HRT kaudella 2012

Vilperi

Välimallin jätkä
Liittynyt
20.7.2001
Viestit
4593
Sijainti
Tampere
En osaa sanoa, mutta ainakin tossa viimeisessä kappaleessa on jonkunlaista sekoilua havaittavissa.

Yhden kuljettajan muut maat ovat Chile, Unkari, Malesia, Marokko, Monaco, Puola, Tshekki, Rhodesia, Venäjä ja Thaimaa.
Wikipediasta kun asiaa tarkastelin, niin Monacosta on tullut 2 kuskia (Louis Chiron, Olivier Beretta), Rhodesiasta 2 (John Love, Sam Tingle) ja marokkolaisesta kuskista ei ollut mainintaa, enkä itsekään moista äkkiseltään keksi. Tämän lisäksi listalta puuttuu vielä Liechtensteinin Rikky von Opel.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_F1_drivers
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9313
Marokkolainen André Guelfi ajoi kotikisassaan 1958 F2-autoa. Eli vähän tulkinnanvarainen tapaus.
 

Loko

Ajatusrikollinen
Liittynyt
27.5.2011
Viestit
1325
Sijainti
Tampere
Eli maikkarilla juttu on käsitetty väärin...
Minusta sitä on uutisoitu muuallakin enempi kuin vähän hutiloiden. PR-osasto tehnyt hommansa hyvin, kun perjantaiharkat meni kiinalaisen F1-kisadebyytistä :D
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Marokkolainen André Guelfi ajoi kotikisassaan 1958 F2-autoa. Eli vähän tulkinnanvarainen tapaus.
Guelfi on laskettu Wikipediassa ranskalaiseksi. Syntyi Marokossa, mutta ajoi ilmeisesti patonkilisenssillä. Kulta on kirjoittanut tuon artikkelin varmaan humalassa.
 

Alzon

Well-known member
Liittynyt
15.9.2009
Viestit
340
Tallin taru alkaa olemaan lopussa. Varaosiin ei ole varaa, eikä sellasia ole. Auton viimeaikaiset hajoamiset johtuvat ilmeisesti siitä, että joutuvat ajamaan samoilla osilla paljon pidempään kuin miten niiden on suunniteltu kestävän.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Eli voimme odottaa HRT:n hajoamisia myös jatkossa? Vaarallista touhua ja FIAn pitäisi puutua ennen kuin oikeasti sattuu jotain.
 

Pahkasika

Well-known member
Liittynyt
12.1.2008
Viestit
2319
Sijainti
Oulu
Lisää huonoja uutisia: HRT will struggle to qualify at Austin, says Pedro de la Rosa

The veteran's best lap in the afternoon session was 6.375 seconds slower than pacesetter Sebastian Vettel, a mark of 106.892 per cent.

Karthikeyan, who sat out the first session to allow Ma Qing Hua to drive and completed only 20 laps in the afternoon, lapped at 107.569 per cent of the fastest time.


Kieltämättä vaikuttaa melko huonolta jos HRT:n kierrosajat eivät parane ja kärki porskuttaa vielä sekunnin kovempaa. Tosin tallin pelastukseksi saattaa tulla, että kärki käyttänee vain kovempia renkaita Q1:ssä.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Kieltämättä vaikuttaa melko huonolta jos HRT:n kierrosajat eivät parane ja kärki porskuttaa vielä sekunnin kovempaa. Tosin tallin pelastukseksi saattaa tulla, että kärki käyttänee vain kovempia renkaita Q1:ssä.
Mun mielestä tekevät sen ihan tahallaan. Siellä ne seisoskeli varikolla kun muut kiersivät rataa ympäri. Onko osat sitten niin loppu ettei ole turvallista osallistua kisaan?
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Lisää huonoja uutisia: HRT will struggle to qualify at Austin, says Pedro de la Rosa

The veteran's best lap in the afternoon session was 6.375 seconds slower than pacesetter Sebastian Vettel, a mark of 106.892 per cent.

Karthikeyan, who sat out the first session to allow Ma Qing Hua to drive and completed only 20 laps in the afternoon, lapped at 107.569 per cent of the fastest time.


Kieltämättä vaikuttaa melko huonolta jos HRT:n kierrosajat eivät parane ja kärki porskuttaa vielä sekunnin kovempaa. Tosin tallin pelastukseksi saattaa tulla, että kärki käyttänee vain kovempia renkaita Q1:ssä.
Rata oli eilen todella liukas. Luulisi että huonosta pidosta kärsii eniten pikkutallit. Lisäksi kärkitallien kuljettajat ovat ajaneet rataa simulaattorissa jo pitkän aikaa, kun pikkutalleilla ei ole sitä mahdollisutta. Jahka rata paranee ja kuskit oppivat radan niin erot pienenee.
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Toivottavasti ei. F1 ei tarvitse HRT:n kaltaisia paskatalleja.
Joopa joo. Voisi myös heittää sellaisen kysymyksen ilmoille, mihin F1 tarvitsee kahta energiajuomatallia. HRT sentään on mukana aidoin kilpa-autoilullisin syin, ja jo pelkästään sarjassa pysyminen kolmen vuoden ajan on hieno juttu. Kahdelta edelliskaudelta plakkarissa MM-sarjan 11. sija, eli eivät ole olleet edes ruudukon heikoin talli...
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
F1'een on aina kuulunut "paskatallit". Parhaiten muistissa lienee Minardi, joka tosiaan toimi vuosikaudet rakkaudesta autourheiluun.
Paskatallilla ja paskatallilla on eroa. HRT ei missään vaiheessa ole ollut millään tapaa vakavasti otettava operaatio, Minardi taas jäi autonvalmistajien joukkoinvaasion alle. En tiedä, millä planeetalla pitää elää, että rakennusmogulin ja sijoitusrahaston typeryyden takia pari vuotta juuri ja juuri hengissä pidetty talli on mukana "aidoin kilpa-autoilullisin syin".
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Ei kisoja kannata ajaa jos ei ole riittävää määrää autoja radalla. Nykyisestä 24 ei missään nimessä voi mennä alaspäin.
 

korona

Well-known member
Liittynyt
5.7.2011
Viestit
643
No jaa. Ei se Minardikaan ollut lopunaikoina kuin 'juuri ja juuri hengissä pidetty' operaatio, jota vähä piti yllä Paul Stoddart ja jotkut hölmöt sponssit, jos tässä kärjistellään.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
No jaa. Ei se Minardikaan ollut lopunaikoina kuin 'juuri ja juuri hengissä pidetty' operaatio, jota vähä piti yllä Paul Stoddart ja jotkut hölmöt sponssit, jos tässä kärjistellään.
Loppuaikoina toki, ja kyllä sekin kitui mukana turhan pitkään. Minardilla oli silti historiaa ja syynkin keikahdukseen jo esitin. HRT ei ole koskaan ollut mitään.
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Muutama argumentti HRT:n puolesta:

1. talli on sikäli mukana "aidosti", että ei ole perustettu minkään entisen pohjalle nimeämällä se uudelleen

2. olisi mukava saada F1:stä valmistajien puolesta kansainvälisempi - nykyisinhän melkein kaikki rungot tehdään Englannissa autojen erimaalaisista kilpailulisensseistä huolimatta, Ferrari ja Toro Rosso Italiassa.
HRT tuo sveitsiläisen Sauberin kanssa lajiin sitä kaipaamaani tallien "aitoa" monikansallisuutta.

3. Espanja on viime vuosikymmeninä tehnyt nousua Italian rinnalle etelä-eurooppalaisena moottoriurheilun mahtimaana, joten sikäli hienoa, että lajissa on vihdoin mukana myös aidosti espanjalainen talli.
Ja huom.
Wikipedia sanoi:
Espanja on maailman viidenneksi ja Euroopan kolmanneksi suurin autojen valmistaja.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Espanja
Aikaisempi yritys tuoda talli F1:iin "amigojen maasta" oli Team Bravo España:
http://forgottenf1.tumblr.com/post/10747598985/before-hispania-or-sort-of-spain-had-an-almost
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Ei kisoja kannata ajaa jos ei ole riittävää määrää autoja radalla. Nykyisestä 24 ei missään nimessä voi mennä alaspäin.
Voidaan kyllä mennä, mutta onko se hyvä asia? Mun mielestä ei. Autojen määrällehän on joku minimi, jonka alittuessa aletaan hakea kolmansia autoja talleilta ym. tekohengitystä. Sitten on tietty nämä asiakasautot, jotka omasta mielestäni ovat täysin väärä lähestymistapa juuri F1:n kohdalla. En halua nähdä kymmentä eriväristä redbullia radalla sarjassa, jossa lähtökohtaisesti jokaisen tallin olisi tarkoitus ajattaa itse tehtyä autoa.

Vakavasti otettava F1-talli HRT ei ole missään vaiheessa ollut. Camposin idea Dallaralta tilatusta autosta kuulosti alkuun ihan hyvältä ratkaisulta, koska näillä uusilla talleilla oli niin vähän valmistautumisaikaa. Rahat loppui ja ruoriin astui Carabante & Kolles. Auto saatiin nippa nappa kasaan ja sitten poltettiin sillat Dallaraan. Pari vuotta operoitiin Kollesin autotallista vailla sen kummempaa kehitystä. Eihän HRT:llä ollut minkäänlaista kunnon infrastruktuuria käytössään, vaan kaikki oli ulkoistettu. Tällä kaudella yrittivät perustaa jonkinlaisen päämajan, mutta miksi ihmeessä se täytyi laittaa Madridiin? Eihän siellä ole mitään Ykkösiin liittyvää teollisuutta. Olisivat antaneet edes Kollesin rakentaa Saksaan jonkinlaisen toimivan operaation, jolla olisi voinut olla jotain myyntiarvoa. Nyt tallilla ei ole mitään muuta kuin kaksi kelvotonta autoa ja hyödytön päämaja F1:n kannalta täysin väärässä paikassa. Optimisti voisi ajatella että joku osaava taho ostaa tallin pois kuljeksimasta, mutta HRT:ssä ei vain taida olla mitään ostettavaa.
 
Ylös