Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS 2012, 7. kisa, Forssa II

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Anteeksi jos kuulostaa hieman kovalta, mutta mun mielestä tuommoisten päästämistä radalle kisatilanteessa ei pitäisi sallia missään nimessä.

Ensinnäkin sadekumeilla ja omalla autolla vuokra-autojen seassa ajava ei ole mitenkään samalla viivalla hommassa, ja jo siksikin turvallisuusriski
Toisekseen meidän ryhmä on maksava asiakas jotka maksaa nimenomaan siitä että saadaan ajaa meidän omaa sarjaa.

Tokihan aina noista voi kysyä kohteliaasti, ja harkoissa tuommoinen on ihan ymmärrettävää mutta kisatilanteeseen täysin sopimatonta touhua.

Meidänkin "kuskikokelaat" joutuu kuitenkin autom. viimesen finaalin viimeseen ruutuun ilman nousumahkuja,
mutta sentään samalla kalustolla.
Eikös nytkin yksi kaveri päässyt kokeilemaan harkoissa mutta nimenomaan jätettiin kisasta pois,
sitten sinne tulee yksi täysin ylimääräinen mukaan kisaan sotkemaan ?

edit. järkkäreistä jos puhutaan niin Forssan kavereita kohtaan on mulla yksi suurimmista kunnioituksista olemassa,
mutta kyllähän joku raja täytyy vetää siihen mikä on duunia ja mikä pojan harrastusta.
Oon kyllä samaa mieltä tästä. Ennemmin tekee sitten niin, että sovitaan sarjan ulkopuolisesta kisasta, jossa skidi saisi olla mukana ajamassa.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Oon kyllä samaa mieltä tästä. Ennemmin tekee sitten niin, että sovitaan sarjan ulkopuolisesta kisasta, jossa skidi saisi olla mukana ajamassa.
Jep samaa mieltä, harkkakisassa asia olisi toki eri.
(mutta silloinkin toki niin että kuskit aiheesta tietääennen kisaa)
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Huvittikin se pikkumies, kun autoissa istuttiin varikolla ennen radallelähtöä, ni tuli mua kohti käsi ojossa ja metrin päästä komensi laittamaan visiirin alas :D
1995stä lähtien olen luullut että sen voi laittaa varikkotietä rataa kohti ajaessa :eek!:
 

Jonkki

Press Play ►
Liittynyt
16.1.2003
Viestit
4942
Sijainti
Suomi Fineland
Yksityistilaisuus on yksityistilaisuus. Siinä seassa ei pitäisi muiden ajaa, paitsi ehkä aa:ssa jos on etukäteen sovittu. Ja on kyllä suorastaan perseestä että Jatenskilta evättiin osallistumisoikeus kisaan ja sitten tollanen varikkomiehen poika tulee sotkemaan samoja skaboja.
 

Slug

Well-known member
Liittynyt
10.3.2010
Viestit
1251
Itse huomasin pikkumiehen D:ssä vasta loppuvaiheessa kun rupesin kuikuilemaan missä muut menee. C:ssä kaveri lähtikin rinnalta joten siinä piti vähän katsoa mitä tapahtuu kun tunki keulaa sivulle jo ennen ohituskieltoa, jättäytyi kuitenkin sitten onneksi taakse. Ehkä muisti tuon ohituskiellon?
Forssan henkilökunta on kyllä ystävällistä, mutta olisivat voineet edes kysyä sopiiko jos poika tulee sekaan.
Kisoista meillä kuitenkin pisteet jaetaan. Aika-ajoissa voi sentään vähän katsoa missä välissä ajaa joten niissä ei ylimääräisestä kuskista ole niin haittaa.
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Kisaraportti

Forssaan ajaessa jännitti taas olosuhteet, ja päästiin sitten ajamaan kuivuvalle radalle. Munkki kävi olosuhteiden kanssa, koska pääsin ajamaan vikassa ryhmässä.

Aika-ajo
Aika-ajossa lähdin heti etsimään kunnolla rajoja ja pariin otteeseen sain vasemman puolen pyörät ulos radalta. Ihan ok rytmiin pääsin lopulta. Koitin myös seurata eroani Andyyn ja aika samanlaista vauhtia tunnuttiin ajavan. Andy oli saanut aika-ajon loppuun mennessä hieman kasvatettua eroa, joten osasinkin odottaa Andyltä kovempaa aikaa. Lopulta tuloksena 4. sija olosuhteiden avustamana. #3 tuntui ihan ok autolta eikä siinä ollut isoja puutteita.

A-finaali
Kisaan sain jälleen saman auton ja nyt aloin jo olla hieman huolestunut, koska Cmoneylla se ei kulkenut kunnolla lisää kuivuneella radalla. Auto kyllä oli aika liukas, mutta A-finaalissa rata oli vielä astetta kuivempi eikä liukkaudesta ollut niin paljoa haittaa.
Alkukierrosten aikana Haikki tulee ohi ja itse puolestaan aloin painostamaan Andya. DW tulee taistelujen ohessa molempien ohi ja Andyn hiillostaminen jatkuu. Eräällä kierroksella meillä oli yli puoli kierrosta kestävä taistelu, jonka aikana en vielä päässyt ohi. Lopulta pääsin takasuoran mutkassa tuikkaamaan itseni sisälle ulostulossa ja Andyn ohi. Sitten DW:tä jahtaamaan! Siinä kestikin monta kierrosta ja lopulta olin toiseksi viimeisellä kierroksella ian perässä. Viimeisellä kierroksella pääsin takasuoran päässä rinnalle ja ohi, mutta DW kuittasi takaisin ekan vasurin jälkeen. Pääsuoralla pääsin vielä rinnalle, ja jäin lopulta vaivaiset 0,06s nelossijasta. :alppu:

Loppulöpinät
Hyvän onnen avustuksella jälleen A-finaalissa, mutta oma ajokin kulki ihan mukavasti eilen. Hangon kisassa voisi yrittää parantaa viime vuodesta, jolloin ajoin turhan varovasti joissakin paikoissa (onnettomuudella ei vaikutusta asiaan, vaan rata itsessään tuntui haastavalta). Ja migreeniltä en taaskaan välttynyt, vaan paluumatkalla oireet alkoivat taas. Hangon GP:n onnettomuudeta nämä migreenit alkoivat tauon jälkeen ja tämä oli jo neljäs kerta kisan yhteydessä. Onneksi särky ei ole enää kuitenkaan samalla tasolla kuin nuorempana! Ja Hankoon on vain viikko ja mielessä on ainakin oman suorituksen parantaminen viime vuoteen verrattuna!
 

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
860
Ehkä tän voi vaan pistää mun kokemattomuuden piikkiin ja siihen etten ole tottunut kamppailemaan noin paljoa. RacerX:llä on vaan varmasti kokemusta enempi ku mulla ja onnistuu perhana pitää siellä takanaan. Ens kerral aika-ajoissa pitää pitää huoli ettei joudu taakse :)

Mun puolesta asian voi antaa olla ja kyllä mä vielä opin ajamaan. Ehkä mä oon vaan vielä vähä herkkä. :p Kyllähän toi sai ainakin adrenaliinin virtaamaan.
Tähän sanoisin, ettei f-ykkösissäkään säännöt ole jokatilanteessa selvät tämän osalta (esim. Grosjean spa) ja siksi tämänkin sarjan sääntökohta on lavea tuossa kohtaa. Aiemmin oli sääntönä, että jos toinen on takarenkaan kohdalla niin pitää antaa tilaa -nyt ei enään tätä lue säännöissä. En tiedä miten tulkinta on vaihtunut. Ehkä hallitus voisi kerrata mitkä on nykysäännöt mutkaan tulossa, mutkan aikana ja mutkan jälkeen?

Video auttaisi arviointia, varikolta ei huomaa kaikkia tilanteita. Omasta mielestä edellä oleva saa peipata (vaihtaa linjaa kerran), mutta kunhan jättää tilaa siinä vaiheessa kun takana tuleva on selkeästi rinnalla (puoliväli autoa), jolloin sivusilmällä voi huomata.
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Omasta mielestä edellä oleva saa peipata (vaihtaa linjaa kerran), mutta kunhan jättää tilaa siinä vaiheessa kun takana tuleva on selkeästi rinnalla (puoliväli autoa), jolloin sivusilmällä voi huomata.
Itse vilkaisen taakse, kun on syytä olettaa että siitä on kaveri tulossa rinnalle, ja jollei vielä siinä ole, saatan ottaa sisälinjan jarrutukseen. Olen huomannut että moni muukin tekee näin.
 

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1127
Osuin Haikin perään varikkomutkassa kun Haikilta lähti jalka kaasulta (sitähän en tiennyt). Pääsin ohi, mutta päästin suoran päässä takaisin kun en halunnut ottaa voittoa tuuppaamalla. Jos olisin tiennyt, että se oli Haikin oma virhe, niin olisin tietysti pitänyt siinä kohtaa paikkani.
Siinä kohtaa mulla ei irronnut polkimelta vaan osuit muhun kesken jarrutuksen. Kerran mulla lipesi kaasulta heti viimeisen vasurin jälkeen ja kun olit ihan perässä niin työnsit vähän vauhtia mutta eipä siinä sen kummempaa tapahtunut. Loistavan kisan ajoit jokatapauksessa, kovaa sai vääntää voitosta.
 

Jatenski

Well-known member
Liittynyt
23.9.2008
Viestit
415
Olipahan ajot, ensi kokemus radasta ja sateella ajosta. Oli vähän hakemista alussa ku ei tiiä miten auto käyttäytyy. kyl sit lopussa alko sujumaan joten kuten enkä pyörähtäny ku kerran :p Ois ollu kiva päästä ajaa kisaakin mut oli tääkin kiva ehkä ens kerral sit :)
 

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1127
Aika-ajot: #1
Ensimmäisessä ryhmässä sateen kastelemalle radalle. Olisi ollut kiva päästä kokeilemaan uutta asfalttia kuivalla kelillä mutta oli se sateellakin niin paljon parempi ajaa kuin ennen ja kun vielä #1 sopi hyvin hanskaan niin oli ilo ajaa. Ajaksi sain 49.64. Sitten saikin jännittää kuinka paljon väkeä lappaa edelle kuivuvalla radalla. Onneksi uusi asfaltti oli hidas kuivumaan joten lopulta b-finaalin kolmanteen lähtöruutuun riitti se. Siitä olin huojentunut mutta b-finaalissa oli myös ajamassa esim. Cmoney, Wope ja C-finaalista vauhtia hakenut Nasty ja kun vain yksi voi nousta A-finaaliin niin oli pisteiden kannalta todella tärkeä kisa edessä.

B-finaali: #7

Nyt tuli todella hyvä auto kisaan mutta tiesin suurimman uhan tulevan Wopelta jolla oli #2 kisa-autona joka oli myös näyttänyt vakuuttavalta. Rata oli vielä kosteahko joten alussa sai olla tarkkana.
ohituskieltomutkan jälkeen pääsin Scyperin edelle ja varikkomutkan jälkeen ei Racer X vastustellut vaan näytti että mene vaan. #7 oli hyvin balanssissa ja suorilla suorastaan lensi mikä on ollut auton vahvuus ennenkin.
Pian oli kuitenkin Wope liimautunut perään ja parin kierroksen jälkeen lähti ohittamaan varikkomutkassa, pysyin kuitenkin rinnalla ja suoran lopussa olin taas kärjessä paremman suoravauhtini ansioista. Silloin luulin Wopen olevan vielä puolittain rinnalla ekaan mutkaan ja jätin tilaa sisälinjalle. Mutta yllätyin kun Wope olikin pyörähtänyt ekaan mutkaan. Harvinaisempi virhe Wopelta mutta aika pahaan hetkeen osu kieltämättä. Mun loppukisa olikin sitten vain virheiden varomista vaikkakin ajo kävi aika väkinäiseksi mutta etumatka kesti loppuun asti.
Nyt pystyi rennoin mielin menemään A-finaaliin ja siellä jos pystyisi jonkun sijan poimimaan niin olisi vain plussaa.

A-finaali: #1
Kaikki lisäpolkimet oli jo varattu joten totesin että joudun painamaan kaasupolkimen reunasta että yllän sen pohjaan. Ei hyvä, nilkka oli jo puutunut edellisestä finaalista #7 takia mutta näillä mentiin.
#1 oli muuten oikein hyvä auto mutta puski enemmän kuin #7. Parilla ekalla kierroksella olisi iskun paikka kun muut ei vielä tunne radan pitokohtia. Sen pystyin sitten hyödyntämään + hyvän auton ja sain tehtyä muutaman ohituksen ja pääsin jahtaamaan 4strokea ja Bemaria. Sain stroken kiinni ja lähdin ohittamaan takasuoran jälkeen, stroke oli sitten lähellä spinnata ja pääsin edelle. Vahva suoritus silti strokelta joka oli vielä edellisenä päivänä 40 asteen kuumeessa. Sain kohta bemarin kiinni ja ekan mutkan jälkeen nousin kärkeen. Mutta Bemari aloittikin hurjan kamppailun voitosta ja nousi takas kärkeen hienolla ohituksella varikkomutkassa, pääsin kuitenkin edelle jälleen ekan mutkan jälkeen. Sama kuvio toistui vielä kerran mutta osuman takia bemari ei estellyt ja pääsin suoran päässä taas kärkeen.

Bemarilla tuli pieni virhe ja sain tehtyä vähän eroa mutta sitten alkoi ongelmat kaasujalan kanssa joka oli jo aivan puutunut ja alkoi mutkissa livetä polkimelta. Loppukierrokset tuskailin sen kanssa mutta onneksi ei isompia virheitä siitä koitunut ja kärkipaikka piti.

Hieno fiilis ja hyvät skabat oli jälleen forssassa. Vaikka olikin autotuuria niin helpolla ei voitot tullu. Kiitokset muille kuskeille hyvästä tapahtumasta ja järjestäjille.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Hieno fiilis ja hyvät skabat oli jälleen forssassa. Vaikka olikin autotuuria niin helpolla ei voitot tullu. Kiitokset muille kuskeille hyvästä tapahtumasta ja järjestäjille.
Arvostan veljeksissä rehellisyyttä. Ei ylimielisyyden häivääkään. 4strokenkin muistan Turun B-finaalin jälkeen sanoneen osuneensa Bemarin perään, ni ei siksi halunnut yrittää siitä hyötyen ohi. Haikki ajaa muutenkin nyt paremmin, kuin viime kaudella jolloin jatkuvat vaikeat kisat (huonompia autoja) varmasti vaikuttivat ajamiseenkin.
Myös Bemarilta eilen hienoa kuulla että antoi sijan takaisin, kun varikkomutkaan tullessa osui perään. Ei sillä että se olisi yllättänyt, mutta silti.
 

WoPe

KKWCS Driver
Liittynyt
11.3.2003
Viestit
1573
Sijainti
Vantaa
Forssaan hyvin mielin isäpappa mukana. Aika-ajoihin femma ja sillä kruisailua, vaikka auto ilmeisesti oli hiukan tehoton niin hyvällä fiiliksellä sekin oli hauskaa kostealla radalla ja kaiken sen irti sain mitä käsistä lähti.

B-Finaalin tokavika ruutu hyvällä autolla (#2) ei ollenkaan paha. Haikilla tosin seiska jota pelkäsin että menee menojaan, muttei ilmeisesti ollutkaan niin ylivoimainen enään.. Oletan että mulla oli parempi pito ja Haikilla parempi suoravauhti, tosin jossain määrin saattoi hämätä koska paremman pidon takia sain myös paikoitellen paremman suoravauhdin (?) Hyvää taistelua eka kohti kärkeä, haikin kanssa myös tuli äkkiä selväks että nyt on mahdollisuus tehdä jotain mihin en välttämättä uskonut ennen lähtöä..

Hyvää taistelua hetken, kisan kulminaatiopisteet seurasikin heti mun ohituksen jälkeen varikkomutkassa, vain sen takia kun tunnen haikin kisaamistyylin niin katsoin ulkopuolelle ulostulossa, jossa haikki oli kuin olikin, oli erittäin lähellä tilanne jossa olisin tietämättä ajanut haikin nurmikolle melko kovassa vauhdissa.. Seuraava tilanne heti seuraavassa mutkassa, haikki pääsee suoralla edelle, en lähde mutkaan haastamaan vaan koitan saada hyvän suoravauhdin ajamalla ekan mutkan hyvin, hiukan otan liian sisältä ja takarengas putoo sisämutkan kuoppaan ja senhän tietää mitä siinä käy.. Kolmanneks tipun ja riskillä eteenpäin, Nasty oli melko helppo ohitettava paremmalla autolla, mutta Haikki oli jo ehtiny liian kauas.. En tiiä olisinko ilman tätä virhettä pystynyt voittamaan finaalia, mutta mestaruuden kannalta mun kausi ratkesi nyt lopullisesti tähän. Kovalla riskillä ajoin muutenkin mutta ei riittänyt tällä kertaa.. Harmittaahan se hiukan. Mutta on myös ollut hyvin vaihteleva kausi itelle ja jotkut on hoitanu hommansa paremmin kokonaisuudessaan.

Kolme hyvää kisaa ajamatta, yritetään mahdotonta kun hävittävääkään ei enään ole.

Kiitokset järjestäjälle ja kaikille kkwcs kuskeille vielä siitä että kuvaaja-janne sai ajaa Harkka-aika-ajo erän!=)
 
Viimeksi muokattu:

Slug

Well-known member
Liittynyt
10.3.2010
Viestit
1251
Forssaan hyvin mielin isäpappa mukana. Aika-ajoihin femma ja sillä kruisailua, vaikka auto ilmeisesti oli hiukan tehoton niin hyvällä fiiliksellä sekin oli hauskaa kostealla radalla ja kaiken sen irti sain mitä käsistä lähti.
Vakuuttavaa oli kyllä sun meno tuolla vitosella joka ei ominaisuuksillaan loistanut!
 

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1127
Arvostan veljeksissä rehellisyyttä. Ei ylimielisyyden häivääkään. 4strokenkin muistan Turun B-finaalin jälkeen sanoneen osuneensa Bemarin perään, ni ei siksi halunnut yrittää siitä hyötyen ohi. Haikki ajaa muutenkin nyt paremmin, kuin viime kaudella jolloin jatkuvat vaikeat kisat (huonompia autoja) varmasti vaikuttivat ajamiseenkin.
Myös Bemarilta eilen hienoa kuulla että antoi sijan takaisin, kun varikkomutkaan tullessa osui perään. Ei sillä että se olisi yllättänyt, mutta silti.
Nöyräksihän tuollainen palaute vetää..
Teissä veljesparissa kunnioitan todella paljon sitä että vaikka olette pahuksen kovia vastustajia radalla ja kisaatte asenteella niin koskaan ette nosta itseänne jalustalle. Hienoja ihmisiä radalla ja radan ulkopuolella.

Kyllähän se viime kaudella vaikutti ajamiseen kun ei tuloksia tullut ja meni yliyrittämiseksi. Tälle kaudelle löytyi rentoutta enemmän ajamiseen kuin aiemmin luulisin.
 
Viimeksi muokattu:

4stroke

Well-known member
Liittynyt
17.1.2010
Viestit
592
Ennakko

Kuten Haikki tuossa jo totesi niin kuumetta oli edeltävänä päivänä mukavat 40 astetta joten alko vähän epäilyttää pääseekö sitä ollenkaan ajamaan. Kisa-aamuna vielä toistaitoinen olo, mutta sen verran parempi kuitenkin, että nappeja naamaan ja kärsä kohti rataa.

Aika-ajot#7

Ajoin 3. ryhmässä, jolloin oli rata jo hieman paremmassa kunnossa. Sain autoksi #7, joka oli todella tasapainoinen ajettava. Sain hyvän rytmin päälle, ja ajo tuntui hyvältä. Tuntuu että olis jo vähän oppinu täälläkin ajamaan märällä kelillä. Huomasin että eräät kuskit vetivät varikkomutkassa jo aikalailla kuivan kelin linjaa, mutta itselle sopi paremmin hakea pito ulkoa. #7
hyvän vetopidon ansiosta sain näin myös hyvät suoravauhdit. Aika-ajon lopussa onnistuin spinnaamaan varikkomutkassa, mikä pilasi sekä sen, että seuraavan kierroksen; kylläpä kismitti siinä vaiheessa kun tiesin, että nyt pitää onnistua koska rata parani kokoajan, vaikkakin hyvin hitaasti. Onneksi oli vielä pari kierrosta jäljellä ja sain viimeisellä kierroksellani ajaksi 48.29.
Tämä riitti siinä vaiheessa kärkeen, mutta 4.ryhmä vielä ajamatta, joten vielä sai jännittää...

Lopulta sitten edelle kerkesi BMW tuolla samalla #7. Mutta muita ei ehtinyt edelle joten tulokseksi 2. sija mihin olinkin ihan tyytyväinen.

A-finaali #6

Pyysin autoon lisäpolkimet, mikä osoittautui virheeksi myöhemmin. 1, kierros ja ensimmäinen tiukka oikea ja "miellyttävä" yllätys kun ohjausakselisto iskee pahasti nilkkoihin, mitä ihmettä? Kävi ilmi, että mitä enemmän rattia käänsi, sitä enemmän se osui nilkkaan ja kampesi jalkaa pois polkimelta, mikä aihetti sen, että kaasun ja jarrun hienovarainen hallinta oli mahdotonta tiukoissa mutkissa :wall: No pysyttelen siinä Bmw;n kannassa kun Haikki yllättää tiukan oikean jarrutuksessa. Pidän kuitenkin ulkolinjan ja saan sisälinjan seuraavaan vasempaan. Mutkassa leikkaan liikaan sisältä kanttarista ja tuloksena auto poikittain ja Haikki ohi. Puristin sen minkä pääsin että olisin pysynyt Haikin ja Bmw:n lähettyvillä, kun kävivät keskinäistä skabaansa, mutta ei auttanut vaan aloin jäämään ja maaliin sijalla 3.

Jälkihöpinänä voi todeta, kun katsoin nopeinta kierrostani, että olisi tuolla #6 voinut mahdollisesti taistella paremmistakin sijoista, mutta käytännössä sen esti tuo poljin ongelma. Kysyin tuosta varikolla ja jos nyt oikein ymmärsin niin tuossa autossa on akselisto sijoitettu jotenkin erilailla ja että se voi aiheuttaa ongelmia kuskin ajoasennosta riippuen. Mutta kuitenkin tyytyväinen kisapäivään kokonaisuudessaan ja olihan mulla paras auto aika-ajoissa mikä takasi hyvän loppusijoituksen. Näillä mennään sanoi mummo sähkötuolissa:alppu: Ai niin ja onnittelut vielä Bemarille paalusta ja Haikille voitosta! Hangossa taas uudet (k)apinat :cool:
 
Viimeksi muokattu:

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Kilahtiko Totkella vehkeet vai mikä oli?

Ei kait se kuutta kiekkaa ajamalla jää D-finaalin voitosta?
 
Ylös