"Sallii ilmanohjaimet" lienee lähempänä.Mä laitoin "dopo 11 anni si torna allo schema pull rod, consentendo l'uso di deviatori di flusso sotto il muso e al lati del telaio" joka lukee siinä ympyrässä ja google translate antoi tällaisen vastauksen englanniksi:
After 11 years it returns to the pull rod pattern, allowing the use of flow diverters under the nose and the sides of the chassis
Elikkä 11 vuoden jälkeen se siirtyy takaisin "pull-rod"-systeemiin, joka sallii ilmanvaihtimen käytön nokan alla ja rungon sivulla
(Suomi on 3. kieli joten tämä käännös on vähän heikohko)
Joo, oli puutteellinen kommentti. Tämä selventänee
Ahaa . nyt ymmärrän Maikkari ja maikkarin uutiset tosiaan . Muualla (foorumeilla ja uutissivustoilla) kuvasta keskusteltiin lähinnä vain spekulaationa .Joo, oli puutteellinen kommentti. Tämä selventänee
Älä usko tuota piirrosta, se on puhdasta huuhaata. Todellisuus tulee olemaan lähempänä Caterhamia.Tuolla Caterham toikissa on jauhettu tuota keulan muotoilua. Mutta jotenkin tuon piirroksen perusteella näyttäisi, että tässä ei sellaista vastaavaa rokotiilia olisi. Pikemminkin keula on suht korkea vielä vähän aikaa, ja sitten laskee jyrkästi tuolla lopun puolella. Alkaisi siis tuosta numeron tietämiltä se lasku.
Jaa että säännöt sanoivat näin... No sitten tuo piirros lienee ihan yhtä tyhjän kanssa, jään sitten odottelemaan ihan virallisempaa julkistusta.Älä usko tuota piirrosta, se on puhdasta huuhaata. Todellisuus tulee olemaan lähempänä Caterhamia.
Säännöt velvoittavat keulan maksimikorkeudeksi renkaan etupuolella 55 senttiä, se ei voi alkaa laskea vasta sen jälkeen. Todennäköisesti se ei laske juuri lainkaan, vaan on Caterhamin tavoin renkaan etupuolella lähes vaakasuora.
Niin kannattaa tehdä. Johan tuo edellisvuoden esimerkki kertoo miten kaukana todellisuudesta ollaan. Sekä siinä että tässä uudemmassa on selkeitä sääntöjenvastaisuuksia.Jaa että säännöt sanoivat näin... No sitten tuo piirros lienee ihan yhtä tyhjän kanssa, jään sitten odottelemaan ihan virallisempaa julkistusta.
Näyttäisi olevan Piolan piirustus, ovat yleensä muuta kuin fantasiaa.Jokavuotinen "villejä fantasioita". Peilit näyttäisi olevan sijoitettu monokokin sivuille eli kuskin näkymättömiin.
No niin voisi kuvitella, mutten usko julkistettavan auton näyttävän tuolta. Takasiiven päätylevyjen osalta tosin voin olla väärässä, mustat lisähärpäkkeet tulivat päätylevyjen alaosaan jo viime kaudella.Näyttäisi olevan Piolan piirustus, ovat yleensä muuta kuin fantasiaa.
Mitä tulee tähän niin eikös vetotanko jousitus palannut Ferrarin takapäähän (ala RB, trendi jota ilmeisesti kaikki tallit käyttävät tänä vuonna). Eli ei liity mitenkään auton etupäähän, jossa on edelleen työntötanko jousitus... ??Mä laitoin "dopo 11 anni si torna allo schema pull rod, consentendo l'uso di deviatori di flusso sotto il muso e al lati del telaio" joka lukee siinä ympyrässä ja google translate antoi tällaisen vastauksen englanniksi:
After 11 years it returns to the pull rod pattern, allowing the use of flow diverters under the nose and the sides of the chassis
Elikkä 11 vuoden jälkeen se siirtyy takaisin "pull-rod"-systeemiin, joka sallii ilmanvaihtimen käytön nokan alla ja rungon sivulla
(Suomi on 3. kieli joten tämä käännös on vähän heikohko)
Jousitus muuttuu tosiaan takapäähän jos on muuttuakseen. Kahdesti käännetyn tekstin perusteella on kuitenkin vaikea sanoa, olisiko sitä tarkoitettu jutussakin - etupää kun ei ole mitenkään irrallinen takapään toiminnasta, vaan ilmaa ohjataan nimenomaan takapäätä silmälläpitäen.Mitä tulee tähän niin eikös vetotanko jousitus palannut Ferrarin takapäähän (ala RB, trendi jota ilmeisesti kaikki tallit käyttävät tänä vuonna). Eli ei liity mitenkään auton etupäähän, jossa on edelleen työntötanko jousitus... ??
No ainakin kuvan teksti näytti että etupäästä puhuttiin (kuvassa nr. 3), mutta kun itse F1-auton tekniikasta osaan niin vähän niin mun on mahdotonta sanoa enempää.Eikös uudesta ferkusta joku valokuvantapainenkin ollut jossain?
Mitä tulee tähän niin eikös vetotanko jousitus palannut Ferrarin takapäähän (ala RB, trendi jota ilmeisesti kaikki tallit käyttävät tänä vuonna). Eli ei liity mitenkään auton etupäähän, jossa on edelleen työntötanko jousitus... ??
Kyllähn Toyotalla oli tuollaiset päätylevyt jo 2009.No niin voisi kuvitella, mutten usko julkistettavan auton näyttävän tuolta. Takasiiven päätylevyjen osalta tosin voin olla väärässä, mustat lisähärpäkkeet tulivat päätylevyjen alaosaan jo viime kaudella.
Onko mitään kellonaikaa tuosta?Maranellossa on lunta ja lisää tulee, joten Ferrari on peruuttanut auton esittelyn ja "promokuvaussession". Auto julkisestaan huomenna internetissä osoitteessa www.ferrarif1.com.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/97262
Huonosti menee Ferralla kun lunta tulee tupaa jo ennen ensiesittelyä...Maranellossa on lunta ja lisää tulee, joten Ferrari on peruuttanut auton esittelyn ja "promokuvaussession".
Huonosti menee Ferralla kun lunta tulee tupaa jo ennen ensiesittelyä...