Formula 1 - 2012 - Hockenheim: Kisan jälkipyykki

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1025
Sijainti
Helsinki
Alonson kommentti pallilla oli taas kerran tyyliin "oli heikompi auto mutta voitettiin".

Ja v***t oli.
Ei se auto huono ollut mutta minkäs takia Button ajeli pitkän aikaa Alonson takana alle sekunnin etäisyydellä? Olisiko kenties mennyt karkuun jos olisi päässyt ohi.
 

Pecca

Well-known member
Liittynyt
9.6.2009
Viestit
2004
Sijainti
Suomi
Ei se auto huono ollut mutta minkäs takia Button ajeli pitkän aikaa Alonson takana alle sekunnin etäisyydellä? Olisiko kenties mennyt karkuun jos olisi päässyt ohi.
Eipä Button eikä Vettel näyttänyt pääsevän lähellekkään. Kontissahan ne olisi kiinni jos nopeus olisi parempi eikä sekunnin päässä. Ilmeisesti Ferrarin suoranopeus on ylivoimainen? Luonnollisesti kersiä käytetään vastataksi haastajan takasiipeen. Mutta kyllä Alonsolla oli minusta kisan nopein ja paras auto. Tarvitsiko edes ottaa vielä kaikkia irti. Mitähän sääntörikkomuksia ne on keksinyt kun vertaa alkukauteen?
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1025
Sijainti
Helsinki
Eipä Button eikä Vettel näyttänyt pääsevän lähellekkään. Kontissahan ne olisi kiinni jos nopeus olisi parempi eikä sekunnin päässä. Ilmeisesti Ferrarin suoranopeus on ylivoimainen? Luonnollisesti kersiä käytetään vastataksi haastajan takasiipeen. Mutta kyllä Alonsolla oli minusta kisan nopein ja paras auto. Tarvitsiko edes ottaa vielä kaikkia irti. Mitähän sääntörikkomuksia ne on keksinyt kun vertaa alkukauteen?
Jos pystyy ajamaan pitkiä aikoja sekunnin päässä likaisessa ilmassa niin kyllä realistisesti ajateltuna takana ajava on silloin nopeampi. Mutta kyllä Ferrari on kehittynyt valtavasti, erot ovat hyvin hyvin pieniä. Mielestäni Mäkki oli kyllä eilen nopein auto, Lotus tuntui hieman jääneen jälkeen huipputiimeistä.
 

JahJahBlowJob

Well-known member
Liittynyt
9.7.2010
Viestit
640
Juu ei Vettel saati Button pystynyt millään haastamaan Alonsoa, jos olisivat olleet nopeempia niin olisivat päässeet ohikin. Alonsolla, Buttonilla, Vettelilla ja Räikkösellä oli suht tasaiset autot. Sen takia Räikkösellä ei ole vara päästää jätkiä 15sekunnin päähän.

En ymmärrä mitä noloa olisi juhlia kolmatta sijaa jos toinen tehnyt sääntörikkomuksen radalla, eikä näin ollen olisi edes kuulunut olla kolmas. Säännöt sanoo ettei radan ulkopuolelta ohiteta joten ei mitään epäselvyyksiä.
 

Razor

Well-known member
Liittynyt
12.10.2008
Viestit
1230
Aika hyviä nuo Lotuksen piirretyt kuvat mitkä löytyy ainaki facebookista. :)
 

chewmeister

Well-known member
Liittynyt
23.7.2012
Viestit
108
En ymmärrä mitä noloa olisi juhlia kolmatta sijaa jos toinen tehnyt sääntörikkomuksen radalla, eikä näin ollen olisi edes kuulunut olla kolmas. Säännöt sanoo ettei radan ulkopuolelta ohiteta joten ei mitään epäselvyyksiä.
Joo pitäisi varmaan ohittaminenkin kieltää kokonaan F1:ssä. Tai ohittaminen kielletty jos Ferrari lähtee paalulta.
 

Pahkasika

Well-known member
Liittynyt
12.1.2008
Viestit
2319
Sijainti
Oulu
Eipä Button eikä Vettel näyttänyt pääsevän lähellekkään. Kontissahan ne olisi kiinni jos nopeus olisi parempi eikä sekunnin päässä. Ilmeisesti Ferrarin suoranopeus on ylivoimainen?
Alonsolla oli parempi pito T2-3:sta lähdettäessä. Huippunopeuksissa ei juuri ollut eroja, vain RBR oli hidas suorilla (esim. Webber ei päässyt yhdessä vaiheessa Petrovista ohitse edes DRS auki).
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Mielestäni Mäkki oli kyllä eilen nopein auto
Button on kanssasi samaa mieltä:
Jenson sanoi:
I am happy that we have done a good job and we have good pace, there is no one quicker than us at the moment and we can fight for the win in the next few races.

[--]

They [Ferrari] did look impressive but I wouldn't say they were quicker than us, over a stint they were unbelievably similar.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/101427
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
there is no one quicker than us at the moment = tällä hetkellä kukaan ei ole nopeampi kuin me

Voi tulkita halutessaan kahdella eri tavalla: joko siten, että McLaren on tasaveroinen muiden kärkiautojen kanssa, tai siten, että on nopeampi kuin muut.
Toki, mutta jos kukaan ei ole nopeampi, olet nopein. Et ehkä yksin, mutta silti.
 

chewmeister

Well-known member
Liittynyt
23.7.2012
Viestit
108
Miten Ferrari liitty taas mitenkään RedBullin ja McLarenin ohitukseen. Huijareita, rosvoja ja salaliitto vai?
Formuloissa pitäisi olla jonkinlainen puolueeton järjestö, joka pitää huolen ettei sääntöjä rikota näin jokainen olettaisi. Kun vaan ei ole Jean Todt kumppaneineen valvoo Ferrarin etua, sekä syynää Ferrarin pääkilpailijoiden autoja jatkuvasti.
 

JahJahBlowJob

Well-known member
Liittynyt
9.7.2010
Viestit
640
Formuloissa pitäisi olla jonkinlainen puolueeton järjestö, joka pitää huolen ettei sääntöjä rikota näin jokainen olettaisi. Kun vaan ei ole Jean Todt kumppaneineen valvoo Ferrarin etua, sekä syynää Ferrarin pääkilpailijoiden autoja jatkuvasti.
Lopeta jo toi lapsellinen trollaaminen. Etkö tajua, että tänä vuonna tarkennettiin sääntöjä jo alku kaudesta ja Vettelin olisi pitänyt tietää tämä sääntö ja silti rikkoi sääntöä. Tämä oli nii selkeä tilanne kun vaan voi olla.
 

Matteus

Well-known member
Liittynyt
2.10.2000
Viestit
199
Vanha Hocke oli jos ei ratana parempi niin ainakin tunnelmaltaan jotain ihan muuta kun tää nykyinen. Älyttömän pitkä suora, nopeutta 360-370 km/h jonka jälkeen shikaani ja taas sama uudelleen. Sankka metsä jonka suojissa varmaan jokunen salakatsojakin. Ei ole Kööpenhamina kuin ennen!
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13786
Vanha Hocke oli jos ei ratana parempi niin ainakin tunnelmaltaan jotain ihan muuta kun tää nykyinen. Älyttömän pitkä suora, nopeutta 360-370 km/h jonka jälkeen shikaani ja taas sama uudelleen. Sankka metsä jonka suojissa varmaan jokunen salakatsojakin. Ei ole Kööpenhamina kuin ennen!
Ainutlaatuisuutensa takia se oli hieno. Minimidownforcella luistelut mutkissa ja jarrutuksissa. Harmi kun se muokattiin paljon tavallisemmaksi radaksi.
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
tänä vuonna tarkennettiin sääntöjä jo alku kaudesta ja Vettelin olisi pitänyt tietää tämä sääntö ja silti rikkoi sääntöä. Tämä oli nii selkeä tilanne kun vaan voi olla.
Eikös se Button ollut joka Vettelin pakotti sinne ulkopuolelle likaiselle linjalle? Ei se ihan Vettelin oma valinta ollut. Vai menikö se niin että toisen saa ajattaa radan ulkopuolelle ilman sanktioita ja hankkia näin vielä toiselle penaltyn?
 

Jan1

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
570
Sijainti
Nurmijärvi
Eikös se Button ollut joka Vettelin pakotti sinne ulkopuolelle likaiselle linjalle? Ei se ihan Vettelin oma valinta ollut. Vai menikö se niin että toisen saa ajattaa radan ulkopuolelle ilman sanktioita ja hankkia näin vielä toiselle penaltyn?
Vettelhän suuntasi autonsa sinne Santander mainosta kohti jo paljon ennen kuin Button ajoi kanttarin päälle. Olisi pitänyt kaksi pyörää radalla niin ei varmaan olisi Button ajanut kylkeen. Button meni kanttarille vasta kun autot oli jo suorassa ja Vettel oli monta metriä radan ulkopuolella.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13786
Vettelhän suuntasi autonsa sinne Santander mainosta kohti jo paljon ennen kuin Button ajoi kanttarin päälle. Olisi pitänyt kaksi pyörää radalla niin ei varmaan olisi Button ajanut kylkeen. Button meni kanttarille vasta kun autot oli jo suorassa ja Vettel oli monta metriä radan ulkopuolella.
Vettel ei kuitenkaan etukäteen tiennyt, tuleeko kaveri ulostulossa sinne reunaan missä hän on (koska se on monesti käytäntö). Jos tuleekin, ulospuskettu ei saa sitten kiihdyttää radan ulkoa ohi. Vaan niin syvältä.
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Vettel ei kuitenkaan etukäteen tiennyt, tuleeko kaveri ulostulossa sinne reunaan missä hän on (koska se on monesti käytäntö). Jos tuleekin, ulospuskettu ei saa sitten kiihdyttää radan ulkoa ohi. Vaan niin syvältä.
En ole nähnyt kierrostakaan kisasta, mutta kommentoin silti :D:eek:

a) Asfaltoidut turva-alueet ovat perseestä ja jos ei muuten saada riittävän turvallisia ratoja, niin sitten ehdottoman tiukka sanktio - sanotaan vaikka käynti varikkorajoituksella, kunnes ollaan takaisin radalla (joojoo jo kohta on kontissa palatessa... eli koko homma perseestä)
b) Miksiköhän maailmalla arvostetaan Kimiä ihan vitusti? Osaa helkutti ajaa rehellisesti kilpaa ja KUNNIOITTAA muita radalla - antaa tilaa silloin kun on itse ohitettavana eikä tee yltiöäpäisiä siirtoja muiden kustannuksella yrittäessään heistä ohi. Juu, tiedän että jo kohta tulee pari esimerkkiä, mutta siinähän tulee. Suhteutetaan kuitenkin ne koko uraan.
 
Ylös