Scuderia Ferrari kaudella 2012

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
Sallisin tallimääräykset vain silloin jos toinen kuljettaja kamppailee mestaruudesta.
 

ohjeah

Well-known member
Liittynyt
8.3.2009
Viestit
1203
Niinpä. Mutta hyvä kysymys on se, miksi se pitää ilmoittaa tyyliin "sinun pitää sästää renkaita"... eikö olisi ihan reilua jo katsojaakin kohtaan sanoa se suoraan. Eli ts. ne pitää katsojia vitun tyhminä.
Ehkä siellä oli oikeasti tarve säästää renkaita?

Radiossa kuitenkin sanottiin sekin, että Alonso tulee takaa, joten rengaskäsky olisi sinänsä ollut aika huonoa tallimääräyksen peittelyä.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Ehkä siellä oli oikeasti tarve säästää renkaita?

Radiossa kuitenkin sanottiin sekin, että Alonso tulee takaa, joten rengaskäsky olisi sinänsä ollut aika huonoa tallimääräyksen peittelyä.
Niin ja eikös Massa ajanut ekalla stintillä nopeasti renkaat puhki? Ainakin jostain luin. Eli ei välttämättä ollut naamioitu tallimääräys, mutta kyllähän Massa ohitettiin sitten tallimääräyksellä....

Huvittaa Saaren reaktiot asiasta, minusta lähinnä säälittäviä juttuja tallimääräyksiin liittyen.
 

Big Scary Animal

Well-known member
Liittynyt
25.1.2012
Viestit
1291
Niin ja eikös Massa ajanut ekalla stintillä nopeasti renkaat puhki? Ainakin jostain luin. Eli ei välttämättä ollut naamioitu tallimääräys, mutta kyllähän Massa ohitettiin sitten tallimääräyksellä....

Huvittaa Saaren reaktiot asiasta, minusta lähinnä säälittäviä juttuja tallimääräyksiin liittyen.
Massan renkaidensäästökehotus kesti tasan niin kauan että Alonso oli ohi. Sitten alettiin luuriin huutaa "push, push" Perezin takia. Siellähän se Perez oli aiemminkin ollut.

Eli ei ollut mitään tekemistä renkaiden kanssa tuolla.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Massan renkaidensäästökehotus kesti tasan niin kauan että Alonso oli ohi. Sitten alettiin luuriin huutaa "push, push" Perezin takia. Siellähän se Perez oli aiemminkin ollut.

Eli ei ollut mitään tekemistä renkaiden kanssa tuolla.
Perezin nopeus taisi yllättää kaikki? Kyllähän siinä vaiheessa nopeutta tarvittiin eikä ollut mahdollisuus säästää renkaita.
 

Big Scary Animal

Well-known member
Liittynyt
25.1.2012
Viestit
1291
Perezin nopeus taisi yllättää kaikki? Kyllähän siinä vaiheessa nopeutta tarvittiin eikä ollut mahdollisuus säästää renkaita.
Perez oli tulossa vauhdilla jo silloin kun tuo käsky "renkaiden säästämisestä" annettiin. Oli tullut vauhdilla jo useamman kierroksen. Ei ollut mikään yllätys.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Niinpä. Mutta hyvä kysymys on se, miksi se pitää ilmoittaa tyyliin "sinun pitää sästää renkaita"... eikö olisi ihan reilua jo katsojaakin kohtaan sanoa se suoraan. Eli ts. ne pitää katsojia vitun tyhminä.
No just sen lajin maine-pykälän takia. Kun yleisö ei tallimääräyksistä (pääosin) tykkää, niin ei sitten sanota suoraan. Olen kyllä samaa mieltä, että sanoisivat vaan suoraan, niin yleisökin joskus vuosikymmenen päästä alkaisi tottua siihen, että tämä on arkipäivää ja kuuluu lajiin. Mutta siltä varalta että moinen karkottaisi yleisöä, ei uskalleta. Money talks, siis. Tässäkin.
 

carbonara

Well-known member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
432
Säästi renkaita tai ei, niin Massa ei edes yrittänyt pitää Alonsoa takanaan.
 

carbonara

Well-known member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
432
Miksi edes pitäisi pitää? Kuka tuossa tilanteessa ei toimisi kuin Ferrari?
Red Bull. Mutta sinänsä, hommahan on tuttua ja vuosien takaa. Ei Ferrarilla ole mitään "tilannetta". Siellä on ajettu yhden miehen pussiin niin kauan kuin Alonso on sielä ollut. TU nyt tiedetään paremmissakin piireissä.
 
Viimeksi muokattu:

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Red Bull. Mutta sinänsä, hommahan on tuttua ja vuosien takaa. Ei Ferrarilla ole mitään "tilannetta". Siellä on ajettu yhden miehen pussiin niin kauan kuin Alonso on sielä ollut. TU nyt tiedetään paremmissakin piireissä.
Taisteleeko Ferrarilla ja RB:llä molemmat mestaruudesta tällä hetkellä? Tässä voisi käyttää vaikka maalaisjärkeä.
 

tmekt

Well-known member
Liittynyt
23.7.2012
Viestit
475
Red Bull. Mutta sinänsä, hommahan on tuttua ja vuosien takaa. Ei Ferrarilla ole mitään "tilannetta". Siellä on ajettu yhden miehen pussiin niin kauan kuin Alonso on sielä ollut. TU nyt tiedetään paremmissakin piireissä.
No jos red bullin toisella kuskilla olisi tässä vaiheessa kautta yli sata pistettä vähemmän kuin sarjaa johtavalla tallitoverillaan niin epäilen että saattaisivat jopa ruveta suunnittelemaan jonkinlaisen tallimääräyksen harkinnan aloittamista. Saatan tietysti olla väärässäkin, eihän sitä koskaan tiedä.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Ferrarin salaisuus julki: Autossa kolmas poljin!

Julkaistu 14.09.2012 13:50/Päivitetty 13:52

Ferrari-talli käyttää muista F1-talleista poiketen poljinta avattavan takasiiven aktivoimiseen, paljastaa saksalainen Auto Motor und Sport -lehti.

Muut tallit käyttävät avattavan takasiiven aktivoimiseen auton ratista löytyvää nappulaa, mutta Ferrari on päätynyt toisenlaiseen ratkaisuun.

Ferrari-kuljettaja operoi siiven avaavaa poljinta vasemmalla jalallaan. Koska ratojen DRS-alueet sijaitsevat valtaosin suorilla, niin kuljettajan ei ole tarpeen operoida samaan aikaan jarrupoljinta.
Katso video Ferrarin DRS-polkimen toiminnasta Auto Motor und Sport -sivustolta.
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6760
Sijainti
Täällähä mä
Hitto noita maikkarin lööppejä taas . Onhan noita jalalla ohjattavia drs:siä muillakin ollut jos en väärin muista . Eikös mersullakin ollut moinen jossakin vaiheessa ?
 

Kaimann

Well-known member
Liittynyt
31.7.2012
Viestit
594
Sijainti
Karigasniemi
Väliäkös tuolla miten sitä ohjaa, ei siinä suoralla tarvi rattiakaan kammeta niin ei luulis haittaavan jos yhtä nappia painaa.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Koska ratojen DRS-alueet sijaitsevat valtaosin suorilla, niin kuljettajan ei ole tarpeen operoida samaan aikaan jarrupoljinta.
Eihän niitä voi edes käyttää samaan aikaan kun jarrupoljin sulkee DRS:n. Laatu-uutinen taas.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Väliäkös tuolla miten sitä ohjaa, ei siinä suoralla tarvi rattiakaan kammeta niin ei luulis haittaavan jos yhtä nappia painaa.
Aika paljon suoralla rattia käännellään, kun ohitetaan ja puolustetaan, tai ainakin yritetään.

En tiedä mikä lienee perimmäinen syy polkimeen, mutta ainakin ratissa on jo ihan riittämiin nappuloita ilmankin ja toisaalta kun DRS:n deaktivointi tapahtuu myös polkimella, niin on sinänsä loogista, että aktivointikin tapahtuu. Mutta ei tuolla mitään olennaista etua saavuteta, onpahan vain vaihtoehtoinen toteutustapa.
 

Kaimann

Well-known member
Liittynyt
31.7.2012
Viestit
594
Sijainti
Karigasniemi
Aika paljon suoralla rattia käännellään, kun ohitetaan ja puolustetaan, tai ainakin yritetään.

En tiedä mikä lienee perimmäinen syy polkimeen, mutta ainakin ratissa on jo ihan riittämiin nappuloita ilmankin ja toisaalta kun DRS:n deaktivointi tapahtuu myös polkimella, niin on sinänsä loogista, että aktivointikin tapahtuu. Mutta ei tuolla mitään olennaista etua saavuteta, onpahan vain vaihtoehtoinen toteutustapa.
eihän sitä enää puolustellakkaan saa niin kerran kääntä rattia ja tilanne ohi
 
Ylös