Kuljettajien siirtohuhuilut ja siirrot kaudelle 2013

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4165
Toivottavasti Schumi tajuaa vaihtaa maisemaa.
No, katsotaan nyt rauhassa; vauhdillisesti tämä on ollut muutamia ailahteluja lukuunottamattta paras kausi sitten vuoden 2006. Tietenkin parin tyylikkään podiumin kera hyväksyisin lopullisen eläkkeelle vetäytymisen kuljettajan hommista. F1-maailma ei kumminkaan varmasti Schumista eroon pääse... ehkä ensi kaudella Lotukselle strategioita suunnittelemaan. ;)
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18406
Mika Salon silmin hieman ensivuoden tallipaikka spekulointeja.
Ensi kauden tallipaikat

Julkaistu 18.7.2012

Tämä on se aika vuodesta, kun aloitetaan huhuja kuljettajasiirroista, että saataisiin itselle vähän parempaa hintaa, kun jokin muukin olisi kiinnostunut kuin oma tiimi. Kuljettajien managerit ovat yksi merkittävä tekijä huhumyllyn käynnistäjänä ja pyörittäjänä.

Kaikki hakevat aina parempaa paikkaa, mutta pitää olla hienovarainen. Jos on paikka yhdessä tiimissä, niin ei voi avoimesti mennä neuvottelemaan toisen tiimin kanssa tai muuten polttaa sillat siihen tiimiin, jossa on sillä hetkellä töissä. Ja sitten voikin jäädä ilman paikkaa.

Ensi kauden kuljettajamarkkinoilla saatiin ensimmäinen liike, kun Mark Webber jatkoi Red Bull -sopimustaan. Minun käsitykseni mukaan Michael Schumacher on nyt avainasemassa kuljettajamarkkinoilla. Kun hän päättää, mitä tekee ensi vuonna, niin tilanne alkaa aueta ja paikat vaihtua. Itse en usko, että Schumi menisi enää takaisin Ferrarille. Kyllä se on hänen osaltaan nähty.

Jos Schumi ei jatka Mersulla, niin palapeli lähtee pyörimään. Paul di Resta voisi olla yksi hyvä vaihtoehto Mersulle, mutta se paikka voi olla avoin mihin suuntaan vaan. Minun nähdäkseni Kimillä on Lotuksella asiat niin hyvin, ettei hän vaihda mihinkään suuntaan, mutta jos Kimi vaihtaa, niin hän menee Mersulle. Mielestäni Kimin ei kuitenkaan kannata lähteä mihinkään. Hänellä on hyvä auto, tiimin tuki takanaan ja vapaat kädet Lotuksella.

Ferrarilta väitetään, että Massa voisi vielä jatkaa tallissa ensi vuonna, mutta minä en jaksa uskoa siihen. Kyllä ne tarvitsevat sinne paremman kakkosen Alonson tueksi. On vaikea sanoa, kuka se voisi olla. Haluaisin nähdä sen niin, että Heikki Kovalaisella olisi hyvä mahdollisuus sinne. Heikki tarvitsee tosi nopeasti paremman tiimin.

Sauberista on myös puhuttu Heikin kohdalla. Sekin voisi olla hänelle ihan hyvä paikka, mutta se on vähän riski Heikille, koska ei Sauber ole mikään huipputiimi vieläkään. Heidän autonsa ei välttämättä ole enää ensi vuonna hyvä. Nyt se sattui olemaan hyvä. Tiedän omasta kokemuksestani sen, ettei Peter Sauberin kanssa ole maailman helpointa tehdä työtä. Ehkä sekin muuttuu, kun Monisha Kaltenborn on siellä pomona, mutta miten paljon Peter Sauber pystyy olemaan erossa sen tiimin pyörittämisestä…

Williamsilla Pastor Maldonado taisi saada liikaa itseluottamusta yhdestä voitostaan, kun hänellä ei tunnu sujuvan ajaminen enää ollenkaan. Hän on nopea jatkuvasti, mutta sitten tulee hirveää sähläämistä. Maldonado on maksukuski, mutta kyllä se aika kalliiksi tulee Williamsille ajattaa tuollaista kaveria, joka kolaroi jatkuvasti. Niiden pitää kohta ruveta laskemaan, mikä on halvin keino. Mielestäni Williamsilla valmistellaan koko ajan sitä, että Valtteri Bottas nostetaan kisakuskiksi. Nykypäivän formula ykkösissä on ihan uskomatonta, että Valtteri pääsee ajamaan noin paljon testiä. Muut nuoret kuskit eivät testaa juuri ollenkaan, kun taas Valtteri ajaa koko ajan. Se on hänelle ensi kaudella iso etu, mutta tuskin Valtterikaan saa tallipaikkaa ihan ilmaiseksi, vaan hänen pitää ainakin ensimmäisenä vuonna maksaa siitä.
 

Automenu

Well-known member
Liittynyt
2.11.2008
Viestit
2335
No kuinkahan paljon Bottakselta on realistisesti varaa odottaa rahaa? GP3-kausi maksoi sen puoli miljoonaa (muistivaraus), paljonko sitten ykköset?
 

Nurtsi

Registered Loser
Liittynyt
9.8.2011
Viestit
5615
No kuinkahan paljon Bottakselta on realistisesti varaa odottaa rahaa? GP3-kausi maksoi sen puoli miljoonaa (muistivaraus), paljonko sitten ykköset?
Minusta Salo on yksinkertaisesti väärässä tuon asian suhteen. Kyllä kaikki viittaisi siihen, että Bottaksella olisi jo kisapaikka Williamsin suunnitelmissa ilman rahaakin. Siinä mielessa millään sopimuksilla ei olisi kiirettä ja siksi asiasta ei mitään hiiskutakkaan.

Minun on hankala nähdä Bottas ajelemassa kahta kautta peräkkäin pelkkiä harkkoja. Sitäpaisti kisakuskin ja perjantaikuskin välissä ei ole enää mitään tasoja olemassakaan.
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Kyllä mie veikkaan, että Williamsille Maldonado tuo enemmän rahaa kuin Senna. Siispä Bruno pihalle Bottaksen tieltä.
Ehdottomasti. Senna ei mitään ihmeellistä ole osoittanut, Maldonadolta näyttää raakaa nopeutta löytyvän, hiomaton (semi)timantti kun saadaa perseilyt ja kolarit pois.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
No kuinkahan paljon Bottakselta on realistisesti varaa odottaa rahaa? GP3-kausi maksoi sen puoli miljoonaa (muistivaraus), paljonko sitten ykköset?
Jos manageritoimisto uskoo kaverin tulevaisuuteen, niin eiköhän sieltä muutama miljoona irtoa. Tosin Wolffin tapauksessa se siirtyy vain taskusta toiseen. ;)
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8726
Sijainti
Vantaa
Jos manageritoimisto uskoo kaverin tulevaisuuteen, niin eiköhän sieltä muutama miljoona irtoa. Tosin Wolffin tapauksessa se siirtyy vain taskusta toiseen. ;)
Olin kirjoittamassa juuri samaa, että onhan siellä Häkkisiä sun muita taustalla.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Miksi Salo kirjoittaa, kuin Maldonadon paikka olisi vaarassa? Senna sieltä ulos lentää Valen tieltä. Toivottavasti jo Hocken jälkeen.
 

Miikhail

Well-known member
Liittynyt
16.5.2010
Viestit
3477
Miksi Salo kirjoittaa, kuin Maldonadon paikka olisi vaarassa? Senna sieltä ulos lentää Valen tieltä. Toivottavasti jo Hocken jälkeen.
Salolla taitaa olla jotakin sisäpiirintietoa muutenkin, kun vihjaa Schumin siirrosta Ferrarille. :rolleyes:

"Itse en usko, että Schumi menisi enää takaisin Ferrarille." -M Salo
 

turssi

Well-known member
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
885
Tanaan oli sitten Sennan auto vaarassa kun Bottas paasi liukastelemaan.

Voi olla hyva taktiikka: Ensin nayttaa taidot ja sitten paskoo Brunon autot!
 

nese

Well-known member
Liittynyt
3.9.2011
Viestit
1034
Ketäs Caterhamilla tulee ajamaan ensi kaudella? Heikki on varmastikkin ykkös vaihtoehto, mutta koska kumpikin nykyinen kuski etsii parempaa paikkaa, voi talli joutua etsimään uuden kuljettajan kumpaankin autoon. Todennäköisesti Razia, van der Garde ja Alexander Rossi kolmikosta löytyy toinen kuski, mutta toiseen autoon otetaan varmasti joku kokemeempi kaveri. Esimerkiksi Alguersuari voisi olla vaihtoehto mikäli hän ei löydä parempaa paikkaa, Jaime voisi tuoda myös joitain sponsoreita (esim. Seat). Myös Barichello ja Senna voisivat olla vaihtoehtoja.

Marussia jatkanee nykyisillä kuskeilla, sillä Glockilla on sopimusta jäljellä ja Picin paikka on ilmeisesti ostettu suvun rahoilla, joten hänellä ei ole pelkoa siittä, että sponsorit eivät haluaisi jatkaa, tosin eihän sitä tiedä vaikka isä olisi antanut rahaa vain yhteen kauteen ja sen jälkeen pitäisi pärjätä omillaan, näin ollen Haryanto voisi olla yksi vaihtoehto, mutta mikäli Picin tilannne olisi tuollainen niin ihan hyvin Marussialta voidaan ostaa paikka nuoremmalle Picille. Tosin Picin suku omistaa ilmeisesti osan Renaultista, joten jos jostain Renaultin moottoreita käyttävistä talleista vapautuu paikka, voi Pic olla ehdolla sinne.

HRT:llä on sopimus de la Rosan kanssa ja toiseen autoon istutetaan joko Clos tai Karthikeyan, toki jos joku tuo tarpeeksi rahaa, ei HRT voi kieltäytyä siittä.
 

nevermind

Well-known member
Liittynyt
13.12.2006
Viestit
87
Jaime ei ehkä seattia tois sponssiks rellun motilla käyvään autoon :wink:
 

nese

Well-known member
Liittynyt
3.9.2011
Viestit
1034
Mutta Ferrari ja VW kosiskelee niin eri asiakaskuntaa ja onhan myös RedBullilla Infiniti sponssina :rolleyes:
Okei unohdetaan Seat, mutta kyllä Jaime nyt sentään jotain sponsoreita voi tuota, tosin en tiedä kuinka sidoksissa hän on Seatin kanssa. Eikös Infiniti ole Nissanin luksusbrändi ja Nissan ja Renault on samaa konsernia?
 

nevermind

Well-known member
Liittynyt
13.12.2006
Viestit
87
Juu samaa firmaahan ne. Jaimee kattos ihan mielellään vielä kisakuskina.
 

nese

Well-known member
Liittynyt
3.9.2011
Viestit
1034
Juu samaa firmaahan ne. Jaimee kattos ihan mielellään vielä kisakuskina.
Caterhamia todennäköisemmin Jaime ajaa Sauberilla tai Force Indialla. Mutta hän sanoin jossain haastattelussa, että etsii paikkaa missä voi ajaa säännöllisesti top kymppiin, joten jos hän uskoisi Caterhamin olevan ensi kaudella niin nopea, voisi myös se olla vaihtoehto.
 
Ylös