Schumia sen enempää tuntematta kuvittelisin, että ei se tässä vaiheessa enää kenenkään selkeä aisankannattaja halua olla. Ferrarilla(Pankilla) taas ei ole varaa alkaa laskeen Alonson markkina-arvoa. En tiedä olisko siitä edes huolta, vaikka tasapäiset kohtelut olis, mutta.. nääh. Schumi tietää nämä samat jutut ku mekin. Alonso on ferrarin kuningas tänäpäivänä.
Se on juurikin näin. Heh heh, olisikin todella hauskaa tietää Schumin ajatukset tästä asiasta. Ferrarivuosina toitotettiin Brawnin ja Schumin suusta että ei meillä mitään ykköskuski/kakkoskuski järjestelmää ole. No sittenhän Schumi ei epäröisi mennä Ferrarille nytkään. Jees jees. Täytyy sanoa että hykerryttää ihan. Eipä silti, olisi se ihan hauska nähdä Schumi vielä vuoden ajan Ferrarilla jos saisi tasaveroisen kohtelun. Olisin kyllä Massan paikalla nähnyt mielelläni, tasavertaisella kohtelulla, montakin kuljettajaa. Esimerkiksi Perez, Schumi, Kimi, Hamilton, Button, Webber, Vettel, Rosberg, jopa Kovalainen olisivat mielenkiintoisia tapauksia. Ei se Alonso ilman erikoiskohtelua erityisen kova vastus ole, nähtiinhän se 2003 ja 2004 Renaultilla kun Trulli pisti kaverin niin ahtaalle jopa kakkoskuljettajan asemassa ollessaan että Briatoren piti puuttua peliin.
Ei ollut. 2001 Sauber oli tallimestaruudessa neljäs, tänä vuonna tulee olemaan kuudes. Autojen erot - siinä kuin tallienkin - ovat tänä vuonna pienemmät, mikä mahdollistaa ajoittaiset väläykset, mutta koko kauden perspektiivillä katsottuna Sauberin edellä on tänä vuonna enemmän autoja kuin 2001.
Toki 2001 Sauber tuli valmistajien sarjassa neljänneksi ja luultavasti olikin neljänneksi paras auto, mutta kyllä tämän vuoden Sauber on vauhdillisesti paljon, paljon lähempänä kärkiautoja. 2001 ero oli helposti sekunti tai enemmänkin, ei aika-ajoissa tai kisoissa ollut mitään mahdollisuuksia haastaa kärkeä, paitsi Kimi oli kyllä Interlagosin sateessa helkkarin kovassa vauhdissa ja Spassa samoin ennen keskeytystään mutta noin niinkuin yleisemmin... Kyllähän tämän vuoden Sauber on kautta historian ensimmäinen Sauberin auto jolla voi sopivissa olosuhteissa oikeasti haastaa kärjen, ehkä Pirellin ansiosta, ehkä ei. Sarja on nyt joka tapauksessa luonteeltaan niin erilainen kuin 2001 että suora vertaaminen on mahdotonta. Heh, melkein voisi yrittää verrata vaikka hankittuja pisteitä, Sauber 2001 21 pistettä, 2012 101 pistettä toistaiseksi...