Kuljettajien siirtohuhuilut ja siirrot kaudelle 2013

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Mä arvelisin Hamiltonin ja Alonson sekä Buttonin ja Kovalaisen ajotyylin olevan lähimpänä toisiaan.
 

Masza

Well-known member
Liittynyt
11.9.2012
Viestit
2100
Sijainti
Täällä
Pyytäisikö Ferrari Heikin taustajoukot Maranelloon asti kertoakseen, että ei kiitos? Tietenkin, jos ne tarjoaa testikuskin pestiä sillä varauksella, että kisakuskin paikka aukeaa, jos Massa on tarpeeksi huono alkukaudesta?
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1025
Sijainti
Helsinki
Pyytäisikö Ferrari Heikin taustajoukot Maranelloon asti kertoakseen, että ei kiitos? Tietenkin, jos ne tarjoaa testikuskin pestiä sillä varauksella, että kisakuskin paikka aukeaa, jos Massa on tarpeeksi huono alkukaudesta?
Testikuskit kun ovat nykyään kahvikuskeja (juovat kahvia ja katselevat monitoreja) niin en oikein näe tuota Heikin kannalta hyvänä mahdollisuutena. Kyllähän siinä taitaa käydä niin, että Heikki ajaa aika-ajon sijasta 18 ensi vuonnakin Caterhamilla.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2692
"Kovalaisen vaihtoehdot selkiytymässä"...

No mitä nyt tuon tulosruudun just tullut uutinen nyt ei tuonut mitään uutta aiheeseen/selkiyttänyt. Noh, enpä oo ennenkään paljolti Saaren&buddies'n "faktoista" perustanut.
Maikkarilla oli Heikille kolme tallivaihtoehtoa. Nyt on vain yksi vaihtoehto, mikä on selkeämpää. Ihmeen helposti vaan luopuivat Maikkarilla lupaavasta huhusta, jota olisi voinut vielä vatvoa viikkokaupalla.

Muistissa on edelleen miten Maikkari vei Kovalaista McLarenin jälkeen innolla Renaultille. MTV3:n F1-toimitus uutisoi Heikin valmistuttaneen itselleen jo kypärän Renaultin värityksellä. Sitten seuraavana päivänä julkistettiin Heikin soppari Fernandesin tallissa.

Siitä Ferraripestistähän on puhuttu yksivuotisena, jolloin taustaoletuksena on että Vettelin ja Ferrarin viimeaikaisessa mediaflirttailussa on oikeaa lemmenhehkua taustalla. Kovalaiselle Ferraripesti olisi mahdollisesti tarkoittanut viimeistä vuotta F1-sarjassa. Alonson kakkosena on hankala antaa näyttöjä siitä että kuuluu kuskien kermaan, ja vain huippukuskit saavat nykyisin tallipaikkoja ilman sponsorirahaa.

Caterhamilla jatkaen Heikillä saattaa olla vielä muutama vuosi jäljellä F-ykkösissä. Caterhamin muutettua Oxfordshireen se voi helpommin kaapata huippusuunnittelijoita muista talleista ja tehdä ensi vuodeksi auton, jolla ajetaan pistesijoista.
 

Raitaponi

Well-known member
Liittynyt
3.11.2008
Viestit
821
Kovalaiselle Ferraripesti olisi mahdollisesti tarkoittanut viimeistä vuotta F1-sarjassa. Alonson kakkosena on hankala antaa näyttöjä siitä että kuuluu kuskien kermaan, ja vain huippukuskit saavat nykyisin tallipaikkoja ilman sponsorirahaa.
Ite kattosin mieluusti tän kortin. Viimeinen mahdollisuus, jossa tilit tasataan lopullisesti. Caterham-Heikkiä en halua enää nähdä ensi vuonna.
 

Stedos

Banned
Liittynyt
5.4.2008
Viestit
1189
Sijainti
kuussa
Testikuskit kun ovat nykyään kahvikuskeja (juovat kahvia ja katselevat monitoreja) niin en oikein näe tuota Heikin kannalta hyvänä mahdollisuutena. Kyllähän siinä taitaa käydä niin, että Heikki ajaa aika-ajon sijasta 18 ensi vuonnakin Caterhamilla.
Auta armias, jos Kovalaisesta tulisi Ferrarin testikuski. Maikkari mylvisi Heikkiä ratiin jo ennen ensimmäistä taltitestejä ja jokaisen Massalta heikosti menneen kisan jälkeen he uutisoisivat vähintään 20 verkkouutisella kuinka lähellä Kovalainen on nyt kisakuskin paikkaa. Kisoissa Salo ja Saari toivoisivat Massalle epäonnea, että Heikki pääsisi rattiin.

Oikeastaan koko halveksuntani maikkarin tiimiä alkoi siitä, kun Massa johti jotain kisaa niin Saari ja Järvilehto toivoivat Massalle keskeytystä, että Kimi nousisi palkintopalille. Se katkaisi kamelin selän.
 
Viimeksi muokattu:

carbonara

Well-known member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
432
Eikös tuolla paineensietokyvyllä ja kyvyllä ottaa autosta eniten irti muuttuvissa olosuhteissa ole aivan olennainen vaikutus siihen kuinka "nopeasti" sitä rataa kierretään?

En oikein koskaan ole ymmärtänyt tätä asetelmaa, missä kuskin "nopeutta" tarkastellaan vain ns. laboratorio-olosuhteissa (ei paineita, ei muuttuvia olosuhteita, juuri sopivat renkaat, optimaalisesti juuri omaan ajotyyliin sopiva auto, jne), joka ei kuitenkaan koskaan vastaa reaalimaailman olosuhteita.

Kyllä mielestäni "nopeuteen" kuuluu sisäänrakennettuna paineensietokyky ja kyky ottaa autosta eniten irti. Koska jos et kestä paineita tai pysty mukautumaan muuttuviin olosuhteisiin, teet enemmän virheitä ja olet sitä myötä hitaampi. Sellaisella teoreettisella "muka-nopeudella", joka olisi irrallinen näistä perusjutuista, ei ole mitään käytännön merkitystä.
Se on kokonaan eri asia millä on merkitystä. Minä käsittelin näitä asioita nyt erikseen ja varmaankin sen ymmärsit kun heti alussa luki että mielestäni kellään ei ole mitään sellaisa poppakonsteja ajaa nopea kierros mitä muut kuskit eivät jo tietäisi.
 
Viimeksi muokattu:

carbonara

Well-known member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
432
Hmm.. Silloin kun lonssi lähti pois mäkiltä 2007 päätteeksi riitaisissa tunnelmissa, niin ajattelin että plaah mikä itkupilli kun ei ajamalla pärjää niin potkii ovia. Mutta toisaalta. Se oli varmaa ratkaiseva päätös alonson kannalta. JOs tuo olis jääny sinne pariksi kaudeksi vielä niin ois olllu suuri riski että hamilton tallin suosikkina päättänyt uran siihen tai ainakin saanut alonson näyttäää iha spedeltä yksinkertaisesti ajamalla hieman kovemmin. Joten pelimiesveto siirtyä takas rellulle heikon piquetin kaveriksi. Vaikka en alonsosta niin tykkää niin täytyy myöntää että onse aika epeli kyllä junailee ittensä hyviin asemiin. Kisassa tai talleissa.
En missään nimessä suostu uskomaan että Hamilton oli 2007 Mc Larenilla suosikki. Vaikka olikin Dennisin kasvatti, niin jätkä ajoi ensimmäistä vuottaan ykkösissä, suunnilleen ilman palkkaa ja Mäk palkkasi kyllä Alonson ihan justiin sen takia 20 miljoonalla että heillä olisi edes joku jolla on kokemusta ja joka taatusti osaa.
Jos Hamilton oli loppukaudesta vahvoilla tallin sisäisessä hierarkiassa niin se oli ottanut sen paikan kyllä ihan itse ja ajamalla. Ja Alonson huonouden ansiosta!
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Oikeastaan koko halveksuntani maikkarin tiimiä alkoi siitä, kun Massa johti jotain kisaa niin Saari ja Järvilehto toivoivat Massalle keskeytystä, että Kimi nousisi palkintopalille. Se katkaisi kamelin selän.
Noinhan jokainen urheilua seuraava, lajista riippumatta, toivoo käyvän jotta oman maan edustaja menestyy. Kaikenlainen hurskastelu tuon suhteen tai asian kieltäminen on vain turhaa.

Loppupeleissä kukaan ei muista miten joku voitto/palli on tullut, vaikka kaikki keskeyttäisivät niin 10v kuluttua se tulos on ihan yhtä tärkeä kuin muuten voitettu.
 

Stedos

Banned
Liittynyt
5.4.2008
Viestit
1189
Sijainti
kuussa
Noinhan jokainen urheilua seuraava, lajista riippumatta, toivoo käyvän jotta oman maan edustaja menestyy. Kaikenlainen hurskastelu tuon suhteen tai asian kieltäminen on vain turhaa.
Katsoja voikin toivoa, mutta ei selostaja. Tai voihan selostajakin toivoa, muttei sitä ääneen koko kansan kuulen tarvitse mylviä. Varsinkin sen oman suosikin tallitoverille epäonnea toivovan selostajan. Muistan vieläkin kuinka Saari ja kumppanit toivoivat, että Massa keskeyttäisi, jotta Räikkönen näyttäisi paremmalta. Itselleni toi irvokas tallitoverille epäonnea toivotus, jotta Kimi pärjäisi paremmin siirsi minut Massan kannattajaksi. Ennen tuota irvokasta tapahtumaa Kimi oli selvä suosikkini. Tosin se Massan mollaaminen jatkuva mollaaminen tuolloin oli olllut jo pidempi aikaista, mutta kuten sanoin niin se, että selostaja toivoi avoimesti keskeytystä Massalle, jotta Kimi nousisi palkintopalille ja näyttäisi paremmalta katkaisi sen kamelin selän.
 
Viimeksi muokattu:

carbonara

Well-known member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
432
Katsoja voikin toivoa, mutta ei selostaja. Tai voihan selostajakin toivoa, muttei sitä ääneen koko kansan kuulen tarvitse mylviä. Varsinkin sen oman suosikin tallitoverille epäonnea toivovan selostajan. Muistan vieläkin kuinka Saari ja kumppanit toivoivat, että Massa keskeyttäisi, jotta Räikkönen näyttäisi paremmalta. Itselleni toi irvokas tallitoverille epäonnea toivotus, jotta Kimi pärjäisi paremmin siirsi minut Massan kannattajaksi. Ennen tuota irvokasta tapahtumaa Kimi oli selvä suosikkini.
Olisko fiksumpaa toivoa tallikaverille hyvää onnea mutta omalle suosikille vielä vähän parempaa onnea? Tämäkö ei sitten pahastuttaisi herkkää telkkarin katsojaa?
 

Stedos

Banned
Liittynyt
5.4.2008
Viestit
1189
Sijainti
kuussa
Olisko fiksumpaa toivoa tallikaverille hyvää onnea mutta omalle suosikille vielä vähän parempaa onnea? Tämäkö ei sitten pahastuttaisi herkkää telkkarin katsojaa?
On eri asia toivoa kansan suosikkikuskille onnea kuin toivoa avoimesti tämän tallitoverille keskeytystä. Varsinkin kuin pidin ja pidän Kimiä niin kovana kuskina, että hän pärjää muutenkin ilman toisten ja varsinkin tallikaverin keskeytyksiä.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Ärsyttääkö joitakin Alonson asema Ferrarilla? :)
Totta kai ärsyttää. Pikemminkin voi ihmetellä jos ei ärsytä. Samasta syystä kuin voi vain ihmetellä kuinka Alonsolla voi olla maailmassa yhtään fania. Kaverihan on osoittanut olevansa täysi liero, kiristäjä, epäurheilija. Ja asema ärsyttäisi kenen hyvänsä kohdalla. Asema pitää hankkia vain ja ainoastaan ajamalla, kisaviikonloppu toisensa jälkeen, ei rahalla tai politiikalla. Alonso toki ei ole ensimmäinen eikä todennäköisesti (joskin toivottavasti) viimeinen tätä lajia "kuljettajia."

Tälläistäkö tämä on? Kun yksi foorumisti sanoo jostain lukeneen jotain, kerrotaan faktana seuraavassa lainauksessa. Hohhoijaa, etsikää faktat ja sitten pohtikaa tilannetta. Itse en usko kyllä tuollaisen sontaan ennen kuin näen jonkun lähteen sille.
Oli kai kaikille selvä 2007 tapahtumien jälkeen että Alonsolla on ns. ongelma nopeiden tallikaverien kanssa, eikä varmasti ottaisi moista riskiä enää jos siihen suinkin voi vaikuttaa. Itse asiassa ongelma oli jo 2003 lähtien Trullin kanssa. Muistan hyvin Indianapolis 2003 aika-ajot, Trulli sai paremman moottorin koska oli ollut nopeampi perjantaina joka oli ollut kriteerinä. Ei kelvannut Alonsolle, itkuhan siitä tuli, nimittäin julkinen itku tiedotusvälineille jolloin Alonso käytännössä vaati ykköskuljettajan asemaa. Ja 2004 minun ei varmaankaan tarvitse tarkentaa? 2007 Alonso kuvitteli että kyllähän hän nyt yhden rookien selättää, siksi näennäisesti ei vaatinut McLarenilta sitä minkä varmaankin kuvitteli saavansa automaattisesti muutenkin, olihan hän siihen jo tottunut että talli hoitaa hänen tallikaverinsa pois tieltä, vaikka sitten kesken kauden vaihtamalla hitaampaan. Jos nyt joku vielä kuvittelee että 2007 jälkeen Alonso toimii eri lailla, niin minulla olisi hyvä merenrantatontti myytävänä Savosta, ottakaa yhteyttä privana.
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Eikös tuolla paineensietokyvyllä ja kyvyllä ottaa autosta eniten irti muuttuvissa olosuhteissa ole aivan olennainen vaikutus siihen kuinka "nopeasti" sitä rataa kierretään?

En oikein koskaan ole ymmärtänyt tätä asetelmaa, missä kuskin "nopeutta" tarkastellaan vain ns. laboratorio-olosuhteissa (ei paineita, ei muuttuvia olosuhteita, juuri sopivat renkaat, optimaalisesti juuri omaan ajotyyliin sopiva auto, jne), joka ei kuitenkaan koskaan vastaa reaalimaailman olosuhteita.

Kyllä mielestäni "nopeuteen" kuuluu sisäänrakennettuna paineensietokyky ja kyky ottaa autosta eniten irti. Koska jos et kestä paineita tai pysty mukautumaan muuttuviin olosuhteisiin, teet enemmän virheitä ja olet sitä myötä hitaampi. Sellaisella teoreettisella "muka-nopeudella", joka olisi irrallinen näistä perusjutuista, ei ole mitään käytännön merkitystä.
My thoughts exactly.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Totta kai ärsyttää. Pikemminkin voi ihmetellä jos ei ärsytä. Samasta syystä kuin voi vain ihmetellä kuinka Alonsolla voi olla maailmassa yhtään fania. Kaverihan on osoittanut olevansa täysi liero, kiristäjä, epäurheilija. Ja asema ärsyttäisi kenen hyvänsä kohdalla. Asema pitää hankkia vain ja ainoastaan ajamalla, kisaviikonloppu toisensa jälkeen, ei rahalla tai politiikalla. Alonso toki ei ole ensimmäinen eikä todennäköisesti (joskin toivottavasti) viimeinen tätä lajia "kuljettajia."



Oli kai kaikille selvä 2007 tapahtumien jälkeen että Alonsolla on ns. ongelma nopeiden tallikaverien kanssa, eikä varmasti ottaisi moista riskiä enää jos siihen suinkin voi vaikuttaa. Itse asiassa ongelma oli jo 2003 lähtien Trullin kanssa. Muistan hyvin Indianapolis 2003 aika-ajot, Trulli sai paremman moottorin koska oli ollut nopeampi perjantaina joka oli ollut kriteerinä. Ei kelvannut Alonsolle, itkuhan siitä tuli, nimittäin julkinen itku tiedotusvälineille jolloin Alonso käytännössä vaati ykköskuljettajan asemaa. Ja 2004 minun ei varmaankaan tarvitse tarkentaa? 2007 Alonso kuvitteli että kyllähän hän nyt yhden rookien selättää, siksi näennäisesti ei vaatinut McLarenilta sitä minkä varmaankin kuvitteli saavansa automaattisesti muutenkin, olihan hän siihen jo tottunut että talli hoitaa hänen tallikaverinsa pois tieltä, vaikka sitten kesken kauden vaihtamalla hitaampaan. Jos nyt joku vielä kuvittelee että 2007 jälkeen Alonso toimii eri lailla, niin minulla olisi hyvä merenrantatontti myytävänä Savosta, ottakaa yhteyttä privana.
Hamilton valittaa, Webber valittaa, Vettel valittaa vali vali. Kaikki siis lähes tulkoon valittaa jos eivät saa samanlaista autoa kuin tallitoverinsa. Eli tuossakin puhutaan vain epäilystä sinun mielipiteesi pohjalta. Minulle tuollaisella mielipiteellä ei ole minkäänlaista arvoa.

Minulle riittää tieto, että Kubica olisi ajanut Ferraria Alonson tallitoverina. En usko, että Kubica suostuu siihen, mitä sinun puheistasi saa käsityksen.
 

I'm Batman

MayorDutch
Liittynyt
24.5.2008
Viestit
309
Sijainti
Suomi
Käydään kaikki tallit läpi niin maikkari voi sitten kertoa lopulta että mehän kerrottiin tämä siirto jo silloin elo-syyskuussa, ja Ekille kirjoitetaan samalla 10 vuoden jatkosopimus.
 

VilleH

Banned
Liittynyt
24.6.2010
Viestit
2087
Sijainti
Kuopio
Hamilton valittaa, Webber valittaa, Vettel valittaa vali vali. Kaikki siis lähes tulkoon valittaa jos eivät saa samanlaista autoa kuin tallitoverinsa. Eli tuossakin puhutaan vain epäilystä sinun mielipiteesi pohjalta. Minulle tuollaisella mielipiteellä ei ole minkäänlaista arvoa.

Minulle riittää tieto, että Kubica olisi ajanut Ferraria Alonson tallitoverina. En usko, että Kubica suostuu siihen, mitä sinun puheistasi saa käsityksen.
Alonsohan on vasikka ja kiristäjä ihan tunnetusti. Turhaa sitä kiistät
 
Ylös