Tänään ajelin Racer X:n ja Asko S.:n kanssa firmakisassa Forssassa.
Uudelleenasvaltoitu baana oli muuttunut melkolailla ajettavuudeltaan siitä, mitä se oli aikaisemmin. Ja ennenkaikkea nopeutunut.
Aika-ajot:
Aika-ajoissa käteen osunut #3 oli loistava ajaa ja kulkupuolikin kohdallaan. Kierrosaika 39,81s. Edellinen Forssan henkilökohtainen kierrosenkka (2011 vuodelta) oli 42,03s, joten parannusta huimat 2,2s. Lähtöruutu numero 3 Racerin ja Askon välissä.
A-finaali:
Kisassa sain alle jo etukäteen tuhnuksi tiedetyn #5:n joten odotukset eivät olleet korkealla: kyseessä yli sekunnin hitaampi auto kuin muut noin keskimäärin.
Loput Maldonadoilin itse startissa kun ohituskielto jäi sekavassa tilanteessa noudattamatta. En ollut tottunut matelevaan lähtöön ekaan neulansilmään asti joten aina kaasu pohjassa starttaavana ajauduin ensimmäiseen mutkaan ykkösenä. Toivottavasti oli tämän kauden viimeinen aivopieru. Kisan lopputulos ei tosin tästä kärsinyt: päästinkin muut suosiolla edelle ekalla kierroksella senkin takia kun auto ei vaan kulkenut. Ja paras kierrosaika painuikin tasolle 40,949s. Ei ollut mitään jakoja suorilla, mm. Racer tuli heittämällä uudelleen ohi spinnattuaan ensin radalla. Sijoitus kisassa viimeinen, kaukana toiseksi viimeisen takana.
Loppuyhteenveto:
Uusittu asvaltti toimi omalle kohdalle ja oma ajo tuntui huomattavasti paremmalta mitä Forssassa koskaan tähän saakka.
Sellainen huomionarvoinen seikka kisasta, että
ensimmäisessä neulansilmä-oikeassa mutkan apexissa (tai heti sen jälkeen) saa kuivalla kelilla tietyt autot helposti kahdelle pyörälle vaikka ei edes leikkaa kanttaria. Kannattaa huomioida tämä Forssa II:ssa. Oli aika vinkeä tunne
Myös runsas rengaskulutus nousi esiin: vasen etupyörä kuluu radalla huomattavan nopeasti kuivalla ajettaessa. Mm. Askolta lähti renkaan kulutuspinta irti kesken aika-ajojen.
Autot #3 ja #6 olivat ilmeisesti päivän nopeimmat yksilöt. Kovasti keräsivät kehuja. #5 oli taas susi.