Kisaraportti
Perjantaista en kirjoita sen enempää, kuin että vitutti, ja join kaljaa. Lauantaiaamu valkeni sateisena, ja ajattelin että vittu, en pääse tällä menolla ajamaan kuivalla ollenkaan. No, vääntäydyttiin rata-alueelle ja kyllähän se fiilis nousi kun aamun harkat lähestyivät. Sovittiin, että minä ja Jacques päästään ainakin ajamaan nyt harkoissa, kun ei perjantaina päästy, sekä että hahmo Totke ei aja harkoissa. Totkelle ei annettu perjantaina edes kaljaa
. Siinä alkoivat olemaan penaltyt jo suunnilleen tapissa, joten tiimin kesken sovittiin, että nyt ei vittuilla taka-akselista enää, vaan ajetaan kilpaa ja pidetään hauskaa.
Meidän auto tuntui puolimärällä radalla ihan sikahyvältä. Oltiin laitettu se sadesäätöihin avaamalla perän ruuveja, ja se toimi kuin vessanpönttö. Jacques oli samaa mieltä oman ajovuoronsa jälkeen.
Käytiin harkkojen jälkeen mökissä tekemässä loppupäivän taktiikka. Sovittiin, että ainakin PeePee ajaa aika-ajot, kun hänellä on kokemusta kuivasta radasta, ja ilma näytti kuivuvan aika-ajoihin. Jacquesin kanssa heitettiin kolikkoa, että kumpi meistä ajaa aika-ajossa, ja kumpi vastaavasti ajaa ylimääräisen ajovuoron kisassa. Minä sain kisavuoron. Eli sitten aika-ajoon.
Tarkoitus oli tosiaan, että minä en aja ollenkaan siinä sessiossa. Jacques lähti ekana kuivalle radalle, ja meno näytti ihan hyvältä muihin autoihin verrattuna. Ei mies ainakaan jäävän tuntunut muille. Aika pian alkoi taivaalta kuitenkin ripotella pisaroita, ja otettiin Jacques kiireesti radalta, jotta ykkösnyrkki PeePee pääsee myös ajamaan nopean ajan. Sade yltyi ihan vähän PeePeen ajaessa, ja ajat eivät enää parantuneet, joten otettiin PeePeekin takaisin varikolle. Ajateltiin, että nythän minulla ja Totkellakin on hieman aikaa treenata, joten lähdin sit radalle. Auto tuntui taas tosi hyvältä, ja muut autot tuntuivat tulevan perä edellä vastaan. Totuus tosin kyllä oli kyllä, että kolme kärkitiimiä eivät tulleet, mutta muut kyllä.
Kaverit varikolla jo huolestuivat, kun minulla kesti kierros. Luulivat että olin hajottanut auton ja jäänyt radan varteen. Jätin kuitenkin vain reilusti tilaa edelliseen, hitaampaan autoon jotta saisin pari puhdasta kierrosta ajettua. Noni, ei mitään, ajoin ne pari kiekkaa ja tulin varikolle. Aika-ajojen tulokset tulivat kivan nopeasti setin päätyttyä, ja tuuletettiin neljättä paikkaa. Jacques kävi hakemassa kierroslapun, ja ylläri oli, että meidän nopein aika oli tullutkin mun ajovuoron aikana. Ei suurella erolla lain, mutta kuitenkin. Rata ei ollut ehtinyt kastua paljoa, ja asfaltin pinta satamassa oli sellaista vanhaa, röpelöistä, joten sade ei niin paljoa aikoihin siellä vaikuttanut, kuin vaikkapa meidän KKWCS-kisoissa. Jälkeenpäin ajateltuna, PeePee:tä olisi ehkä kannattanut ajattaa vielä pari kierrosta enemmän. Tai no, samahan se on, kuka sen ajan ajaa.
Kisalähtö jännitti aivan törkeästi. Paljon enemmän, kuin KKWCS-kisat. Lainasin Jacquesin kypärää jotta saisin lähdön Contourille talteen, mutta unohdin laittaa kameran päälle. Toisaalta, kärkimiehiä taisi myös jännittää. Edelläni oleva lämmitti lämppärikierroksella renkaitaan niin reippaasti, että pyörähti. No sit kun lippu heilahti, ei enää jännittänyt, vaan tuntui ihan normaalilta. Pysyin ihan hyvin kärkikolmikon perässä pari-kolme kierrosta. Muutamassa mutkassa jäin kun tein jonkin pikkuvirheen, mutta niin tekivät muutkin, ja sain taas kiinni. Mutta, kun taivaalta alkoi taas tulla pisaroita, Jacquesilta lainattu kypärä rupesi pikkuhiljaa huurtua, ja lopulta en nähnyt oikein mitään. Pari kierrosta meni, kun yritin avata visiiriä, ja sitten kun sain sen auki, kärkikolmikko ei ollut enää näköetäisyydellä. Ajoin visiiri puoliauki ajovuoroni loppuun, ja olin ihan tyytyväinen kun vaihtolippu tuli, ja tiimi viittilöi mut sisään.
Jacques ja Totke ajoivat tosi hyvin omilla vuoroillaan kasvattaen eroa koko ajan viidenteen autokuntaan. PeePee:n ajovuoron aikana kattelin kun joku auto tuli rengas linkuttaen varikolle. Sanoin muistaakseni Jacquesille että hei joltakin meni rengas. Jacques siihen että onko se meidän edellä, mä että ei varmaan. No vittu onhan se. Harmi vaan että ne saa vaihdettua renkaan, ennen kuin PeePee ehtii ohittaa sen. En muista, ehtikö PeePee ohittaa, mutta kaverit sanoivat mulle, että nyt pääsen sitten ajamaan ihan kisaa kolmannesta paikasta. Mut seuraavalla kiekalla Gym Park tuli uudestaan sisään. Ei ollut renkaanvaihto auttanut, vaan taka-akseli oli mennyt! He veivät auton huoltotelttaan ja alkoivat takoa lekalla. Nyt oltaisiin reilulla erolla kolmansia, mutta jotenkin pelotti kun lähdin uudestaan omalle vuorolle ajamaan, että jos saavatkin taottua akselin nopeasti suoraksi, ja jos sitten saavat vielä kiinni.
Puolikova ajo ei oikein sujunut, ja lisäsin sitten vauhtia. Nyt alkoi sujumaan, ja opin parissa mutkassa, miten ne pitää ajaa. Ajaminen tuntui tosi hyvältä ja kivalta. Paljon sujuvammalta kuin ekassa setissä. Kun vaihtolippu tuli, tiimikaverit viittasivat heti mut kiireesti radalta. Ajattelivat varmaan, että kohta se ajaa seinään, kun lisää vauhtia koko ajan
. Totke ajoi projektipäällikkönä viimeisen stintin, ja auton varmasti maaliin. Ei sekään tosin tainnut kauheasti himmailla. Tuuletukset maalissa olivat videopätkän mukaiset!
Tapahtuma oli tosi hieno, ja rata aivan mahtava ajaa! Tuollaisia katuratakisoja ei varmasti monessa paikassa pääse ajamaan. Livestrong Korville on ensi vuonna ihan varmasti mukana. Jotenkin tuntuu, ettei olla ensi vuonna ainoa tiimi meidän sarjasta.