Moottoriratakeskustelu

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
No, tuskin kyselivät lupia FIA:lta leikellä aitaan reikää kameramiehiä varten.
Minä taas luulen, ettei noihin turva-aitoihin kovin helposti omin luvin reikiä tehdä.

Joka tapauksessa, reikä ei ollut kameramiehiä varten vaan jotta ratavirkailijat pääsisivät nopeasti paikan päälle onnettomuuden sattuessa.
grandprix.com sanoi:
It was just bad luck that circumstances contrived to allow a wheel to go through a hole cut in the safety fences in order to allow marshals access to the track. These access points cannot be closed up as they are needed to ensure that marshals have rapid access in the event of a different kind of accident.
grandprix.com
Eli ei ollut omin luvin leikattu.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26884
Silverstonessa just pääsin kurkkimaan tollasista kameroita varten tehdyistä aukoista. Niitä oli useita ihan ulkokurveissakin. Mut eihän ne mitään renkaanmentäviä aukkoja ole. Korkeintaan 30cm korkeita ja ehkä 1,5m leveitä.
 

Antti82

Well-known member
Liittynyt
27.5.2005
Viestit
1342
Tuota onnettomuuttahan ei olisi sattunut jos turvamies olisi ollut aukon etupuolella, eikä takana. Aukon takana voisi olla aita poikittain aukkoon nähden, jolloin rengas ei pääse aukosta seikkailemaan. Näin veikkaisin asian kyllä nykyään olevankin.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Spa:n DRS alue on 50 metriä lyhkäsempi kuin viime vuonna. En tykkää, koska mun mielestä tuolla ei välttämättä tarvittais DRS:ää lainkaan. Viime vuonna ohittaminen oli ainakin niin härskin helppoa toimintaa etten usko 50 metrin auttavan vielä mitään.
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Spa:n DRS alue on 50 metriä lyhkäsempi kuin viime vuonna. En tykkää, koska mun mielestä tuolla ei välttämättä tarvittais DRS:ää lainkaan. Viime vuonna ohittaminen oli ainakin niin härskin helppoa toimintaa etten usko 50 metrin auttavan vielä mitään.
Ja samalla suoralla siis?

:thumbfh:

Ois laittanu sitte ees siihen pääsuoralle.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Spa:n DRS alue on 50 metriä lyhkäsempi kuin viime vuonna. En tykkää, koska mun mielestä tuolla ei välttämättä tarvittais DRS:ää lainkaan. Viime vuonna ohittaminen oli ainakin niin härskin helppoa toimintaa etten usko 50 metrin auttavan vielä mitään.
Ajaa kovempaa niin ei joudu ohitetuksi!

Kuulostaa hyvältä Kimin kannalta, koska kisavauhtia riittää.
 

Loko

Ajatusrikollinen
Liittynyt
27.5.2011
Viestit
1325
Sijainti
Tampere
Ois laittanu sitte ees siihen pääsuoralle.
Tuo tarkoittaisi samaa kuin DRS:n kieltäminen kokonaan :thumbup:

Jos sillä oikeasti haluaa lisätä ohituksia, ennen tai jälkeen Pouhonin on parhaat paikat. Pouhonin entryssä ohitetaan suhteellisen usein muutenkin, joten Pouhonin jälkeinen suora voisi olla hyvä paikka. Kompensoisi nopean mutkan antamaa etua edellä ajavalle.
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Tuo tarkoittaisi samaa kuin DRS:n kieltäminen kokonaan :thumbup:
No Spassa se ohittaminen oli mahdollista ilmankin, joten ihan hyvin sen tuohon pääsuoralle voi tunkea. Ja jos joku sattuisi siinä ohi menemään, niin sitten saa heti pitkälle suoralle lähteä yrittämään uudelleen.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
50 metrin leikkaus alueesta on sama kuin ei leikkaisi ollenkaan. Onko se Kemmel suoralla taas? :thumbdown
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Eräs mielenkiintoisimpia ehdokkaita F1-radaksi oli 80-luvulla New Jerseyn Meadowlandsin urheilukeskuksessa sijainnut baana. Uheilukeskus onkin melkoinen hevosvoimien mekka sisältäen myös laukka- ja raviradan. F1-kisa ei ikinä toteutunut, mutta CART-kisa kompleksissa ajettiin 1984-91:
http://en.wikipedia.org/wiki/Meadowlands_Sports_Complex :cool:
Onpas suorastaan ylistävää kerrontaa paikasta:
wiki sanoi:
Auto Racing

In 1983, a Formula One auto race was planned for the New York City area. A temporary street circuit at the Meadowlands Sports Complex was one of the finalists for the location. A course at Flushing Meadows Park, in the New York City borough of Queens, was chosen, but the event was canceled before the first running.[6] In July 1984, the CART IndyCar series held the first Meadowlands Grand Prix on a temporary circuit built in the Giants Stadium parking lot. The race was only moderately successful, and crowds were mediocre at best. In 1988, the course layout was moved to the streets surrounding Brendan Byrne Arena and redesigned to a 1.2-mile (1.9 km), six-turn layout in an effort to improve competition. The race continued until 1991, and crowds continued to stay away. In addition, from 1988–1991 the race was part of the Marlboro Million, a cash prize awarded to any driver who won the Marlboro Grand Prix, the Marlboro 500, and the Marlboro Challenge All-Star event in the same year.[7] The prize was never won. In 1992, race officials announced plans to move the race to Manhattan, using a street course at the World Trade Center.[8] Within a few months, however, the race was cancelled due to cost concerns.

In the early 2000s, conceptual plans were drafted to build a NASCAR-style speedway at the Meadowlands Sports Complex, as part of a revitalizing project. However, the plan was rejected, and abandoned.
 

Nzap

Well-known member
Liittynyt
13.12.2008
Viestit
806
Sijainti
Wrocław
Miten muuten Monzassa vielä oli aika paljon soraa noilla turva-alueilla? Onko kellään tietoa miksi siellä vielä sitä sai olla kun muualla sitä poistetaan.
Vähän on vaikea nähdä muilla radoilla soraa Lesmoissa, Ascarissa, Curva Grandessa tai Parabolicassa.
 

Pahkasika

Well-known member
Liittynyt
12.1.2008
Viestit
2319
Sijainti
Oulu
Miten muuten Monzassa vielä oli aika paljon soraa noilla turva-alueilla? Onko kellään tietoa miksi siellä vielä sitä sai olla kun muualla sitä poistetaan.
Taitaavat ajella moottoripyörillä sen verran, että niitä varten on hiekat jätetty.
 

Teoderik

Banned
Liittynyt
14.12.2008
Viestit
1032
Miten muuten Monzassa vielä oli aika paljon soraa noilla turva-alueilla? Onko kellään tietoa miksi siellä vielä sitä sai olla kun muualla sitä poistetaan.
Vähän on vaikea nähdä muilla radoilla soraa Lesmoissa, Ascarissa, Curva Grandessa tai Parabolicassa.
Asfaltithan sinne on vedetty niihin paikkoihin joissa yleensä eniten ulos ajetaan.
 

Nzap

Well-known member
Liittynyt
13.12.2008
Viestit
806
Sijainti
Wrocław
Asfaltithan sinne on vedetty niihin paikkoihin joissa yleensä eniten ulos ajetaan.
Chicane 1 ja chicane 2.
Muihin ei mitään asfalttia ole laitettu. Vähän astroturffia mutta ei muuta.
Sikaaneissa joilla on nuo bollardit niin ne ovat ihan ok, ja siinä ymmärtää kyllä sitä hieman.

Muuten ihan nyt mietin että onko ikinä mietitty sitä että nuo bollardit ja muut sikaanien oikaisuestot voivat olla kuljettajille vaarallisia jos auto kääntyy väärinpäin. Voisi uskoa että ne voisivat osua kypärään pahasti jos huonosti käy.
 
Viimeksi muokattu:

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Chicane 1 ja chicane 2.
Muihin ei mitään asfalttia ole laitettu. Vähän astroturffia mutta ei muuta.
Sikaaneissa joilla on nuo bollardit niin ne ovat ihan ok, ja siinä ymmärtää kyllä sitä hieman.
Pollarit on kyllä vähän järeämpiä ja kiinteitä ajoesteitä.

 
Ylös