kolmaskin belgialainen olisi ajanut pisteille tuolla kaudella, Eric van de Poele oli Belgian GP:ssä 10. Vahva belgialaisedustus siis ykkösissä 90-luvun alussa.
No näinhän se todella on. Hieman hävettää mutta vain hieman. Eniten hämmästyttää, että Pelkiasta ei ole kuskeja tuon jälkeen tullut.
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Tarkoitin toki pisteille päässeitä kuskeja, senkin älypäät. Ja Adamsia mä en pidä kuskina ensinkään.
Vai niin. Mikä hän sitten mielestäsi oli? Insinööri? Kokki? Minun käsittääkseni kun F1-auton ajaminen (etenkin kahdessa kisassa) vähän niinkuin automaattisesti antaa henkilölle kuskin statuksen.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13771
Vai niin. Mikä hän sitten mielestäsi oli? Insinööri? Kokki? Minun käsittääkseni kun F1-auton ajaminen (etenkin kahdessa kisassa) vähän niinkuin automaattisesti antaa henkilölle kuskin statuksen.
Okei, myönnetään: A O oli väärässä.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15012
Ja Bas Leinderskin on myös ajanut F1:ssä. Tosin vain testaajana. Eli kyllä niitä Suklaamaan kavereita on ajanut, mutta eivät ole päässeet kovin hyviin talleihin tai ura on hyytynyt jossakin vaiheessa. Philippe Adams taisi aikanaan päästä Lotuksella nopean rahapussin avulla ajamaan pari kisaa. Summa taisi olla 500 000 dollaria per kilpailu.

Jerezissä 1994 alustavasti Adamsin piti ajaa vielä yksi kisa tallissa. Collins palautti Adamsille hyväntekijäisinä jopa tämän maksaman summan takaisin jotta Zanardi pääsisi ajamaan ja kun Eric Bernard oli jo toisen Lotuksen ratissa niin Adamsia ei enää tarvittu. Tosin Bernard pystyi tuomaan hieman lisärahaa ja Herbertin myytyään Lotusilla oli jo valmiina miljoona dollaria tilillä. Sekin oli yksi syy miksi Adamsia ei enää f1-piireissä sen jälkeen näkynyt.
 

Rogue

Jää(telö)mies
Liittynyt
30.7.2009
Viestit
1203
Sijainti
Banned
Grosjean ei pelaa sulkapalloa Kimin kanssa, eikä siten ole vielä loistokas kuski.
Vettel pelaa, vaikka häviääkin siinä Kimille..

Tuuraaja, Kimin sulkapallokaveri, Jerome D'Ambrosio korvaa Romainin..
Joten nyt on kuulkaas pisteitä tulossa ihan boullieerina! :cool:

Kilpailukielto tuli juuri oikeaan aikaan...
 

-Sentteri-

Well-known member
Liittynyt
27.8.2009
Viestit
466
Taisi olla d'Ambrosiolla DDRS autossa aamun treeneissä. Siipeä on vaan niin vähän, että vaikea uskoa, että mitään kovin hyödyllistä dataa talli siitä saisi.
 

Kaimann

Well-known member
Liittynyt
31.7.2012
Viestit
594
Sijainti
Karigasniemi
Taisi olla d'Ambrosiolla DDRS autossa aamun treeneissä. Siipeä on vaan niin vähän, että vaikea uskoa, että mitään kovin hyödyllistä dataa talli siitä saisi.
Ite ainaki ajattelen että se toimis juurikin niin että vois käyttää hieman enempi siipeä kuin normaalisti kun se kerran sakkaa kovissa vauhdeissa. Näin ollen olisi sitten niihin harvoihin hitaisiin mutkiin enempi pitoa ja vois paukutella menemään kovempaa. Tiiä sitten, lukion aloitin vuonna -96 ja vieläki pahasti kesken.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Ite ainaki ajattelen että se toimis juurikin niin että vois käyttää hieman enempi siipeä kuin normaalisti kun se kerran sakkaa kovissa vauhdeissa. Näin ollen olisi sitten niihin harvoihin hitaisiin mutkiin enempi pitoa ja vois paukutella menemään kovempaa.
Mersu ainakin näyttää olevan ihan hyvässä vauhdissakin. Ruuspärikin näyttää ryhdistäytymisen merkkejä.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Ite ainaki ajattelen että se toimis juurikin niin että vois käyttää hieman enempi siipeä kuin normaalisti kun se kerran sakkaa kovissa vauhdeissa. Näin ollen olisi sitten niihin harvoihin hitaisiin mutkiin enempi pitoa ja vois paukutella menemään kovempaa. Tiiä sitten, lukion aloitin vuonna -96 ja vieläki pahasti kesken.
James Allison:
Although we would like to have it at Monza – because it is the type of circuit that rewards such a thing – we don’t have the DRS device configured to cope with the Monza level of downforce,” said Allison. “So it is not even on the table. In Singapore you won’t see it either, because it’s too high a downforce circuit with insufficient straights for it to be worthwhile. The earliest you might see it now is Suzuka.
http://adamcooperf1.com/2012/09/04/lotus-postpones-ddrs-device-debut-until-suzuka/

Sellaisen johtopäätöksen vain osaan tästä tehdä, että järjestelmällä on tietty toimintaikkuna? liikaa tai liian vähän siipeä/huippunopeutta ja systeemistä on vain haittaa? Miten hitto tuo nyt toimii? :D En usko, että pelkkään testaamiseen viittaa.

edit: no singaporessa myös liian lyhyet suorat ongelmana. Voihan se olla etteivät vain saa ko. radoilla luotettavaa testidataa aikaiseksi? Monzan kommentit tosin viittaa siihen, ettei järjestelmää ole edes suunniteltu käytettävän siellä.
 
Viimeksi muokattu:

E. Tuhero

Well-known member
Liittynyt
30.10.2000
Viestit
1911
Sijainti
Tampere
Onko kellään muulla sellaista tutinaa persauksissa että tuota lotuksen 'superasetta' ei ikinä nähdä toiminnassa? :rolleyes:
 
Ylös