Itsekin vaihtaisin Soulin paikan joulukuulle tai Kiinan kisan paikalle. Taitaa ihan imagosyistä kausi päättyä Lontooseen New Yorkin kisan jälkeen, eikä toisin päin.Jännä, ettei vihertävässä sarjassa ole lähdetty optimoimaan kalenteria reissaamisen suhteen.
Sehän olis hienoa kun yhdessä kisassa ajettais talvirenkailla. :alppu:Itsekin vaihtaisin Soulin paikan joulukuulle
Tämäpä se. Soul ei kuulu subtrooppisen ilmaston piiriin, kuten esim. Osaka tai Tokio. Joista ainakin jälkimmäinen taitaa sekin olla joulukuussa liian viileä avopyöräisten kisoille.Sehän olis hienoa kun yhdessä kisassa ajettais talvirenkailla. :alppu:
Valitettavasti toukokuun 3. päivä oli ainoa, mikä kävi Soulin kaupungille.Sehän olis hienoa kun yhdessä kisassa ajettais talvirenkailla. :alppu:
Sääolosuhteiden vuoksi Aasiassa järjestetään kv. kisat keväisin ja syksyisin.But before FE heads to Berlin for round 11, the inaugural Seoul E-Prix will take place on May 3.
That date is understood to be one of the only weekend’s in 2020 that the South Korean capital could accommodate the race.
Pääosin on ollut näin, mutta ajavathan Japanissa Blancpain Intercontinental, Super GT ja Super Formula myös kesällä. Ja varsin rankat olosuhteethan siellä silloin onkin, esim. Suzuka on ilmastoltaan aikalailla samanlainen kuin Road Atlanta, jossa myös isot kisat pääosin välikausilla.Sääolosuhteiden vuoksi Aasiassa järjestetään kv. kisat keväisin ja syksyisin.
No näinhän se on, logistiikka edellä mennään eri mantereilla ajettavissa sarjoissa. Kakkosena tulee sitten sää, esim. tuolla mainitussa Valenciassa on kelvolliset olosuhteet MotoGP:n finaalia varten myös marraskuussa. Muualla Euroopassa sää on jo turhan arvaamaton silloin.MM-sarjan kalenteri luodaan pitkälti logistiikan pohjalta, sen vuoksi Japanissa ajetaan syksyllä ja keväisin Australiassa. Motogp tekee Aasian kiertueen ennen Valencian finaalia.
Huvittaa että noin monen e-prixin kokemuksella vielä tehdään tuollainen ykkösmutka.Bernin kisassa shinkaani sai aikaiseksi parkkipaikan
https://www.motorsport.com/formula-e/news/attack-mode-changes-more-overtaking/4487918/Leading ABB FIA Formula E drivers say the changes to attack mode - including increased power - for the 2019/20 season will lead to more overtaking and strategy variance.
"This is a good one. And not being able to activate it on full-course yellows and safety cars because it's going to open up a lot more strategy which is good," da Costa told Motorsport.com.