Heti aamusta soitti eräs esimiesnainen. Oli tehnyt määräaikaisen työntekijänsä kanssa uuden sopimuksen, jolla työsuhde jatkuu ensi vuoden loppuun, mutta oli sitten unohtanut hakea jatkoa ko. henkilön käyttöikeuksille erinäisiin järjestelmiin. Toki hällä oli 2 viikkoa aikaisemmin lähtenyt järjestelmistä automaattinen sähköpostiviesti, että ko. henkilön käyttöoikeudet päättyvät tällä päivämäärällä. No mehän emme voi niitä käyttöoikeuksia mistään lisätä, vaan niitä pitää erikseen hakea sitä tarkoitusta vartennolevasta järjestelmästä. Halusi tietää vielä että miten saa tehtyä kaikki pyynnöt yhdellä kertaa, jonka tiedon hänelle välitin kunhan sain sen itse tietää. Puoli tuntia myöhemmin sain ko. esimiesnaiselta palautteen työpyynnöstä, jossa hän ei hyväksynyt sitä suoritetuksi ja antoi arvosanan 1, asteikolla 1-10. Kommentiksi oli laittanut että haluaa välittömästi tietää, onko oikeudet nyt käsitelty ja hyväksytty, koska niitä tarvitaan heti. Niin siis minähän en pysty sanomaaan, kauanko oikeuspyynnön käsittelyssä menee, koska emme niitä itse käsittele.
Tässä välissä oman organisaationi eräs henkilö oli tarttunut palautteeseen, ja komensi minua olemaan yhteydessä ko. esimiesnaiseen, joka halusi tietää onko oikeudet nyt kunnossa. Mitä siis en pysty edelleenkään sanomaan, koska en tunne kyseistä järjestelmää riittävän hyvin. Sen perusteella mitä pystyin katsomaan, niin hän ei ollut hakenut oikeuksia sitten alaiselleen vaan itselleen. Järjestelmän pääkäyttäjä taas on osa-aikaeläkkeellä, tulee onneksi huomenna töihin.
Eli tilanne oli aamusta muuttunut siten, että alaisella ei edelleenkään ole käyttöoikeuksia, koska hänen esimiesnaisensa oli unohtanut niitä ajoissa hakea, mutta nyt se oli jollakin tavalla kääntyi minun viakseni.
Oli siitä mukava ponnistaa päivää eteenpäin. Tuskin maltan odottaa huomista.