Juurikin näin. Se on ollut tiedossa jo pitkään että Mersu syö renkaat.Lausonto nyt on puhdasta politiikka, jolla koitetaan saada muita vaikeuksissa olevia talleja mukaan ja painostaa Pirelliä kehittämään renkaita Mersulle sopivaan suuntaan.
Niin, vai onko kyse siitä että Messerschmidtin kaverit eivät ole ymmärtäneet renkaita vaan runtanneet ne pilalle kun muut ovat ymmärtäneet paremmin tämän "kestävyysajo" ulottuvuuden? Vaikea sanoa. Eihän se ollut aivan selvää Lotuksellekaan vielä reilu viikko sitten ainakaan Kimin kohdalla...Juurikin näin. Se on ollut tiedossa jo pitkään että Mersu syö renkaat.
Tuo 'renkaiden ymmärtäminen' on aika monitahoinen juttu. Se on nähty iät ja ajat että joillekin renkaat sattuu sopimaan paremmin ja joillekin huonommin, ja sittenkun renkaat vaihtuvat, eri kaverit/tallit on vahvoilla. Epäedullisessa asemassa oleva tietenkin mieluusti lobbaa renkaiden vaihtamisen puolesta, jos kehtaa. Schumacherin erinomaisuus ei ole koskaan ollut ääretön vauhti tai renkaiden säästelykyky, vaan kyky ajaa kisassa aika-ajotasoisia kierroksia yksi toisensa perään. Hänelle olisi parasta sellaiset renkaat, jotka eivät kulu yhtään ja joilla voi ajaa jokaisen kierroksen niin lujaa kuin suinkin kykenee.Niin, vai onko kyse siitä että Messerschmidtin kaverit eivät ole ymmärtäneet renkaita vaan runtanneet ne pilalle kun muut ovat ymmärtäneet paremmin tämän "kestävyysajo" ulottuvuuden? Vaikea sanoa. Eihän se ollut aivan selvää Lotuksellekaan vielä reilu viikko sitten ainakaan Kimin kohdalla...
Jep, muistelen että myös kaudella 1998 oli juttua siitä miten Ferrari pisti painetta Goodyearin suuntaan, jotta renkaat sopeutuisivat Ferrariin paremmin.Gary Anderson pistää Schumin rengaslausunnon vähän outoon valoon: "When I was involved with Bridgestone tyres with Jordan in the early 2000s, in the middle of the tyre war with Michelin, Schumacher and Ferrari had tyres we were not even allowed to look at." (linkin takana Garyn kisa-analyysi, jossa kommentoi Schumin avautumistakin)
Eli herran huippuvuosina renkaat sopeutui Schumiin eikä toisinpäin. Onhan tämä nykytila todella ikävä tuohon verrattuna em. yksilön kannalta
Andersson antaa kyllä aika selkeästi ymmärtää, että Ferrarin Bridgestonet oli kokonaan eri renkaat kuin muiden.Jep, muistelen että myös kaudella 1998 oli juttua siitä miten Ferrari pisti painetta Goodyearin suuntaan, jotta renkaat sopeutuisivat Ferrariin paremmin.
En minä kait muuta väittänytkään, otin kauden 1998 esimerkiksi siitä että silloinkin oli juttua Ferrarin erikoiskohtelusta rengastoimittajan osalta. Ja onhan tuo luonnollista että rengastoimittaja panostaa eniten ykköstalliinsa rengassodan vallitessa.Andersson antaa kyllä aika selkeästi ymmärtää, että Ferrarin Bridgestonet oli kokonaan eri renkaat kuin muiden.
Kyllä Schumilla silloin kulki kuin renkaat ja auto rakennettiin Schumin ajotyylille. Onhan se aika karua kun joutuu ajamaan samoilla renkailla kuin kaikki muutkin.Gary Anderson kommentoi juuri Schumin puheita BBC:n nettisivulla ja toi esiin Bridgestone-ajat. Ferrari sai tuolloin erikoiskumit, joita muut valmistajan asiakkaat eivät saaneet edes nähdä.
Jotain "pikku" väläytyksiä Schumi antoi kyllä 1991-1996:kin (milloin sitten alkoi saadakaan tilata spesiaalirenkaita...)Kyllä Schumilla silloin kulki kuin renkaat ja auto rakennettiin Schumin ajotyylille. Onhan se aika karua kun joutuu ajamaan samoilla renkailla kuin kaikki muutkin.
Benetton olikin oikea reilun pelin perikuvaJotain "pikku" väläytyksiä Schumi antoi kyllä 1991-1996:kin (milloin sitten alkoi saadakaan tilata spesiaalirenkaita...)
Jotain "pikku" väläytyksiä Schumi antoi kyllä 1991-1996:kin (milloin sitten alkoi saadakaan tilata spesiaalirenkaita...)
Tai sitten vielä kesällä 1991 Piquetin, 38v, tilanne Benettonilla ei vaikuttanut ollenkaan hullummalta tulevaisuutta ajatellen.Se eka tynkäkausi oli varmaankin tasaveroinen eläkeläistä vastaan.
Samaa settiä tapahtui Bridgestonenkin puolella tuona vuonna. Ainakin Benettonin suunnalta kuului mutinaa siitä, miten renkaat kehitetään pelkästään McLarenin ehdoilla, ja muut joutuu sitten tulemaan niillä toimeen.Jos oikein muistan, nimenomaan 1998 Ferrari painosti Goodyearia muuttamaan eturenkaan leveyttä, että saisi autonsa toimimaan paremmin. Tuo muutos tais tulla Argentiinan kisaan ja kuinka ollakkaan Ferrarin suorituskyky nousi selvästi ja Williamsin tipahti.
Se oli reagointia toisen leirin aloitteeseen. Vähä samaan tapaan, kuin -97 päätöskisan tapahtumat. Aloite näihin ja muihin venkoiluihin tuli 90-luvulla pääsääntöisesti vain yhdeltä taholta.Samaa settiä tapahtui Bridgestonenkin puolella tuona vuonna. Ainakin Benettonin suunnalta kuului mutinaa siitä, miten renkaat kehitetään pelkästään McLarenin ehdoilla, ja muut joutuu sitten tulemaan niillä toimeen.
Kieltämättä joo. Ehkä ajaa ikäisekseen ok, mutta vanhasta maagisesta Schumista ei ole tietoakaan... Fykkösissä iästä kun ei tasoitusta saa.Kimi on nolannut Michael Schumacherin
Lähellä ainakin ollaan. Kimi Räikkösen kakkossija viikonlopun Bahrainin gp:ssä ei jättänyt enää mitään jossiteltavaa. Jäämiehen vauhti on tallella.
Räikkösen sopeutuminen formuloihin kahden sapattivuoden jälkeen on uskomatonta. Sen ovat myöntäneet lukuisat F1-asiantuntijat ja -legendat.
Suomalaisen suoritus nousee uusiin mittasuhteisiin, jos sitä vertaa Michael Schumacherin otteisiin. Kaikkien aikojen suurmestari ei ole päässyt paluunsa jälkeen vielä kertaakaan palkintopallille. Räikkösellä pystin saamiseen kului neljä kisaa.
- Näin olisi voinut olla jo kolme kisaa sitten, jos emme olisi ajautuneet huonoon tilanteeseen ja kohdanneet ongelmia tai jos olisimme olleet fiksumpia kuin tietyt tallit. Mutta tiesimme jo talvella, että meillä on hyvä auto, jos vain teemme oikeita päätöksiä, Räikkönen sanoi.
Schumacher on saattanut voittaa seitsemän mestaruutta Räikkösen yhtä vastaan, mutta ei ole epäselvyyttä kumman ura on ollut parempaa paluun jälkeen: Räikkönen on otteillaan nolannut Schumacherin.
Schumacher on hävinnyt jokaisella Mercedes-kaudellaan tallikaverilleen Nico Rosbergille. Kiinan kisassa Schumacher keskeytti. Rosberg otti uransa avausvoiton.
Räikkösen loppukausi voi olla nousujohteinen. Lotuksen vauhti riittää.
- En tiedä, mitä seuraavissa kisoissa tapahtuu, mutta talli on tehnyt kovasti töitä auton parantamiseksi ja tuonut uusia osia. Ne eivät ole toimineet aivan kuten toivoimme, mutta joka tapauksessa he tuovat uusia päivityksiä aina kuin voivat, Räikkönen sanaili.
- Talli on tehnyt hyvää työtä. Ansaitsemme olla tässä tilanteessa. Toivottavasti pystymme samaan muissakin kisoissa.
IL