Ei kisoja kannata ajaa jos ei ole riittävää määrää autoja radalla. Nykyisestä 24 ei missään nimessä voi mennä alaspäin.
Voidaan kyllä mennä, mutta onko se hyvä asia? Mun mielestä ei. Autojen määrällehän on joku minimi, jonka alittuessa aletaan hakea kolmansia autoja talleilta ym. tekohengitystä. Sitten on tietty nämä asiakasautot, jotka omasta mielestäni ovat täysin väärä lähestymistapa juuri F1:n kohdalla. En halua nähdä kymmentä eriväristä redbullia radalla sarjassa, jossa lähtökohtaisesti jokaisen tallin olisi tarkoitus ajattaa itse tehtyä autoa.
Vakavasti otettava F1-talli HRT ei ole missään vaiheessa ollut. Camposin idea Dallaralta tilatusta autosta kuulosti alkuun ihan hyvältä ratkaisulta, koska näillä uusilla talleilla oli niin vähän valmistautumisaikaa. Rahat loppui ja ruoriin astui Carabante & Kolles. Auto saatiin nippa nappa kasaan ja sitten poltettiin sillat Dallaraan. Pari vuotta operoitiin Kollesin autotallista vailla sen kummempaa kehitystä. Eihän HRT:llä ollut minkäänlaista kunnon infrastruktuuria käytössään, vaan kaikki oli ulkoistettu. Tällä kaudella yrittivät perustaa jonkinlaisen päämajan, mutta miksi ihmeessä se täytyi laittaa Madridiin? Eihän siellä ole mitään Ykkösiin liittyvää teollisuutta. Olisivat antaneet edes Kollesin rakentaa Saksaan jonkinlaisen toimivan operaation, jolla olisi voinut olla jotain myyntiarvoa. Nyt tallilla ei ole mitään muuta kuin kaksi kelvotonta autoa ja hyödytön päämaja F1:n kannalta täysin väärässä paikassa. Optimisti voisi ajatella että joku osaava taho ostaa tallin pois kuljeksimasta, mutta HRT:ssä ei vain taida olla mitään ostettavaa.