Scuderia Ferrari kaudella 2012

Alien Eel

Well-known member
Liittynyt
7.2.2011
Viestit
401
Näyttää kyllä härskiltä. Eli diggaan kyllä, tulee jotain oikeasti omaa Ferrarilta. Nopeuteen en sano sitten yhtään mitään. Mutta näyttihän viime kauden Mäkkikin häröltä alkuun...
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Mä laitoin "dopo 11 anni si torna allo schema pull rod, consentendo l'uso di deviatori di flusso sotto il muso e al lati del telaio" joka lukee siinä ympyrässä ja google translate antoi tällaisen vastauksen englanniksi:
After 11 years it returns to the pull rod pattern, allowing the use of flow diverters under the nose and the sides of the chassis

Elikkä 11 vuoden jälkeen se siirtyy takaisin "pull-rod"-systeemiin, joka sallii ilmanvaihtimen käytön nokan alla ja rungon sivulla

(Suomi on 3. kieli joten tämä käännös on vähän heikohko)
"Sallii ilmanohjaimet" lienee lähempänä.

Mutta edelleen, tuolla piirroksella ei ole mitään tekemistä oikeasti esiteltävän Ferrarin kanssa.
 

Alien Eel

Well-known member
Liittynyt
7.2.2011
Viestit
401
Tuolla Caterham toikissa on jauhettu tuota keulan muotoilua. Mutta jotenkin tuon piirroksen perusteella näyttäisi, että tässä ei sellaista vastaavaa rokotiilia olisi. Pikemminkin keula on suht korkea vielä vähän aikaa, ja sitten laskee jyrkästi tuolla lopun puolella. Alkaisi siis tuosta numeron tietämiltä se lasku.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Tuolla Caterham toikissa on jauhettu tuota keulan muotoilua. Mutta jotenkin tuon piirroksen perusteella näyttäisi, että tässä ei sellaista vastaavaa rokotiilia olisi. Pikemminkin keula on suht korkea vielä vähän aikaa, ja sitten laskee jyrkästi tuolla lopun puolella. Alkaisi siis tuosta numeron tietämiltä se lasku.
Älä usko tuota piirrosta, se on puhdasta huuhaata. Todellisuus tulee olemaan lähempänä Caterhamia.

Säännöt velvoittavat keulan maksimikorkeudeksi renkaan etupuolella 55 senttiä, se ei voi alkaa laskea vasta sen jälkeen. Todennäköisesti se ei laske juuri lainkaan, vaan on Caterhamin tavoin renkaan etupuolella lähes vaakasuora.
 

Alien Eel

Well-known member
Liittynyt
7.2.2011
Viestit
401
Älä usko tuota piirrosta, se on puhdasta huuhaata. Todellisuus tulee olemaan lähempänä Caterhamia.

Säännöt velvoittavat keulan maksimikorkeudeksi renkaan etupuolella 55 senttiä, se ei voi alkaa laskea vasta sen jälkeen. Todennäköisesti se ei laske juuri lainkaan, vaan on Caterhamin tavoin renkaan etupuolella lähes vaakasuora.
Jaa että säännöt sanoivat näin... No sitten tuo piirros lienee ihan yhtä tyhjän kanssa, jään sitten odottelemaan ihan virallisempaa julkistusta.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Jaa että säännöt sanoivat näin... No sitten tuo piirros lienee ihan yhtä tyhjän kanssa, jään sitten odottelemaan ihan virallisempaa julkistusta.
Niin kannattaa tehdä. Johan tuo edellisvuoden esimerkki kertoo miten kaukana todellisuudesta ollaan. Sekä siinä että tässä uudemmassa on selkeitä sääntöjenvastaisuuksia.

Olen tuskin kovin pahasti väärässä, jos väitän että keula, keulan alapuolinen mikälie ilmanohjainputki, peilit, sivuponttoonien edessä olevat "siivet" ja takasiiven päätylevyt ovat silkkaa fantasiaa. Ja luultavasti pakoputkien sijoittelukin on pielessä.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Näyttäisi olevan Piolan piirustus, ovat yleensä muuta kuin fantasiaa.
No niin voisi kuvitella, mutten usko julkistettavan auton näyttävän tuolta. Takasiiven päätylevyjen osalta tosin voin olla väärässä, mustat lisähärpäkkeet tulivat päätylevyjen alaosaan jo viime kaudella.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Eikös uudesta ferkusta joku valokuvantapainenkin ollut jossain?

Mä laitoin "dopo 11 anni si torna allo schema pull rod, consentendo l'uso di deviatori di flusso sotto il muso e al lati del telaio" joka lukee siinä ympyrässä ja google translate antoi tällaisen vastauksen englanniksi:
After 11 years it returns to the pull rod pattern, allowing the use of flow diverters under the nose and the sides of the chassis

Elikkä 11 vuoden jälkeen se siirtyy takaisin "pull-rod"-systeemiin, joka sallii ilmanvaihtimen käytön nokan alla ja rungon sivulla

(Suomi on 3. kieli joten tämä käännös on vähän heikohko)
Mitä tulee tähän niin eikös vetotanko jousitus palannut Ferrarin takapäähän (ala RB, trendi jota ilmeisesti kaikki tallit käyttävät tänä vuonna). Eli ei liity mitenkään auton etupäähän, jossa on edelleen työntötanko jousitus... ??
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Mitä tulee tähän niin eikös vetotanko jousitus palannut Ferrarin takapäähän (ala RB, trendi jota ilmeisesti kaikki tallit käyttävät tänä vuonna). Eli ei liity mitenkään auton etupäähän, jossa on edelleen työntötanko jousitus... ??
Jousitus muuttuu tosiaan takapäähän jos on muuttuakseen. Kahdesti käännetyn tekstin perusteella on kuitenkin vaikea sanoa, olisiko sitä tarkoitettu jutussakin - etupää kun ei ole mitenkään irrallinen takapään toiminnasta, vaan ilmaa ohjataan nimenomaan takapäätä silmälläpitäen.
 

Nzap

Well-known member
Liittynyt
13.12.2008
Viestit
806
Sijainti
Wrocław
Eikös uudesta ferkusta joku valokuvantapainenkin ollut jossain?


Mitä tulee tähän niin eikös vetotanko jousitus palannut Ferrarin takapäähän (ala RB, trendi jota ilmeisesti kaikki tallit käyttävät tänä vuonna). Eli ei liity mitenkään auton etupäähän, jossa on edelleen työntötanko jousitus... ??
No ainakin kuvan teksti näytti että etupäästä puhuttiin (kuvassa nr. 3), mutta kun itse F1-auton tekniikasta osaan niin vähän niin mun on mahdotonta sanoa enempää.
 
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
No niin voisi kuvitella, mutten usko julkistettavan auton näyttävän tuolta. Takasiiven päätylevyjen osalta tosin voin olla väärässä, mustat lisähärpäkkeet tulivat päätylevyjen alaosaan jo viime kaudella.
Kyllähn Toyotalla oli tuollaiset päätylevyt jo 2009.
 
Ylös