Joo näin se (valitettavasti) on. Tai ainakin Heikki saa olla tyytyväinen mikäli saa palkkaa Caterhammilta. Onhan tuo ollut selvää jo varmaan kuukauden päivät.Eli tilanne on nyt se että pitääkin olla tyytyväinen jossa Heikki ajaa ensi vuonna Catterhamilla:eek!: Näin se vaan muuttuu muutaman viikon aikana.
Niinhän tuosta ollaan kesän aikana uutisoitu. Olisiko vain Heikin ja MTV3-formulatiimin mielstä näin? Ehkei F1-varikkosuoralla olla oltu ihan samaa mieltä.eiks heikin pitänyt olla yksi arvostetuimmista kuskeista varikolla? Niin se äkkiä muuttuu kun ei edes fernandes halua sitä enää
Juurihan se pari viikkoa sitten kertoi, että suunnittelevat Abu Dhabiin muuttoa. Ja en kyllä oikein usko, että Heikki haluaisi tulla Suomeen kuuntelemaan kaikenmaailman kadunmiesten mielipiteitä ja känniläisten avautumisia...Toisaalta Heikistä huokuu kuva, että paluu Suomeen saattaisi olla mielissä jopa lähiaikoina, mikäli tuo tyttikselle käy.
Heikkin kannattaisi harkita managerin uraan, on pidetty positiivinen mies varikolla. Manageritoimistoista täytyy muistaa että haluavat oman siivunsa päältä joka on luokkaa 20% ja tästä syystä pyynnöt nousevat vääjäämättä.Sellaista mitin että aika hyvin Heikki manageerasi itseään. Heti kun Heikki palkkasi maailmanlaajuisen Sports Manageerausfirman niin tallipaikka lähti alta pois?!?!
Vielä parempi olisi sijat 1.-4.Itsekkin näen asian niin että Heikin Caterhamin jatkon voi vain mahdollisesti pelastaa sijat 10. tai 11. jommassakummassa viimeisistä kisoista. Tietytty parempikin olisi joku sija 5.-10 välillä.
Siinä mielessä Heikin omissa käsissä tuo jatko.
Tuskinpa Heikki on koskaan kuulunut varikon arvostetuimpiin kuskeihin, kun hävisi tallikaverilleen McLarenilla. Renaultilla ja Fernandesin tallissa Kovalainen on tosin voittanut tallikaverinsa, joten ei taida kuulua myöskään varikon vähiten arvostettuihin kuskeihin. Mika Salohan väitti kesällä, että Ferrarilla harkittiin vakavasti Massan korvaamista Kovalaisella kaudeksi 2013, mutta Massa sai jatkopestin kun paransi suoritustasoaan.eiks heikin pitänyt olla yksi arvostetuimmista kuskeista varikolla? Niin se äkkiä muuttuu kun ei edes fernandes halua sitä enää
Fernandesin pitäisi löytää a) hyvä ja kokenut kuljettaja, joka tuo rahaa mukanaan tai b) neuvotella Heikin palkka hyvin pieneksi ja pitää hänet. On se nyt nähty jo monta kertaa mitä kokemattomat kuljettajat voivat saada aikaiseksi. Tuhoa voi tulla vähintään sen sponsori-paketin verran ja jos paikka parempiin sijoituksiin tulee niin kokenut kuljettaja hyödyntää sen varmemmin.Fernandes haluaa siis selvästikin palkata Kovalaisen, mutta jos Caterham häviää Marussialle valmistajien kilpailussa, niin Caterhamin budjetti tarvitsee kahden maksukuskin tuomia sponsorirahoja. Jos Caterham kuitenkin onnistuu ohittamaan Marussian nappaamalla vähintään sijan 12 Austinissa tai Brasiliassa, niin tallin taloustilanne paranee, ja Heikillä on hyvät saumat jatkaa ensi kaudellakin Caterham-kuskina.
Autosportin tallipäälliköille tekemässä kyselyssä Heikki sijoittui 2011 Top10:iin (sijalle 9.). Aikaisempien vuosien tuloksista muuten selviää, ettei Kimiäkään ole rankattu kuudetta sijaa paremmaksi. Se muuttunee tämänvuotisessa rankkauksessa.Tuskinpa Heikki on koskaan kuulunut varikon arvostetuimpiin kuskeihin, kun hävisi tallikaverilleen McLarenilla. Renaultilla ja Fernandesin tallissa Kovalainen on tosin voittanut tallikaverinsa, joten ei taida kuulua myöskään varikon vähiten arvostettuihin kuskeihin.
Sutililla on Medion, Alguersuarilla Repsol ja La Caixa, Picillä IDEC.Kuka voisi olla potentiaalinen vaihtoehto a)? Sutil? Onko Buemilla tai Alkusuharilla rahaa takanaan? Kaikilla edellä mainituilla on vuoden tauko rasitteena... Charles Pic? Onko sillä joku sponsori? Sennalla voisi olla rahaa niin paljon, että saadaan Heikinkin tingitty palkka maksettua...
Tuollakin listalla löytyvät Di Resta ja Sutil Kovalaisen yläpuolelta. Lisäksi F-ykkösiin on sittemmin tullut nuoria kuskeja, jotka ovat tällä kaudella päässeet antamaan näyttöjä ajotaidoistaan Caterhamia kilpailukykyisemmillä autoilla. Perez pääsi ensi kaudeksi McLarenille tämänvuotisten näyttöjensä ansiosta, ja Hulk pestattiin Perezin tilalle Sauberille. Di Resta jatkanee Force Indialla, ja Sutil lienee sponsorirahoineen mukana tavoittelemassa Di Restan tallikaverin paikkaa.Autosportin tallipäälliköille tekemässä kyselyssä Heikki sijoittui 2011 Top10:iin (sijalle 9.). Aikaisempien vuosien tuloksista muuten selviää, ettei Kimiäkään ole rankattu kuudetta sijaa paremmaksi. Se muuttunee tämänvuotisessa rankkauksessa.
Nuo mainitut eivät tulleet "sittemmin", vaikka Hulk toki vuoden huililta palasikin. Ainut ykkösiin Heikkiä kilpailukykyisemmällä autolla tuon listauksen jälkeen tullut nuori kuski on Vergne. Toinen tämän vuoden debytantti on Pic. Muut ovat tulleet ykkösiin ennen viime joulukuuta (ja siis tuota listaa).Tuollakin listalla löytyvät Di Resta ja Sutil Kovalaisen yläpuolelta. Lisäksi F-ykkösiin on sittemmin tullut nuoria kuskeja, jotka ovat tällä kaudella päässeet antamaan näyttöjä ajotaidoistaan Caterhamia kilpailukykyisemmillä autoilla. Perez pääsi ensi kaudeksi McLarenille tämänvuotisten näyttöjensä ansiosta, ja Hulk pestattiin Perezin tilalle Sauberille. Di Resta jatkanee Force Indialla, ja Sutil lienee sponsorirahoineen mukana tavoittelemassa Di Restan tallikaverin paikkaa.
Toki sponsoripaketilla on tallipaikan kannalta merkitystä, mutta siitä ei ollut kyse tuossa tallipäälliköiden top10-listassa enkä usko junnu146:nkaan sitä hakeneen, vaan nimenomaan ajotaitojen arvostusta.Ajotaitojen arvostamisen lisäksi talleissa arvostetaan lisääntyvässä määrin kuskien tuomia sponsorituliaisia, joita Heikillä ei ole tarjota. Jos Kovalaisella olisi tukenaan tuollaiset 5 miljoonaa sponsorirahaa, niin ajotaitojen ja sponsorituliaisten muodostama yhteispaketti tekisi Heikistä paljon nykyistä kilpailukykyisemmän vaihtoehdon kuskimarkkinoilla.
2008 Heikki oli samaisella listalla sijalla 8. 2009 toki tippui kärkikymmeniköstä, joten jälkimmäisen vuoden voinee katsoa arvostusta vahingoittaneen. 2008 ei vielä mikään katastrofi ollut. Caterhamilla Heikki saikin viime vuonna melkein sen menettämänsä arvostuksen takaisin. Ja se on aika hyvin jämätallissa ajettaessa.McLaren-vuodet pudottivat kuitenkin kiistatta Kovalaisen ajotaitojen arvostusta, joten Heikin nykyisestä vaikeasta tilanteesta voinee syyttää osin huonoja ajosuorituksia McLarenilla ja toisaalta taas tallien kiristynyttä taloustilannetta.
Jos me täällä foorumilla osaamme katsoa tulosten taakse, niin kyllä ne tallipäällikötkin osaavat.Fernandesin talli ei ole saanut aikaiseksi niin kilpailukykyistä autoa, että Heikki olisi päässyt riittävän vakuuttavasti todistamaan ajosuoritustensa parantuneen sitten McLaren-aikojen. Jos Caterhamin autolla olisi tällä kaudella voinut ajaa keskiryhmän vauhtia, niin Kovalaisen Petrovia paremmat aika-ajosuoritukset ja terävämmät kisastartit olisivat näkyneet paremmin lopputuloksissa. Nyt Petrovin ja Kovalaisen kisatulokset ovat kuitenkin olleet samaa tasoa, joten selkeät näytöt Heikin ajotaidoista ovat tavallaan jääneet tällä kaudella piiloon.
Fernandes on edelleen yksi Caterham F1-tallin pääomistajista, ja näyttelee jatkossakin pääroolia tallin rahoituksen hankkimisessa. Caterhamin isoimmat sponsorit on hankittu Fernandesin AirAsia-bisnesten kautta, ja Fernandesin osittain omistamat QPR ja AirAsia sponsoroivat myös Caterhamia.Miks täällä muuten puhutaan vielä Fernandesista? Eikö sen lähdön myötä viimeinenkin Kovalaisen tukija lähtenyt?
Kysyi eikö Fernandeskaan enää halua arvostettuna aiemmin pidettyä Kovalaista. Tallipaikkojen jaosta siis ensisijaisesti keskustellaan, sekä ajotaitojen arvostuksesta osana tätä valintaprosessia.Toki sponsoripaketilla on tallipaikan kannalta merkitystä, mutta siitä ei ollut kyse tuossa tallipäälliköiden top10-listassa enkä usko junnu146:nkaan sitä hakeneen, vaan nimenomaan ajotaitojen arvostusta.
Jep laitoin vaan ulkomuistista + kun ei tahtonut kunnolla kuulla mitä sanoivat. Mutta siis kelasin vaan, että olisiko caterhamilla jo toisen kuskin paikka mennyt , mutta toinen vapaana.Kovalainen heitti tuon jutun puolittaisena vitsinä, viitaten siihen että Caterham on Formuloissa ainoa vaihtoehto. Rossi puolestaan kertoi, ettei F1-kisakuskin paikka ole tähtäimessä ensi vuodelle vaan pienemmissä formuloissa jatkaminen.
Kovalainen heitti myös, että ellei aja formuloissa, niin sitten korkeintaan F-Cuppia Escortilla (kukaan paikalla olleista tuskin ymmärsi asiasta yhtään mitään).