Keväämmällä olin todistamassa sellasta tapausta, että suomalainen ei päässyt enää Ryanairin koneeseen, koska oli kentällä liian myöhään.
Olin lähes vieressä kuulemassa miten tyyppi käyttäytyi.
Sittemmin tyyppi kirjoitellut pitkin nettiä miten hän oli about viaton pulmunen jolle tylysti sanottiin, että joustovaraa ei ole. Hänen eka reaktionsa oli kuitenkin raivo, kiroilu, huuto ja henkilökunnan solvaaminen.
Paikalle kutsuttiin virkailijan toimesta esimies, jolle virkailija sälytti vastuun, kun itse ei uskaltanut check-inin sulkeuduttua omin päin päästää ketään koneeseen. Esimies asiakkaan käytöksen nähtyään ja kuultuaan ilmoitti, että säännöt ovat ja pitävät. (Väitänpä, että esimiestä ei olisi edes kutsuttu paikalle tarkastamaan tilanne, jos ei taka-ajatuksena olisi ollut sallia koneeseen meno hänen luvallaan) Ylimääräiset lennot ja muut olivat tyypille tulleet kertomansa mukaan maksamaan 600 euroa jotka hän aikoo periä Ryanairilta. Häneltä on kuitenkin selkeästi unohtunut kirjoittaessaan ja valittaessaan netissä, että tapauksen näki todella suuri määrä ihmisiä. Turha selittää, miten hienosti hän käyttäytyi ja joutui espanjalaisin mulkun tiskivirkailijan mielivallaan kohteeksi. Fakta oli, että lähtöselvitys oli kiinni.
Olen ollut itse samassa tilanteessa Ryanairin kanssa. Pääsin koneeseen ilman esimiehen kutsumista. Selitin vain, että vika on mun, ihan vaan yksinkertaisesti muistin ajat väärin ja kysyin että mitäs ny tehtäs sitte. Tiskivirkailija vain soitti jonnekin ja selitti asian ja toisesta päästä vastattiin, että on OK päästää koneeseen.