Testikuskit kun ovat nykyään kahvikuskeja (juovat kahvia ja katselevat monitoreja) niin en oikein näe tuota Heikin kannalta hyvänä mahdollisuutena. Kyllähän siinä taitaa käydä niin, että Heikki ajaa aika-ajon sijasta 18 ensi vuonnakin Caterhamilla.Pyytäisikö Ferrari Heikin taustajoukot Maranelloon asti kertoakseen, että ei kiitos? Tietenkin, jos ne tarjoaa testikuskin pestiä sillä varauksella, että kisakuskin paikka aukeaa, jos Massa on tarpeeksi huono alkukaudesta?
Maikkarilla oli Heikille kolme tallivaihtoehtoa. Nyt on vain yksi vaihtoehto, mikä on selkeämpää. Ihmeen helposti vaan luopuivat Maikkarilla lupaavasta huhusta, jota olisi voinut vielä vatvoa viikkokaupalla."Kovalaisen vaihtoehdot selkiytymässä"...
No mitä nyt tuon tulosruudun just tullut uutinen nyt ei tuonut mitään uutta aiheeseen/selkiyttänyt. Noh, enpä oo ennenkään paljolti Saaren&buddies'n "faktoista" perustanut.
Ite kattosin mieluusti tän kortin. Viimeinen mahdollisuus, jossa tilit tasataan lopullisesti. Caterham-Heikkiä en halua enää nähdä ensi vuonna.Kovalaiselle Ferraripesti olisi mahdollisesti tarkoittanut viimeistä vuotta F1-sarjassa. Alonson kakkosena on hankala antaa näyttöjä siitä että kuuluu kuskien kermaan, ja vain huippukuskit saavat nykyisin tallipaikkoja ilman sponsorirahaa.
Auta armias, jos Kovalaisesta tulisi Ferrarin testikuski. Maikkari mylvisi Heikkiä ratiin jo ennen ensimmäistä taltitestejä ja jokaisen Massalta heikosti menneen kisan jälkeen he uutisoisivat vähintään 20 verkkouutisella kuinka lähellä Kovalainen on nyt kisakuskin paikkaa. Kisoissa Salo ja Saari toivoisivat Massalle epäonnea, että Heikki pääsisi rattiin.Testikuskit kun ovat nykyään kahvikuskeja (juovat kahvia ja katselevat monitoreja) niin en oikein näe tuota Heikin kannalta hyvänä mahdollisuutena. Kyllähän siinä taitaa käydä niin, että Heikki ajaa aika-ajon sijasta 18 ensi vuonnakin Caterhamilla.
Se on kokonaan eri asia millä on merkitystä. Minä käsittelin näitä asioita nyt erikseen ja varmaankin sen ymmärsit kun heti alussa luki että mielestäni kellään ei ole mitään sellaisa poppakonsteja ajaa nopea kierros mitä muut kuskit eivät jo tietäisi.Eikös tuolla paineensietokyvyllä ja kyvyllä ottaa autosta eniten irti muuttuvissa olosuhteissa ole aivan olennainen vaikutus siihen kuinka "nopeasti" sitä rataa kierretään?
En oikein koskaan ole ymmärtänyt tätä asetelmaa, missä kuskin "nopeutta" tarkastellaan vain ns. laboratorio-olosuhteissa (ei paineita, ei muuttuvia olosuhteita, juuri sopivat renkaat, optimaalisesti juuri omaan ajotyyliin sopiva auto, jne), joka ei kuitenkaan koskaan vastaa reaalimaailman olosuhteita.
Kyllä mielestäni "nopeuteen" kuuluu sisäänrakennettuna paineensietokyky ja kyky ottaa autosta eniten irti. Koska jos et kestä paineita tai pysty mukautumaan muuttuviin olosuhteisiin, teet enemmän virheitä ja olet sitä myötä hitaampi. Sellaisella teoreettisella "muka-nopeudella", joka olisi irrallinen näistä perusjutuista, ei ole mitään käytännön merkitystä.
En missään nimessä suostu uskomaan että Hamilton oli 2007 Mc Larenilla suosikki. Vaikka olikin Dennisin kasvatti, niin jätkä ajoi ensimmäistä vuottaan ykkösissä, suunnilleen ilman palkkaa ja Mäk palkkasi kyllä Alonson ihan justiin sen takia 20 miljoonalla että heillä olisi edes joku jolla on kokemusta ja joka taatusti osaa.Hmm.. Silloin kun lonssi lähti pois mäkiltä 2007 päätteeksi riitaisissa tunnelmissa, niin ajattelin että plaah mikä itkupilli kun ei ajamalla pärjää niin potkii ovia. Mutta toisaalta. Se oli varmaa ratkaiseva päätös alonson kannalta. JOs tuo olis jääny sinne pariksi kaudeksi vielä niin ois olllu suuri riski että hamilton tallin suosikkina päättänyt uran siihen tai ainakin saanut alonson näyttäää iha spedeltä yksinkertaisesti ajamalla hieman kovemmin. Joten pelimiesveto siirtyä takas rellulle heikon piquetin kaveriksi. Vaikka en alonsosta niin tykkää niin täytyy myöntää että onse aika epeli kyllä junailee ittensä hyviin asemiin. Kisassa tai talleissa.
Noinhan jokainen urheilua seuraava, lajista riippumatta, toivoo käyvän jotta oman maan edustaja menestyy. Kaikenlainen hurskastelu tuon suhteen tai asian kieltäminen on vain turhaa.Oikeastaan koko halveksuntani maikkarin tiimiä alkoi siitä, kun Massa johti jotain kisaa niin Saari ja Järvilehto toivoivat Massalle keskeytystä, että Kimi nousisi palkintopalille. Se katkaisi kamelin selän.
Katsoja voikin toivoa, mutta ei selostaja. Tai voihan selostajakin toivoa, muttei sitä ääneen koko kansan kuulen tarvitse mylviä. Varsinkin sen oman suosikin tallitoverille epäonnea toivovan selostajan. Muistan vieläkin kuinka Saari ja kumppanit toivoivat, että Massa keskeyttäisi, jotta Räikkönen näyttäisi paremmalta. Itselleni toi irvokas tallitoverille epäonnea toivotus, jotta Kimi pärjäisi paremmin siirsi minut Massan kannattajaksi. Ennen tuota irvokasta tapahtumaa Kimi oli selvä suosikkini. Tosin se Massan mollaaminen jatkuva mollaaminen tuolloin oli olllut jo pidempi aikaista, mutta kuten sanoin niin se, että selostaja toivoi avoimesti keskeytystä Massalle, jotta Kimi nousisi palkintopalille ja näyttäisi paremmalta katkaisi sen kamelin selän.Noinhan jokainen urheilua seuraava, lajista riippumatta, toivoo käyvän jotta oman maan edustaja menestyy. Kaikenlainen hurskastelu tuon suhteen tai asian kieltäminen on vain turhaa.
Olisko fiksumpaa toivoa tallikaverille hyvää onnea mutta omalle suosikille vielä vähän parempaa onnea? Tämäkö ei sitten pahastuttaisi herkkää telkkarin katsojaa?Katsoja voikin toivoa, mutta ei selostaja. Tai voihan selostajakin toivoa, muttei sitä ääneen koko kansan kuulen tarvitse mylviä. Varsinkin sen oman suosikin tallitoverille epäonnea toivovan selostajan. Muistan vieläkin kuinka Saari ja kumppanit toivoivat, että Massa keskeyttäisi, jotta Räikkönen näyttäisi paremmalta. Itselleni toi irvokas tallitoverille epäonnea toivotus, jotta Kimi pärjäisi paremmin siirsi minut Massan kannattajaksi. Ennen tuota irvokasta tapahtumaa Kimi oli selvä suosikkini.
On eri asia toivoa kansan suosikkikuskille onnea kuin toivoa avoimesti tämän tallitoverille keskeytystä. Varsinkin kuin pidin ja pidän Kimiä niin kovana kuskina, että hän pärjää muutenkin ilman toisten ja varsinkin tallikaverin keskeytyksiä.Olisko fiksumpaa toivoa tallikaverille hyvää onnea mutta omalle suosikille vielä vähän parempaa onnea? Tämäkö ei sitten pahastuttaisi herkkää telkkarin katsojaa?
Totta kai ärsyttää. Pikemminkin voi ihmetellä jos ei ärsytä. Samasta syystä kuin voi vain ihmetellä kuinka Alonsolla voi olla maailmassa yhtään fania. Kaverihan on osoittanut olevansa täysi liero, kiristäjä, epäurheilija. Ja asema ärsyttäisi kenen hyvänsä kohdalla. Asema pitää hankkia vain ja ainoastaan ajamalla, kisaviikonloppu toisensa jälkeen, ei rahalla tai politiikalla. Alonso toki ei ole ensimmäinen eikä todennäköisesti (joskin toivottavasti) viimeinen tätä lajia "kuljettajia."Ärsyttääkö joitakin Alonson asema Ferrarilla?
Oli kai kaikille selvä 2007 tapahtumien jälkeen että Alonsolla on ns. ongelma nopeiden tallikaverien kanssa, eikä varmasti ottaisi moista riskiä enää jos siihen suinkin voi vaikuttaa. Itse asiassa ongelma oli jo 2003 lähtien Trullin kanssa. Muistan hyvin Indianapolis 2003 aika-ajot, Trulli sai paremman moottorin koska oli ollut nopeampi perjantaina joka oli ollut kriteerinä. Ei kelvannut Alonsolle, itkuhan siitä tuli, nimittäin julkinen itku tiedotusvälineille jolloin Alonso käytännössä vaati ykköskuljettajan asemaa. Ja 2004 minun ei varmaankaan tarvitse tarkentaa? 2007 Alonso kuvitteli että kyllähän hän nyt yhden rookien selättää, siksi näennäisesti ei vaatinut McLarenilta sitä minkä varmaankin kuvitteli saavansa automaattisesti muutenkin, olihan hän siihen jo tottunut että talli hoitaa hänen tallikaverinsa pois tieltä, vaikka sitten kesken kauden vaihtamalla hitaampaan. Jos nyt joku vielä kuvittelee että 2007 jälkeen Alonso toimii eri lailla, niin minulla olisi hyvä merenrantatontti myytävänä Savosta, ottakaa yhteyttä privana.Tälläistäkö tämä on? Kun yksi foorumisti sanoo jostain lukeneen jotain, kerrotaan faktana seuraavassa lainauksessa. Hohhoijaa, etsikää faktat ja sitten pohtikaa tilannetta. Itse en usko kyllä tuollaisen sontaan ennen kuin näen jonkun lähteen sille.
Samoja piirteitä kyllä löytyy mm. Schumacherilta, Fangiolta, Prostilta ja Sennalta...Kaverihan on osoittanut olevansa täysi liero, kiristäjä, epäurheilija.
My thoughts exactly.Eikös tuolla paineensietokyvyllä ja kyvyllä ottaa autosta eniten irti muuttuvissa olosuhteissa ole aivan olennainen vaikutus siihen kuinka "nopeasti" sitä rataa kierretään?
En oikein koskaan ole ymmärtänyt tätä asetelmaa, missä kuskin "nopeutta" tarkastellaan vain ns. laboratorio-olosuhteissa (ei paineita, ei muuttuvia olosuhteita, juuri sopivat renkaat, optimaalisesti juuri omaan ajotyyliin sopiva auto, jne), joka ei kuitenkaan koskaan vastaa reaalimaailman olosuhteita.
Kyllä mielestäni "nopeuteen" kuuluu sisäänrakennettuna paineensietokyky ja kyky ottaa autosta eniten irti. Koska jos et kestä paineita tai pysty mukautumaan muuttuviin olosuhteisiin, teet enemmän virheitä ja olet sitä myötä hitaampi. Sellaisella teoreettisella "muka-nopeudella", joka olisi irrallinen näistä perusjutuista, ei ole mitään käytännön merkitystä.
Hamilton valittaa, Webber valittaa, Vettel valittaa vali vali. Kaikki siis lähes tulkoon valittaa jos eivät saa samanlaista autoa kuin tallitoverinsa. Eli tuossakin puhutaan vain epäilystä sinun mielipiteesi pohjalta. Minulle tuollaisella mielipiteellä ei ole minkäänlaista arvoa.Totta kai ärsyttää. Pikemminkin voi ihmetellä jos ei ärsytä. Samasta syystä kuin voi vain ihmetellä kuinka Alonsolla voi olla maailmassa yhtään fania. Kaverihan on osoittanut olevansa täysi liero, kiristäjä, epäurheilija. Ja asema ärsyttäisi kenen hyvänsä kohdalla. Asema pitää hankkia vain ja ainoastaan ajamalla, kisaviikonloppu toisensa jälkeen, ei rahalla tai politiikalla. Alonso toki ei ole ensimmäinen eikä todennäköisesti (joskin toivottavasti) viimeinen tätä lajia "kuljettajia."
Oli kai kaikille selvä 2007 tapahtumien jälkeen että Alonsolla on ns. ongelma nopeiden tallikaverien kanssa, eikä varmasti ottaisi moista riskiä enää jos siihen suinkin voi vaikuttaa. Itse asiassa ongelma oli jo 2003 lähtien Trullin kanssa. Muistan hyvin Indianapolis 2003 aika-ajot, Trulli sai paremman moottorin koska oli ollut nopeampi perjantaina joka oli ollut kriteerinä. Ei kelvannut Alonsolle, itkuhan siitä tuli, nimittäin julkinen itku tiedotusvälineille jolloin Alonso käytännössä vaati ykköskuljettajan asemaa. Ja 2004 minun ei varmaankaan tarvitse tarkentaa? 2007 Alonso kuvitteli että kyllähän hän nyt yhden rookien selättää, siksi näennäisesti ei vaatinut McLarenilta sitä minkä varmaankin kuvitteli saavansa automaattisesti muutenkin, olihan hän siihen jo tottunut että talli hoitaa hänen tallikaverinsa pois tieltä, vaikka sitten kesken kauden vaihtamalla hitaampaan. Jos nyt joku vielä kuvittelee että 2007 jälkeen Alonso toimii eri lailla, niin minulla olisi hyvä merenrantatontti myytävänä Savosta, ottakaa yhteyttä privana.
Alonsohan on vasikka ja kiristäjä ihan tunnetusti. Turhaa sitä kiistätHamilton valittaa, Webber valittaa, Vettel valittaa vali vali. Kaikki siis lähes tulkoon valittaa jos eivät saa samanlaista autoa kuin tallitoverinsa. Eli tuossakin puhutaan vain epäilystä sinun mielipiteesi pohjalta. Minulle tuollaisella mielipiteellä ei ole minkäänlaista arvoa.
Minulle riittää tieto, että Kubica olisi ajanut Ferraria Alonson tallitoverina. En usko, että Kubica suostuu siihen, mitä sinun puheistasi saa käsityksen.
kylläAlonsohan on neiti. Mutta lahjakas sellainen toki.