SamiJ
Well-known member
- Liittynyt
- 13.10.2002
- Viestit
- 9172
Kapitalisti!Sain Y-tunnuksen tänään :ahem:
Kapitalisti!Sain Y-tunnuksen tänään :ahem:
Komp. Mua kans kinutaan suht säännöllisesti lottoporukoihin, mutta kieltäydyn, koska potti jaettuna 20-40 hengen kesken ei muuta juuri mitään. Yksin voittaminen sentään vähä vaikuttas elämään. En mä silti lottoa kovinkaan säännöllisesti. Ikipeliä käynnistelen välillä ja sitte se taas unohtuu ja pelitiltä loppuu rahat.Mun mielestä lotossa sun muissa vastaavissa peleissä ihan pikkuvoitot on tarpeettomia. Tuskinpa kukaan lottoaa voittaakseen parikymppiä tai pienempiä summia. Olisi paljon parempi kun pienimmät voittoluokat poistettaisiin ja saatasiin sitten seuraaville luokille isommat voitot.
Tossa kymmenen vuotta vanhaa dataa, eiköhän tuo lie vielä ihan kuranttia tavaraa:Jos IL on suurin niin moneskohan F1-Forum on?
Samat naamathan täällä paljolti on....Tossa kymmenen vuotta vanhaa dataa, eiköhän tuo lie vielä ihan kuranttia tavaraa:
http://www.f1-forum.fi/misc/kysely2002/tulokset.shtml
No se hurskastelu koskee lähinnä niiden monien miljoonien potteja, mutta jostain syystä niillä jättipottikierroksilla pelataan enemmän.Olen kuullut ihan toisenlaisia toiveita, että 7 oikein voitot vois olla pienempiä (niin suuria rahamääriä kukaan tarvitse) ja sais olla mieluummin enemmän pieniä voittoja, että voittais useammin.
Tuo on totta ja se ilmiö on itseäni huvittanut. Onhan ne jättipotit aina helvetin isoja summia jotka useimpien elämää mullistaisi (paitsi jos ajaa kilpa-autolla maailmalla...). Veikkaus toki isoja potteja enemmän mainostaakin, mutta saa kyllä tuottoakin mainosrahoilleen. Hiljattain oli Kauppalehdessä Veikkauksen tuottavuudesta juttua, olikohan niin, että mikäli se olisi listautuneena Helsingin pörssiin, olisi se ylivoimaisesti pörssin kannattavin yritys. No en muista miten se oli, mutta juttua oli!jostain syystä niillä jättipottikierroksilla pelataan enemmän.
Forumilla 859 aktiivista jäsentä ja tuon tutkimuksen mukaan naisia pitäs olla 7% elikkä n. 60 kpl!! :eek!:Samat naamathan täällä paljolti on....
Veikkaus, Ray ja Fintoto(?) on periaatteessa yleishyödyllisiä monopolipuulaakeja, jotka tulottaa valtiolle liki miljardin voitostaan. Siksipä pelaajien osuus on vähä pienempi, ku täysin kaupallisesti toimivissa lafkoissa. Käytännön vaihtoehtohan on, että vapautetaan toiminta ja voitot menee johonki huitsin nevadaan ja valtion budjettiin tulee ton kokonen lisälovi.Tuo on totta ja se ilmiö on itseäni huvittanut. Onhan ne jättipotit aina helvetin isoja summia jotka useimpien elämää mullistaisi (paitsi jos ajaa kilpa-autolla maailmalla...). Veikkaus toki isoja potteja enemmän mainostaakin, mutta saa kyllä tuottoakin mainosrahoilleen. Hiljattain oli Kauppalehdessä Veikkauksen tuottavuudesta juttua, olikohan niin, että mikäli se olisi listautuneena Helsingin pörssiin, olisi se ylivoimaisesti pörssin kannattavin yritys. No en muista miten se oli, mutta juttua oli!
Sikäli tuo mainostus menee tekopyhyyden multihuipentumaan, kun samalla puljun tehtävä taistella uhkapeliriippuvuuksia vastaan..Harva nyt Loton takia ajautunut katuojaan, mutta siis noinnikkaa.Veikkaus, Ray ja Fintoto(?) on periaatteessa yleishyödyllisiä monopolipuulaakeja, jotka tulottaa valtiolle liki miljardin voitostaan. Siksipä pelaajien osuus on vähä pienempi, ku täysin kaupallisesti toimivissa lafkoissa. Käytännön vaihtoehtohan on, että vapautetaan toiminta ja voitot menee johonki huitsin nevadaan ja valtion budjettiin tulee ton kokonen lisälovi.
Noiden seikkojen takia niitä ei voi oikein verrata normiuhkapelifirmoihin.
Ja kolme Korhosta, jos en väärin laskenut?Forumilla 859 aktiivista jäsentä ja tuon tutkimuksen mukaan naisia pitäs olla 7% elikkä n. 60 kpl!! :eek!:
Eipä oo näkynynnä ihan noin paljoa.
Tsemppiä asialle. Kaksi enoani, joista toinen oli kummisetäni, olivat viimeisen päälle kuorma-automiehiä, ja osin alan yrittäjiäkin.Löysin täydellisen äänen, turbodiesel koneesta vielä ja Volvosta. Vuonna -85 tehtaalta ulos rullasi Volvo N10 6×2, ja sen kohaloksi määrättiin rankka työ, maansiirtoautona. Sen tuossa rysäytin käyntiin, lähti hienosti, ongelmitta. Volvoille tyypillinen savu valtasi ympäröivän ilman, kuin luoden salaperäisyyden verhon auton ympärille iltahämärässä. Rouskahdus, volvon koneelle tyypillinen ääni, kun annetaan hitunen kierroksia, isolle koneelle. Livutan hitaasti auton pois parkista, koko komeuden pois rivistä, annan moottorin lämmetä ja käyn tuvassa juomassa kupin kahvia. Tulen takaisin hyttiin, kone on lämmin, samoin hytti on lämmennyt sopivaan lämpöön, sivuikkuna auki, ja matkaan. Kiihdytän hitaasti, vaihdan vaihteet rauhallisesti, varmistaakseni että laatikon öljytkin ovat jo lämmenneet, kyllä ovat. Heitän kertojan isollepuolelle, kierroksia ei ole hädin tuskin tuhatta enempää, tiedän että on aika loihtia nuo maagiset soinnut koneppellin kätköksistä taas ilmoille. Painan kaasun pohjaan, koneesta kuuluu se sama tuttu rouskahdus, ja turbon vihellys alkaa kuulua, kierrokset nousevat tasaisen varmasti, kunnes saavutaan turbon vaikutusalueelle. Seuraavat parisekunttia on yhtä voiman näytöstä, se vääntömomentti ja teho, jotka vapautuvat kymmenen litraisesta koneesta, ovat jotain käsittämätöntä, ja se ääni, yhtä suhinaa ja vihellystä, kun konehuoneessa riehuu käsittämättömät voimat. Päästän kaasulta, turbo huudahtaa helpotuksesta ja jatkaa huudahdustaan vihellyksen säestämänä kierrosten laskiessa. Olen löytänyt täydellisen koneen äänen, jonkun niin mahtavan, että aivan selkäpiissä asti kulkee kylmät väreet sen kuullessaan.
:thumbup:Löysin täydellisen äänen, turbodiesel koneesta vielä ja Volvosta. Vuonna -85 tehtaalta ulos rullasi Volvo N10 6×2, ja sen kohaloksi määrättiin rankka työ, maansiirtoautona. Sen tuossa rysäytin käyntiin, lähti hienosti, ongelmitta. Volvoille tyypillinen savu valtasi ympäröivän ilman, kuin luoden salaperäisyyden verhon auton ympärille iltahämärässä. Rouskahdus, volvon koneelle tyypillinen ääni, kun annetaan hitunen kierroksia, isolle koneelle. Livutan hitaasti auton pois parkista, koko komeuden pois rivistä, annan moottorin lämmetä ja käyn tuvassa juomassa kupin kahvia. Tulen takaisin hyttiin, kone on lämmin, samoin hytti on lämmennyt sopivaan lämpöön, sivuikkuna auki, ja matkaan. Kiihdytän hitaasti, vaihdan vaihteet rauhallisesti, varmistaakseni että laatikon öljytkin ovat jo lämmenneet, kyllä ovat. Heitän kertojan isollepuolelle, kierroksia ei ole hädin tuskin tuhatta enempää, tiedän että on aika loihtia nuo maagiset soinnut koneppellin kätköksistä taas ilmoille. Painan kaasun pohjaan, koneesta kuuluu se sama tuttu rouskahdus, ja turbon vihellys alkaa kuulua, kierrokset nousevat tasaisen varmasti, kunnes saavutaan turbon vaikutusalueelle. Seuraavat parisekunttia on yhtä voiman näytöstä, se vääntömomentti ja teho, jotka vapautuvat kymmenen litraisesta koneesta, ovat jotain käsittämätöntä, ja se ääni, yhtä suhinaa ja vihellystä, kun konehuoneessa riehuu käsittämättömät voimat. Päästän kaasulta, turbo huudahtaa helpotuksesta ja jatkaa huudahdustaan vihellyksen säestämänä kierrosten laskiessa. Olen löytänyt täydellisen koneen äänen, jonkun niin mahtavan, että aivan selkäpiissä asti kulkee kylmät väreet sen kuullessaan.
Täällä yks paikallinen kuljetusliike käyttää satunnaisesti lyhyissä siirtoajoissa tuon tyyppistä Volvoa. Väriltään kirkkaan punainen, koska se on entinen sirkuskaravaanin auto. Aika sympaattisen näköinen, kun sillä täyttä kärryä kiskotaan ylämäkeen.Volvo .