Tapahtumia & sattumuksia työssä & työpaikalla

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26891
Asiakas ajoi pääkaupunkiseudulta tänne varta vasten hakemaan tuotetta jonka tekemistä ei ole vielä edes aloitettu. Tuleekohan se huomenna takaisin, kannattaako aloittaa?
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26891
Kohta tulloo ryynäsen kosto. Puoli tuntia sitten saapui venäläinen rekkakuski sisätiloihin. Yritin selittää, että tulee takaisin puoliltapäivin, kun varastomies on taas tajuissaan. Ei ymmärtänyt, mut kun se meni käymään ulkona, kävin vähäeleisesti klipsauttamassa oven lukkoon. Kyllähän se tuolla kotvasen ovea jyskytti, nyt on ollu hiljaista. Varmaan hakemassa sinkoa.
 

Örfil

Guest
Väkivaltainen maanantai?

Asiakas tuossa kertoi puhelimessa lähtevänsä juuri perimään 9 millisen kanssa naapurilta rikotun ikkunan korjaukseen mennyttä summaa. Varmuuden vuoksi kertoi olevansa humalassa.
Ajattelin että pitäisikö soittaa poliisille tuon puhelun perään, mutta seuraavassa lauseessa hemmo kertoi olevansa entinen poliisi.

Voi taivahan jumis!
 

Örfil

Guest
Näinhän se on. Mielessä vaan välkkyi edellisen ostoksensa uusiminen, mutta totesin että joskus toiste sitten, kun puheet kääntyivät näihin perintäasioihin.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26891
Ysimillinen avain on niin pikkuruinen etten huolestuisi. Milläs tapaa ne Örfilin potentiaaliset asiakkaat olikaan valikoitu...
 

Timo Virtanen

Ihan tavallinen Virtanen
Liittynyt
15.8.2015
Viestit
2229
Sijainti
Anywhere in the world
Heti aamusta soitti eräs esimiesnainen. Oli tehnyt määräaikaisen työntekijänsä kanssa uuden sopimuksen, jolla työsuhde jatkuu ensi vuoden loppuun, mutta oli sitten unohtanut hakea jatkoa ko. henkilön käyttöikeuksille erinäisiin järjestelmiin. Toki hällä oli 2 viikkoa aikaisemmin lähtenyt järjestelmistä automaattinen sähköpostiviesti, että ko. henkilön käyttöoikeudet päättyvät tällä päivämäärällä. No mehän emme voi niitä käyttöoikeuksia mistään lisätä, vaan niitä pitää erikseen hakea sitä tarkoitusta vartennolevasta järjestelmästä. Halusi tietää vielä että miten saa tehtyä kaikki pyynnöt yhdellä kertaa, jonka tiedon hänelle välitin kunhan sain sen itse tietää. Puoli tuntia myöhemmin sain ko. esimiesnaiselta palautteen työpyynnöstä, jossa hän ei hyväksynyt sitä suoritetuksi ja antoi arvosanan 1, asteikolla 1-10. Kommentiksi oli laittanut että haluaa välittömästi tietää, onko oikeudet nyt käsitelty ja hyväksytty, koska niitä tarvitaan heti. Niin siis minähän en pysty sanomaaan, kauanko oikeuspyynnön käsittelyssä menee, koska emme niitä itse käsittele.

Tässä välissä oman organisaationi eräs henkilö oli tarttunut palautteeseen, ja komensi minua olemaan yhteydessä ko. esimiesnaiseen, joka halusi tietää onko oikeudet nyt kunnossa. Mitä siis en pysty edelleenkään sanomaan, koska en tunne kyseistä järjestelmää riittävän hyvin. Sen perusteella mitä pystyin katsomaan, niin hän ei ollut hakenut oikeuksia sitten alaiselleen vaan itselleen. Järjestelmän pääkäyttäjä taas on osa-aikaeläkkeellä, tulee onneksi huomenna töihin.

Eli tilanne oli aamusta muuttunut siten, että alaisella ei edelleenkään ole käyttöoikeuksia, koska hänen esimiesnaisensa oli unohtanut niitä ajoissa hakea, mutta nyt se oli jollakin tavalla kääntyi minun viakseni.

Oli siitä mukava ponnistaa päivää eteenpäin. Tuskin maltan odottaa huomista.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Pomojen koppiin yritetty murtautua. Elektroniikan perässä ilmeisesti, kun työkalut ei ole kelvannut.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Heti aamusta soitti eräs esimiesnainen. Oli tehnyt määräaikaisen työntekijänsä kanssa uuden sopimuksen, jolla työsuhde jatkuu ensi vuoden loppuun, mutta oli sitten unohtanut hakea jatkoa ko. henkilön käyttöikeuksille erinäisiin järjestelmiin. Toki hällä oli 2 viikkoa aikaisemmin lähtenyt järjestelmistä automaattinen sähköpostiviesti, että ko. henkilön käyttöoikeudet päättyvät tällä päivämäärällä. No mehän emme voi niitä käyttöoikeuksia mistään lisätä, vaan niitä pitää erikseen hakea sitä tarkoitusta vartennolevasta järjestelmästä. Halusi tietää vielä että miten saa tehtyä kaikki pyynnöt yhdellä kertaa, jonka tiedon hänelle välitin kunhan sain sen itse tietää. Puoli tuntia myöhemmin sain ko. esimiesnaiselta palautteen työpyynnöstä, jossa hän ei hyväksynyt sitä suoritetuksi ja antoi arvosanan 1, asteikolla 1-10. Kommentiksi oli laittanut että haluaa välittömästi tietää, onko oikeudet nyt käsitelty ja hyväksytty, koska niitä tarvitaan heti. Niin siis minähän en pysty sanomaaan, kauanko oikeuspyynnön käsittelyssä menee, koska emme niitä itse käsittele.

Tässä välissä oman organisaationi eräs henkilö oli tarttunut palautteeseen, ja komensi minua olemaan yhteydessä ko. esimiesnaiseen, joka halusi tietää onko oikeudet nyt kunnossa. Mitä siis en pysty edelleenkään sanomaan, koska en tunne kyseistä järjestelmää riittävän hyvin. Sen perusteella mitä pystyin katsomaan, niin hän ei ollut hakenut oikeuksia sitten alaiselleen vaan itselleen. Järjestelmän pääkäyttäjä taas on osa-aikaeläkkeellä, tulee onneksi huomenna töihin.

Eli tilanne oli aamusta muuttunut siten, että alaisella ei edelleenkään ole käyttöoikeuksia, koska hänen esimiesnaisensa oli unohtanut niitä ajoissa hakea, mutta nyt se oli jollakin tavalla kääntyi minun viakseni.

Oli siitä mukava ponnistaa päivää eteenpäin. Tuskin maltan odottaa huomista.
Kuulostaa joustavalta systeemiltä.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18217
Työnantaja kiitti hyvin tehdystä työstä kun hain joululahjaherkkukoria kodistansa. Tuli oikein HYVÄ MIELI itselle.

Siitä että em. herkkukori sisälsi mm. 0,2 Minttupullon ja valkoviinin.
 
Ylös