HRT kaudella 2012

2Lman

Well-known member
Liittynyt
13.2.2000
Viestit
500
Sijainti
Jarvenpaa
Parhaimman näköinen keula joukossa "omituiset" eli muut kuin McLaren. Jopa kaunis ja nopean näköinen.

Mutta ylittyyköhän maksimikorkeus etuakselin etupuolella?
 

Alien Eel

Well-known member
Liittynyt
7.2.2011
Viestit
401
Parhaimman näköinen keula joukossa "omituiset" eli muut kuin McLaren. Jopa kaunis ja nopean näköinen.

Mutta ylittyyköhän maksimikorkeus etuakselin etupuolella?
Eikös tämä ollut viimekautinen auto vielä?
 

2Lman

Well-known member
Liittynyt
13.2.2000
Viestit
500
Sijainti
Jarvenpaa
Vai niin. Olisikin ollut liian hienoa, että pikkubudjetilla olisi onnistuttu luomaan hieno auto...
 

European_Minardi

Well-known member
Liittynyt
30.8.2011
Viestit
214
http://sportti.com/uutinen.asp?CAT=1-1&ID=211998

Ei muutaku lisää sontaa HRT:n niskaan. Kaiken lisäks Thesan Capital on yrittämässä myydä HRT:tä uusille tahoille. Mä kyllä vähän pahoin pelkään, että pian on sympaattisen baskitallin taru ohitte.

Ketkäköhän tämän uppoovan laivan vois pelastaa? Ekana tuli mieleen, että onkohan David Richard vielä haaveilemassa Prodriven ajattamisesta F1-tasolla? Tässä olis myös saumaa Volkkarille, jos yhtiö haluaa ykkösiin. Mutta toisaalta, mainehan siinä menis jos VW:n autot olisivat takarivissä...
Entäs onkohan Intialaisilla kiinnostusta perustaa F1-tallia? Ja miten, oliskohan vielä se Etelä-Korealainen taho halukas pelastamaan HRT:n?
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
http://sportti.com/uutinen.asp?CAT=1-1&ID=211998

Ei muutaku lisää sontaa HRT:n niskaan. Kaiken lisäks Thesan Capital on yrittämässä myydä HRT:tä uusille tahoille. Mä kyllä vähän pahoin pelkään, että pian on sympaattisen baskitallin taru ohitte.

Ketkäköhän tämän uppoovan laivan vois pelastaa?
Ei niin pientä uutista, ettei Sportti.com saa siihen mahdutettua asiavirhettä. HRT reputti kaksi yhteensä 17 testistä ja yhtä ei pystytty lainkaan tekemään.

HRT ei ole baskimaasta. Se "sympaattinen baskitalli" on ilmeisesti Epsilon Euskadi.

Joe Saward huhuili, että Thesan Capital olisi myymässä HRT:a meksikolaiselle Carlos Slimille. Missä ei sinällään olisi paljonkaan järkeä.

Auton tuominen vasta viimeisiin testeihin ei ole HRT:lle mitenkään vieras tilanne. Niin tapahtui viime vuonnakin ja 2010 auto nähtiin radalla vasta ensimmäisessä kisassa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava

European_Minardi

Well-known member
Liittynyt
30.8.2011
Viestit
214
Eikö teillä oo muuta tekemistä ku nussia pilkkua?
Baskitalli oli pienoinen lapsonen, mutta kyllä Force Indian tunnistan intialaistalliks vaikka kuolemanporteilla. Pointtina intialaistalli-viitteessä oli, että onko Intialaistahoilla enään intressiä perustaa toista F1-tallia.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Eikö teillä oo muuta tekemistä ku nussia pilkkua?
Foorumien hyviä puolia on se, että kun yhden kirjoittajan lapsus korjataan, niin kaikki muutkin lukijat saavat tietää asioiden oikean tolan (jos eivät ennen tienneet). Korjailu siis kuuluu asiaan ja hyödyttää kaikkia.
Pointtina intialaistalli-viitteessä oli, että onko Intialaistahoilla enään intressiä perustaa toista F1-tallia.
Se riippuu henkilöistä. Onko siellä halukkaita tuhlaamaan rahojansa F1:een? Saharan intialainen omistaja teki loogisen eleen ja osti siivun Force Indiasta. Ajatuksesi kummunnee Karthikeyanin taustajoukoista, mutta ei niiden, tai muidenkaan intialaisten tallinostohalukkuudesta Saharaa lukuun ottamatta ole vähään aikaan ollut edes huhuja (ainakaan jotka olisi minun silmiini sattunut).
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Pointtina intialaistalli-viitteessä oli, että onko Intialaistahoilla enään intressiä perustaa toista F1-tallia.
Öh.. Intia on maailman toiseksi väkirikkain maa. Koko Euroopassa on vähemmän ihmisiä kuin Intiassa. Silti suurin osa F1-tiimeistä on eurooppalaisia, mutta laji on kuitenkin koko ajan laajentunut aasiaan ja laajentuu jatkossakin. En pitäisi kovin suurena ihmeenä, vaikka Intiasta tulisi joskus useampikin tiimi.. Tai jostain muusta aasialaisesta maasta.
 

European_Minardi

Well-known member
Liittynyt
30.8.2011
Viestit
214
..ajatuksesi kummunnee Karthikeyanin taustajoukoista, mutta ei niiden, tai muidenkaan intialaisten tallinostohalukkuudesta Saharaa lukuun ottamatta ole vähään aikaan ollut edes huhuja (ainakaan jotka olisi minun silmiini sattunut).
Jep, tota pään sisälläni pohdiskelin. Salasesti melkein toivon, että jokin aasialaistaho ostais HRT:n. Olis kiva nähdä vaikka E-Korealainen F1-talli. Mutta antaa poikien vielä leikkiä niin kauan ku rahat riittää. Mutta jossei ihmeitä tapahdu, niin mun perstuntuma sanoo, että ennen Italian GP:tä HRT:n nimi paistaa poisnukkuneiden F1-tallien sivustolla.

Alkaa kyllä hieman olemaan pientä farssia koko HRT:n touhu. Kollesin saatua potkut, porukka alotti massapaon uppoovasta laivasta ja pian sitä ihmetellään, että miksei kehitystyö kulje ja sponssit kaikkoo. Taitaapa tänkin kauden auto olla Dallaran runkoon tehty evoluutioversio :|
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Jos HRT kaatuu, niin miten käy Marussian? On aika kova paikka olla ainoona tallina selkeesti joukon hitain. Kaks edellistä kautta on ollut vielä ok, kun sielä on ollut kolmen uuden kesken kisa peräpään herruudesta. Nyt uskon Caterhamin nousevan vähintään keskijoukon hännille ja jättävät Marussian ja HRT:n omaan joukkoonsa, siihen porukkaan mikä on sen 1-2 sekkaa muita hitaampi. Jos tästä HRT kuihtuu pois, niin kaunko kestää Marussia yksin sitä räpeltämistä?

Toki voihan Marussia vihdoin seurata Caterhamin polkua ja aloittaa nousun. Tulevan kauden ne varmaan silti räpiköi keskijoukon takana. Yksi kausikin yksinään selkeänä jumbona voi olla kova paikka, kun ei Marussiankaan kupit niin vakaalla pohjalla kait oo...
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Niin, lienee tässä tapauksessa syytä muistuttaa siitä, että esim. Minardi veti kolme ensimmäistä kautta (1985 - 1986 - 1987) sarjan hännillä ilman ainuttakaan pistettä keskeyttäen parhaimmillaan yli 90 prosenttia kilpailuista eikä se neljäskään kausi (1988) mikään menestyksen täyteinen ollut vaikka pistetili aukesikin.

Mikäkö sitten auttaisi tai edes teoriassa voisi auttaa ylös jumbosijalta? Esim. nuori, tuntematon ja edullinen mutta huippulahjakas suunnittelija. Cosworthin tilalle tulisi myös löytää jotain uutta.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Niin, lienee tässä tapauksessa syytä muistuttaa siitä, että esim. Minardi veti kolme ensimmäistä kautta (1985 - 1986 - 1987) sarjan hännillä ilman ainuttakaan pistettä keskeyttäen parhaimmillaan yli 90 prosenttia kilpailuista
Ihan hyvä pointti. Kun jo nykyään kyseenalaistetaan parin jumbotallin olemassaolon merkitys, niin en halua edes kuvitella sitä foorumi-itkun määrää, jos jokin talli suorittaisi tuollaisella track recordilla.

Mikäkö sitten auttaisi tai edes teoriassa voisi auttaa ylös jumbosijalta? Esim. nuori, tuntematon ja edullinen mutta huippulahjakas suunnittelija. Cosworthin tilalle tulisi myös löytää jotain uutta.
Nykyformuloissa edes Adrian Newey ei nostaisi HRT:tä kovinkaan korkealle. Ne ajat kun erinomainen suunnitelija pystyi pienellä budjetilla loihtimaan kilpailukykyisen auton ovat auttamatta takana päin.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Niin, lienee tässä tapauksessa syytä muistuttaa siitä, että esim. Minardi veti kolme ensimmäistä kautta (1985 - 1986 - 1987) sarjan hännillä ilman ainuttakaan pistettä keskeyttäen parhaimmillaan yli 90 prosenttia kilpailuista eikä se neljäskään kausi (1988) mikään menestyksen täyteinen ollut vaikka pistetili aukesikin.
Totuuden nimessä on muistettava, että toisella kaudella olisi nykypisteytyksellä - ja edelliselläkin - tullut pisteitä. Keskeytysmäärä oli kuitenkin valtava nykystandardein.
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Nykyformuloissa edes Adrian Newey ei nostaisi HRT:tä kovinkaan korkealle. Ne ajat kun erinomainen suunnitelija pystyi pienellä budjetilla loihtimaan kilpailukykyisen auton ovat auttamatta takana päin.
Tottahan se on että ajat ovat toiset ja yht äkkiset huipullenousut ovat vaikeita ellei mahdottomia suorittaa ilman suuria rahoja, mutta kyllä Neweyn tai muun vastaavan kaltaisensa neron voisi väittää nostavan tallin kuin tallin pistetaisteluun - lähtökohdista riippumatta.

Ennakkoluulottomuutta ja riskinottoa.

Totuuden nimessä on muistettava, että toisella kaudella olisi nykypisteytyksellä - ja edelliselläkin - tullut pisteitä. Keskeytysmäärä oli kuitenkin valtava nykystandardein.
Keskeyttäneiden määrät ja huomattavasti niukempi pistejako täytyy tietenkin suhteuttaa nykyiseen. Minardin alkuaikoina keskeyttäneitä oli lähes kisasta toiseen huomattavan paljon, mutta pisteitäkin jaettiin vain kuudelle. Nykyään taas keskeyttäneiden määrät ovat lähes olemattomia, mutta pisteitä jaetaan kymmenelle.
 

European_Minardi

Well-known member
Liittynyt
30.8.2011
Viestit
214
Taitaa Arrowsin ilmestyminen keskikastiin kaudella 2000 olla viimesin kunnon pikkutallin nousu häntäsijoilta aina pistemettästykseen. Arrowsilla ei ollu käytössä kun Orangen massit ja muutama tusinasponssi jotka tuli Verstappenin ja De La Rosan mukana. Montaskos sponsoria oli HRT:llä viime kaudella? Ei ainakaan tuu heti mieleen muutaku Tata ja Panda. Että sponsoreihin peilataan, niin HRT:llä menee heikommin kun Minardilla ja Arrowsilla viimesinä vuosina. Mutta ilman sponsoreita HRT:n on turha unelmoidakkaan että pystyis hakkaamaan Marussian. Haastohan HRT viime kaudella joo muutaman kerran venäläistallin ja tais pari kertaa onnistua peittoomaanki heidät? Mutta eipä noilla meriiteillä valitettavasti pitkälle pötkitä...
 
Ylös