Makkonen
Guest
Ei nämä hybridit ja dieselit kuuluis tänne.
Niille voisi perustaa oman sarjan jos jotakuta kiinnostaa kumbaya-kilpailut.
Niille voisi perustaa oman sarjan jos jotakuta kiinnostaa kumbaya-kilpailut.
Ei osallistu. Ovatten kuitenkin mukana testipäivänä tänä viikonloppuna.Onkos Loebin tiimi kisassa mukana?(ja onko kenties itsekin yhtenä kuskina?).
Se on kyllä jännää, miten myös bensamoottorillinen kilpa-auto lakkaa olemasta kilpa-auto kun siihen lisätään sähkömoottori. Anteeksi, jos on uusi tieto: KERSillinen F1 on hybrid. Ainoa ero on että markkinoinnissa "hybrid" sana on sivuutettu.Ei nämä hybridit ja dieselit kuuluis tänne.
Niille voisi perustaa oman sarjan jos jotakuta kiinnostaa kumbaya-kilpailut.
Jos useita eri konsepteja nyt pitää jossain sallia, niin Le Mans lienee kuitenkin vähiten huono vaihtoehto. Täydellistä tasavertaisuuttahan noissa ei saavuteta millään, mutta kestävyyskisa avaa hitusen enemmän mahdollisuuksia oman ratkaisun vahvuuksille rakentamiseen. Samoin valmistajat näyttävät löytäneen tästä syyn tulla mukaan - piti dieseleistä ja hybrideistä tai ei, on niihin panostamisella ollut minun nähdäkseni ollut melko suuri merkitys siihen, etteivät kestävyyskisat ole enää ihan täysin yhdentekeviä.Itse asiassa ärsyttää nämä sentimentaaliset syyt vastustukseen, koska siinä samalla sivuutetaan suurempi ongelma eli tiettyä teknologiaa suosivat säännöt eikä aito "unfair advantage". Diesel-dominointi on ollut enemmän markkinointia kuin mitään innovaatiota.
No, kai tuollainen mielipide pitää hyväksyä, kun vapaassa maassa asutaan :doubtful:Ei nämä hybridit ja dieselit kuuluis tänne.
Niille voisi perustaa oman sarjan jos jotakuta kiinnostaa kumbaya-kilpailut.
Niin, esim. rivi-6 diesel + hybridi olisi eräs mielenkiintoinen voimanlähdeyhdistelmä.Melkein odottaisin seuraavaksi toista Baijerilaismerkkiä sinne, BMW:tä.
Nimenomaan tällaiseen kestävyys- ja säästelykisaan ne kuuluvat.Ei nämä hybridit ja dieselit kuuluis tänne.
Tuohan on nyt ihan järjettömästi sanottu Hybrid ei ole voimanlähde. Hybrid on kulkuneuvo jota käyttää kahta tai useampaa voimanlähdettä.Niin, esim. rivi-6 diesel + hybridi olisi eräs mielenkiintoinen voimanlähdeyhdistelmä.
"Oma kehitelmä" on vahvasti pakottanut dieseliin edellisvuodet, ja on varmasti realistinen vaihtoehto monelle performance/urheiluautovalmistajalle... Asia olisi tavallaan ok, jos diesel olisi ainoa sallittu tyyppi, mutta kun ei ole ja on ollut näennäisesti valinnanvapaus. Ja itsehän sanoin että nimenomaan ei ole aitoa tekniikan paremmuutta, advantage by rulebook enemmänkin.Ja, ihan turha mollata Audia "unfair advantagesta". Ihan kaikki maailman moottorivalmistajat saavat osallistua LeMans:iin ja voittaa siellä omilla kehitelmillään. Melkein odottaisin seuraavaksi toista Baijerilaismerkkiä sinne, BMW:tä.
-No tuo oli kieltämättä hätäisesti muotoiltu. Sanotaan nyt sitten vaikka näin:Tuohan on nyt ihan järjettömästi sanottu Hybrid ei ole voimanlähde. Hybrid on kulkuneuvo jota käyttää kahta tai useampaa voimanlähdettä.
Ei suomalainen prototiimi minun ymmärtääkseni mikään täysi mahdottomuus olisi, joskin vaatisi toki vähän muutakin kuin sisua. Suurin kynnys on siinä, että kolehdin kerääminen Le Mansiin ei riitä, sillä kisaan on enemmän halukkaita kuin ruudukossa on tilaa. Toisin sanoen paikka on ansaittava muiden kisojen kautta.Minkäs verran LM:ssä on LMP1/2-tiimin budjetti, jos vaikka 2 autoa.
Mietin että olisiko Suomessa mahdollisuutta moisiin summiin, kuskejahan kyllä löytyisi vaikka kymmenen tiimin tarpeisiin. Niin ja voiko auton ostaa toiselta tiimilta, vai pitääkö aina olla itse tehty?
Luokka: LM GTE Pro
Talli: AF Corse, Italia
Auto: Ferrari 458, numero 51
Renkaat: Michelin
Tallin muut kuljettajat: Giancarlo Fisichella ja Gianmaria Bruni
Luokka: LM GTE Am
Talli: JWA-Avila, Iso-Britannia
Auto: PORSCHE 911 RSR (997), numero 55
Renkaat: Dunlop
Tallin muut kuljettajat: Paul Daniels ja Joël Camathias
Numeroa näkemättä saakin sitten arpoa:Suurinpiirtein tämännäköisellä autolla liikenteessä:
Puuttuu: lauantaina 11:05-11:50 Legends-kisa jossa on jälleen vuorossa C-ryhmä/IMSA.Aikataulu:
Samanlainen visiitin tekee myös Lotus LMP2 tiimin toinen auto jossa puikoissa mm Vitantonio Liuzzi.Ei osallistu. Ovatten kuitenkin mukana testipäivänä tänä viikonloppuna.
Viime vuonna muistaakseen Eurosport 1 näytti putkeen 21 tuntia ja loput kakkoskanavalta. Toivottavasti suomalaisselostuksella menevät tänäkin vuonna, Virtanen ei ollut tuosta vielä varma toukokuun alussa.Eurosportihan on tämän näyttänyt aiempina vuosina. En kyllä muista, että pääkanavaltako vai 2:lta.
Puhuin tosta Legends-kisastaViime vuonna muistaakseen Eurosport 1 näytti putkeen 21 tuntia ja loput kakkoskanavalta.
Näyttivät senkin suorana alusta loppuun, mutta en muista oliko viime vai toissa vuosi kyseessä, mutta katsoin kummiskin.Puhuin tosta Legends-kisasta