Ehkä siellä oli oikeasti tarve säästää renkaita?Niinpä. Mutta hyvä kysymys on se, miksi se pitää ilmoittaa tyyliin "sinun pitää sästää renkaita"... eikö olisi ihan reilua jo katsojaakin kohtaan sanoa se suoraan. Eli ts. ne pitää katsojia vitun tyhminä.
Niin ja eikös Massa ajanut ekalla stintillä nopeasti renkaat puhki? Ainakin jostain luin. Eli ei välttämättä ollut naamioitu tallimääräys, mutta kyllähän Massa ohitettiin sitten tallimääräyksellä....Ehkä siellä oli oikeasti tarve säästää renkaita?
Radiossa kuitenkin sanottiin sekin, että Alonso tulee takaa, joten rengaskäsky olisi sinänsä ollut aika huonoa tallimääräyksen peittelyä.
Massan renkaidensäästökehotus kesti tasan niin kauan että Alonso oli ohi. Sitten alettiin luuriin huutaa "push, push" Perezin takia. Siellähän se Perez oli aiemminkin ollut.Niin ja eikös Massa ajanut ekalla stintillä nopeasti renkaat puhki? Ainakin jostain luin. Eli ei välttämättä ollut naamioitu tallimääräys, mutta kyllähän Massa ohitettiin sitten tallimääräyksellä....
Huvittaa Saaren reaktiot asiasta, minusta lähinnä säälittäviä juttuja tallimääräyksiin liittyen.
Perezin nopeus taisi yllättää kaikki? Kyllähän siinä vaiheessa nopeutta tarvittiin eikä ollut mahdollisuus säästää renkaita.Massan renkaidensäästökehotus kesti tasan niin kauan että Alonso oli ohi. Sitten alettiin luuriin huutaa "push, push" Perezin takia. Siellähän se Perez oli aiemminkin ollut.
Eli ei ollut mitään tekemistä renkaiden kanssa tuolla.
Perez oli tulossa vauhdilla jo silloin kun tuo käsky "renkaiden säästämisestä" annettiin. Oli tullut vauhdilla jo useamman kierroksen. Ei ollut mikään yllätys.Perezin nopeus taisi yllättää kaikki? Kyllähän siinä vaiheessa nopeutta tarvittiin eikä ollut mahdollisuus säästää renkaita.
No just sen lajin maine-pykälän takia. Kun yleisö ei tallimääräyksistä (pääosin) tykkää, niin ei sitten sanota suoraan. Olen kyllä samaa mieltä, että sanoisivat vaan suoraan, niin yleisökin joskus vuosikymmenen päästä alkaisi tottua siihen, että tämä on arkipäivää ja kuuluu lajiin. Mutta siltä varalta että moinen karkottaisi yleisöä, ei uskalleta. Money talks, siis. Tässäkin.Niinpä. Mutta hyvä kysymys on se, miksi se pitää ilmoittaa tyyliin "sinun pitää sästää renkaita"... eikö olisi ihan reilua jo katsojaakin kohtaan sanoa se suoraan. Eli ts. ne pitää katsojia vitun tyhminä.
Miksi edes pitäisi pitää? Kuka tuossa tilanteessa ei toimisi kuin Ferrari?Säästi renkaita tai ei, niin Massa ei edes yrittänyt pitää Alonsoa takanaan.
Red Bull. Mutta sinänsä, hommahan on tuttua ja vuosien takaa. Ei Ferrarilla ole mitään "tilannetta". Siellä on ajettu yhden miehen pussiin niin kauan kuin Alonso on sielä ollut. TU nyt tiedetään paremmissakin piireissä.Miksi edes pitäisi pitää? Kuka tuossa tilanteessa ei toimisi kuin Ferrari?
Taisteleeko Ferrarilla ja RB:llä molemmat mestaruudesta tällä hetkellä? Tässä voisi käyttää vaikka maalaisjärkeä.Red Bull. Mutta sinänsä, hommahan on tuttua ja vuosien takaa. Ei Ferrarilla ole mitään "tilannetta". Siellä on ajettu yhden miehen pussiin niin kauan kuin Alonso on sielä ollut. TU nyt tiedetään paremmissakin piireissä.
No jos red bullin toisella kuskilla olisi tässä vaiheessa kautta yli sata pistettä vähemmän kuin sarjaa johtavalla tallitoverillaan niin epäilen että saattaisivat jopa ruveta suunnittelemaan jonkinlaisen tallimääräyksen harkinnan aloittamista. Saatan tietysti olla väärässäkin, eihän sitä koskaan tiedä.Red Bull. Mutta sinänsä, hommahan on tuttua ja vuosien takaa. Ei Ferrarilla ole mitään "tilannetta". Siellä on ajettu yhden miehen pussiin niin kauan kuin Alonso on sielä ollut. TU nyt tiedetään paremmissakin piireissä.
Ettei olisi kummatkin Red Bullit MM-kamppailussa?Taisteleeko Ferrarilla ja RB:llä molemmat mestaruudesta tällä hetkellä? Tässä voisi käyttää vaikka maalaisjärkeä.
Nimenomaan, siksi kisannevat vapaammin kuin Ferrarilla, jossa Massa oli kyllä tänäänkin hitaampi.Ettei olisi kummatkin Red Bullit MM-kamppailussa?
Katso video Ferrarin DRS-polkimen toiminnasta Auto Motor und Sport -sivustolta.Ferrarin salaisuus julki: Autossa kolmas poljin!
Julkaistu 14.09.2012 13:50/Päivitetty 13:52
Ferrari-talli käyttää muista F1-talleista poiketen poljinta avattavan takasiiven aktivoimiseen, paljastaa saksalainen Auto Motor und Sport -lehti.
Muut tallit käyttävät avattavan takasiiven aktivoimiseen auton ratista löytyvää nappulaa, mutta Ferrari on päätynyt toisenlaiseen ratkaisuun.
Ferrari-kuljettaja operoi siiven avaavaa poljinta vasemmalla jalallaan. Koska ratojen DRS-alueet sijaitsevat valtaosin suorilla, niin kuljettajan ei ole tarpeen operoida samaan aikaan jarrupoljinta.
Eihän niitä voi edes käyttää samaan aikaan kun jarrupoljin sulkee DRS:n. Laatu-uutinen taas.Koska ratojen DRS-alueet sijaitsevat valtaosin suorilla, niin kuljettajan ei ole tarpeen operoida samaan aikaan jarrupoljinta.
Aika paljon suoralla rattia käännellään, kun ohitetaan ja puolustetaan, tai ainakin yritetään.Väliäkös tuolla miten sitä ohjaa, ei siinä suoralla tarvi rattiakaan kammeta niin ei luulis haittaavan jos yhtä nappia painaa.
eihän sitä enää puolustellakkaan saa niin kerran kääntä rattia ja tilanne ohiAika paljon suoralla rattia käännellään, kun ohitetaan ja puolustetaan, tai ainakin yritetään.
En tiedä mikä lienee perimmäinen syy polkimeen, mutta ainakin ratissa on jo ihan riittämiin nappuloita ilmankin ja toisaalta kun DRS:n deaktivointi tapahtuu myös polkimella, niin on sinänsä loogista, että aktivointikin tapahtuu. Mutta ei tuolla mitään olennaista etua saavuteta, onpahan vain vaihtoehtoinen toteutustapa.