Wurz toteaa, ettei pidä ratojen laajoista asvaltoiduista turva-alueista.
- Asvaltoitu turva-alue on emotionaalisuuden tappaja. Se on kuin käyttäisi kolme kondomia samaan aikaan, koska seurauksia ei ole. Esimerkiksi Unkarissa, missä turva-alue on ahtaampi, Lewis Hamilton putosi viime vuonna virheensä myötä kahdeksanneksi. Silverstonessa hän menetti Copse-mutkassa vain puoli sekuntia. Jos auto olisi ollut jumissa hiekalla, olisi tilanne ollut toinen.
Wurzin mielestä asvalttiturva-alueet tappavat kilvanajoa, mutta ovat turvallisuuden kannalta todella tärkeitä. Wurz painottaakin, että autoista tulisi tehdä entistä turvallisempia ja radoista pitäisi rakentaa haastavampia. Hän painottaa, ettei kuljettajille tulisi antaa keinotekoisia rangaistuksia, kuten annetaan valkoisten viivojen ylittämisestä varikolta ulos tullessa, vaan ajovirheiden tulisi maksaa enemmän.
http://www.sportti.com/uutinen.asp?CAT=1-1&ID=314094