Liikenneministeri Kyllönen on yksi suurikokoinen vitsi tuossa pestissään. Tädillä ei ole hajuakaan liikenteestä tai autoilusta, sen ovat nämä lyhyen uransa aikana annetut kannanottonsa tehneet selväksi.
Suomessa muuten jo nyt palautetaan länsimaiden pienin osuus autoilijoiden kerätyistä maksuista autoilijoiden hyväksi, mm. tieverkon ylläpitoon. Siksi täällä tiestö on kaameammassa kunnossa kuin sisällissotaa käyvissä kehitysmaissa, verratkaapa esimerkiksi routavauroiden määrää vaikkapa samoilla korkeusasteilla sijaitsevaan Ruotsiin tieverkon osalta. Ero on valtava.
Bensasta maksetaan maailman eniten, autovero (väliaikaiseksi 50-luvulla muuten säädetty) maailman huippua ja kaupanpäälle muut maksut aina pakollisista vakuutuksista pakollisiin jokavuotisiin katsastusmaksuihin maailman korkeimmat. Ja nyt se yksi haluaa vielä lisää rangaistusraippaa suomalaisille autoilijoille? Uskomatonta politiikkaa. Ja kansa katsoo sivusta lammaslaumana, jopa "autoilijan asialla" Autoliitto on hiljaa tästä kaikesta:thumbfh:
Edellinen ei ollut kannanotto promillerajaan, sitä voisi vaikka laskea entisestään, joskin ongelmana nyt eivät käsittääkseni näissä kuolonkolareissa ole olleet ne laillisesti yhden oluen ottaneet kuskit vaan enemmänkin ne, joilla ollut sitten jo sellainen maisti päällä, että olisi menty heittämällä yli sen 0,5 promillen. Ja koska nyt jo valvonnan resurssit pienet ja pienenevät vaan, niin ei tuo promillepohdinta tässä liikennekeskustelussa nyt se ajankohtaisin asia mielestäni silti ole.