On muuten COTA:n T9:ää tiukennettu suunniteltuun verrattuna.
FIA:n ja
Tilken puljun sivuilla T9 on loivempi, ainoa kartta, jossa se on tiukempi on
tässä.
Tässä
artikkelissa COTA mutka mutkalta. T9:ä siis ilmeisesti tiukennettiin, koska T10:ssä ei olisi ollut muuten tarpeeksi turva-aluetta. Ja kun
tätä kuvaa vertaa vaikkapa tuohon FIA:n karttaan, niin T2 & T3 näyttäisivät olevan lovempia. Se on hyvä muutos, näin niistä tulee nopeampia.
Mitä profiiliin ja ekoihin onboard videoihin tulee, niin olisi se rata voinut olla parempikin. T2 vaikuttaa upeelta, ja T1 ainakin hyvän näköiseltä. Ässien alku on lupaava, mutta hitaat viimeiset ässät ovat hieman antikliimaksi. Nopeammat mutkat T6-sweepin jälkeen olisivat ehkä aikaansaaneet enemmän nopeuseroja hiusneulaan tullessa, aikaansaaden ohituksia. Stadionosuus on tylsä, Hockessa stadionin sisääntulo ja exitti on ihan kivoja, tämä on lähinnä yhtä inhottava kuin Fujin kierroksen nykyinen loppu. Käänteinen kasimutka on kiva, mutta tokavika on varsin epäseksikäs mutka, kohtuulyhytsäteinen melkein ysikymppi on melko hidas, eikä erityinen haaste. Ja vika mutka saattaa olla liian hiusnaulamainen, tuhoten ohitusmahiksia pääsuoralla. Minusta tokavika mutka ois voinu vaikka olla nopeempi, ja vikamutka ois sitten voinu olla lyhytsäteinen about 90 asteinen, tyyliin Interlagosin vikamutka.