jussipussi
New member
- Liittynyt
- 25.2.2012
- Viestit
- 1
50-luvulla
tai aiemminkin moottoripyöräilijöiden kypärän tai päähineen edessä oli noin 10 cm halkaisijaltaan oleva putki. Putken edessä ei ollut pleksiä tai mitään muutakaan ilman virtausta estävää. Putken pituus oli noin 10 cm. Se riitti siihen että ilmavirtaus ei enää vesistänyt silmiä. Paarmat ja isommat kyllä tulivat otsaan.
On vaikea kuvitella, että noin pienestä reiästä, mikä tuossa nokassa on saataisiin muutamien mutkien (siis reiän jälkeen nokassa olevien mutkien) jälkeen, mitään suurempaa hyötyä. Erona tietenkin on se että 50-luvun moottoripyöräilijän tapauksesssa ilma ei pääse virtaamaan läpi. Formula menee kuitenkin nopeampaa ja tuntuisi että ei tuo pikkureikä voi merkittävästi auttaa.
Pääperiaatteessa sen takia, että ilma virtaa huomaattavasti sujuvammin jokapuolelta reiän ympäriltä.
Ensimmäinen postini. Varikolta asti kuitenkin teitä seuranneena. Formuloita Keken alusta sakka.
tai aiemminkin moottoripyöräilijöiden kypärän tai päähineen edessä oli noin 10 cm halkaisijaltaan oleva putki. Putken edessä ei ollut pleksiä tai mitään muutakaan ilman virtausta estävää. Putken pituus oli noin 10 cm. Se riitti siihen että ilmavirtaus ei enää vesistänyt silmiä. Paarmat ja isommat kyllä tulivat otsaan.
On vaikea kuvitella, että noin pienestä reiästä, mikä tuossa nokassa on saataisiin muutamien mutkien (siis reiän jälkeen nokassa olevien mutkien) jälkeen, mitään suurempaa hyötyä. Erona tietenkin on se että 50-luvun moottoripyöräilijän tapauksesssa ilma ei pääse virtaamaan läpi. Formula menee kuitenkin nopeampaa ja tuntuisi että ei tuo pikkureikä voi merkittävästi auttaa.
Pääperiaatteessa sen takia, että ilma virtaa huomaattavasti sujuvammin jokapuolelta reiän ympäriltä.
Ensimmäinen postini. Varikolta asti kuitenkin teitä seuranneena. Formuloita Keken alusta sakka.