Koska vertaan tuossa Alonsoa muihin kärkikuskeihin (en heidän autojaan) niin ei pitäisi. Tuossahan keskusteltiin nimenomaan kuskien suorituksista.(boldatussa kohdassa pitäisi lukea Ferrarilla)
Minusta Lotus on vaikuttanut koko kauden tasaisimmalta olosuhteista riippumatta (no, Hockessa tuli ilmi haavoittuvuus sateessa). Ovat vain sössineet sijoituksia muiden asioiden takia. Toki Ferrarikin on Barcelonan jälkeen ja Red Bull myös tasaisesti kärkivauhdissa. Mutta niillä molemmilla hyvänä päivänä voitetaan helposti ja huonona ei olla podiumilla. Lotus sen sijaan tuntuu aina olevan takuuvarmassa podiumvauhdissa (vaikkei aina natsaakaan).Web, voiko olla niin, että Ferrari on tasaisin AUTO kylmissä, kuumissa ja märissä olosuhteissa? Voiko olla, että Lotuksen tai Mersun autojen suoritustaso heittää olosuhteista riippuen huomattavan paljon suhteessa Ferrarin autoon?
Mersun taaperrusta en ole sen tarkemmin seurannut, Kimin tulosten heittely taas on johtunut rengastaktiikoista ja aika-ajoista, ei varsinaisesti autosta sinällään.Voiko siis olla niin, että ajaessaan (esim Nico, Kimi tms) autonsa suoritustason mukaisesti tulokset heittelee, siis auton suoritustason mukaisesti heittelee?
Voiko siis olla, että kuljettaja jonka sijoitus kisoissa heittää ei kerrokaan hänen suoritustasostaan vaan kenties auton muuttuneesta suoritustasosta?
Pelkkä auton tasaisuus ei riitä jos kuski ei ole tasainen. Nähdäänhän se Massan esityksistä, vaikka ajaa samanlaisella autolla. Nicon suoritustason lasku takuuvarmasti johtuu autosta.Tätähän ei tiedetä, mutta voi siis olla ettei Alonson tasaisuus johdu hänestä, tai Nicon suoritustason lasku ei johdu hänestä.
En voikaan, enkä ole moista väittänytkään.Et siis voi tietää, että Alonso on ollut tasaisin suorittaja.
Nimenomaan tuosta syystä en laske Barcelonaa edeltävää aikaa vertailuun. Kalusto ei ollut vertailukelpoista Barcelonan jälkeiseen aikaan.Menihän Ferrarilla alkukaudesta tukkoisesti - piti ripustuksiakin muuttaa. Mutta ei se kait autosta sitten johtunutkaan.
No Kimihän esimerkiksi oli muutaman kisan ajan hukassa, vaikka tallikaveri pärjäsi hyvin eli auton suorituskyvyssä ei liiemmin ollut valittamista. Samoin monilla muillakin kärkipään kuskeilla on ollut tuommoisia notkahduksia ettei ole kulkenut mihinkään vaikka tallikaveri pärjää.Voiko siis olla niin, että ajaessaan (esim Nico, Kimi tms) autonsa suoritustason mukaisesti tulokset heittelee, siis auton suoritustason mukaisesti heittelee?
Voiko siis olla, että kuljettaja jonka sijoitus kisoissa heittää ei kerrokaan hänen suoritustasostaan vaan kenties auton muuttuneesta suoritustasosta?
Niinhän se Unkarin kisa osoitti, siellä on 3 tiimiä eli kuusi kuljettajaa jotka ovat nopeampia kuin Alonso, mutta Unkarissa kun tuo ohittaminen on lähestulkoon mahdotonta(ellei edessä ajavalla hajoa kerssi tai jotain). Mutta jotenki Alonson ja ferrarin suoritukset ovat olleet hieman tasaisempia, ei turhia mokia aika-ajoissa, ei mokailuja taktiikoissa(kanada pois suljettuna) ei mokia varikolla, kun taas kilpakumppaneilla tuntuu menevän viimeistään varikkokäynnillä kaikki pieleen.Mestaruustaistelu on kieltämättä mielenkiintoinen tällä hetkellä. Alonsolla on mukava johto ja lähimmät uhkaajat tulevat varmasti viemään pisteitä toisiltaan. Mutta mitenkä jos nämä sankarit ovat pääsääntöisesti Alonson edellä? Pahimmassa tapauksessa seuraavan kahden kisan jälkeen Alonson kolmas mestaruus on kaikkea muuta kuin selvä..
Ennustan: Kimi on kauden lopuissa kisoissa kaikissa aika-ajoissa neljän sakissa ja voittaa kisoista puolet (4 tai 5). Torilla tavataan to-ril-la.Vaikea nähdä miten Alonso voisi onnistua sössimään noin tukevan johdon. Jos hän on kaikissa jäljellä olevissa kisoissa viides, pisteitä on lopulta 254.
Webberille riittäisi olla joka kisassa kolmas, Kimille ei edes se. Ainoastaan voittamalla tuon eron pystyy kuromaan, ja kellään ei ole sellaista autoa että pystyisi voittaa monta kisaa putkeen.
Tai no Kimillä ehkä, jos aika-ajoissa pääsisi eturiviin..
Mutta kun sinne ajaa todennäköisemmin ihan muut kuskit.
Tavattiinko 2007 torilla?Torilla tavataan to-ril-la.
Kyllähän vähintäänkin kolme kisaa pitäisi voittaa, että olisi edes pienet mahdollisuudet mestaruuteen. Harmi vaan että Alonsokin voittaa vielä muutaman.Ennustan: Kimi on kauden lopuissa kisoissa kaikissa aika-ajoissa neljän sakissa ja voittaa kisoista puolet (4 tai 5). Torilla tavataan to-ril-la.
Riippuu siitä ketkä ja millä torilla.Tavattiinko 2007 torilla?
Joo. Sen lisäksi nautittiin hatulliset paskaa ja huuhdottiin ne alas luvatuilla kossupullolla.Tavattiinko 2007 torilla?
Juuri nyt näyttää jopa todennäköiseltä, että Alonso pysyy loppukauden poissa podiumilta. Siellä on kuusi kuskia paremmilla autoilla viemästä pinnoja Alonsolta. Toki edellyttää, että RBR, McLaren ja Lotus lopettavat varikko/taktiikkakoomailut ja ottavat vauhtinsa mukaisesti sijat 1-6. Tietty siellä aina joku kuski räpeltää, joten realistisesti Alonso on sijoilla 4-6 loppukaudesta. Eri juttu sitten saako kukaan haastajakuskeista haalittua itselleen pinnoja riittävästi, vaikka Alonson pistetahti hiipuisikin riittävästi.Mestaruuden menetys vaatisi jollekkin uhkaajalla Kimimäistä pisteputkea loppukaudesta ja Alonsolle vastaavasti jatkuvia sijoituksia 6-10.
Eikä näytä. Ja voimasuhteet vaihdellu paljon kokoajan.Juuri nyt näyttää jopa todennäköiseltä, että Alonso pysyy loppukauden poissa podiumilta.
Hieno arvio loppukaudesta yhden kisan perusteella.Juuri nyt näyttää jopa todennäköiseltä, että Alonso pysyy loppukauden poissa podiumilta. Siellä on kuusi kuskia paremmilla autoilla viemästä pinnoja Alonsolta. Toki edellyttää, että RBR, McLaren ja Lotus lopettavat varikko/taktiikkakoomailut ja ottavat vauhtinsa mukaisesti sijat 1-6. Tietty siellä aina joku kuski räpeltää, joten realistisesti Alonso on sijoilla 4-6 loppukaudesta. Eri juttu sitten saako kukaan haastajakuskeista haalittua itselleen pinnoja riittävästi, vaikka Alonson pistetahti hiipuisikin riittävästi.