Ennakko
Kuten Haikki tuossa jo totesi niin kuumetta oli edeltävänä päivänä mukavat 40 astetta joten alko vähän epäilyttää pääseekö sitä ollenkaan ajamaan. Kisa-aamuna vielä toistaitoinen olo, mutta sen verran parempi kuitenkin, että nappeja naamaan ja kärsä kohti rataa.
Aika-ajot#7
Ajoin 3. ryhmässä, jolloin oli rata jo hieman paremmassa kunnossa. Sain autoksi #7, joka oli todella tasapainoinen ajettava. Sain hyvän rytmin päälle, ja ajo tuntui hyvältä. Tuntuu että olis jo vähän oppinu täälläkin ajamaan märällä kelillä. Huomasin että eräät kuskit vetivät varikkomutkassa jo aikalailla kuivan kelin linjaa, mutta itselle sopi paremmin hakea pito ulkoa. #7
hyvän vetopidon ansiosta sain näin myös hyvät suoravauhdit. Aika-ajon lopussa onnistuin spinnaamaan varikkomutkassa, mikä pilasi sekä sen, että seuraavan kierroksen; kylläpä kismitti siinä vaiheessa kun tiesin, että nyt pitää onnistua koska rata parani kokoajan, vaikkakin hyvin hitaasti. Onneksi oli vielä pari kierrosta jäljellä ja sain viimeisellä kierroksellani ajaksi 48.29.
Tämä riitti siinä vaiheessa kärkeen, mutta 4.ryhmä vielä ajamatta, joten vielä sai jännittää...
Lopulta sitten edelle kerkesi BMW tuolla samalla #7. Mutta muita ei ehtinyt edelle joten tulokseksi 2. sija mihin olinkin ihan tyytyväinen.
A-finaali #6
Pyysin autoon lisäpolkimet, mikä osoittautui virheeksi myöhemmin. 1, kierros ja ensimmäinen tiukka oikea ja "miellyttävä" yllätys kun ohjausakselisto iskee pahasti nilkkoihin, mitä ihmettä? Kävi ilmi, että mitä enemmän rattia käänsi, sitä enemmän se osui nilkkaan ja kampesi jalkaa pois polkimelta, mikä aihetti sen, että kaasun ja jarrun hienovarainen hallinta oli mahdotonta tiukoissa mutkissa :wall: No pysyttelen siinä Bmw;n kannassa kun Haikki yllättää tiukan oikean jarrutuksessa. Pidän kuitenkin ulkolinjan ja saan sisälinjan seuraavaan vasempaan. Mutkassa leikkaan liikaan sisältä kanttarista ja tuloksena auto poikittain ja Haikki ohi. Puristin sen minkä pääsin että olisin pysynyt Haikin ja Bmw:n lähettyvillä, kun kävivät keskinäistä skabaansa, mutta ei auttanut vaan aloin jäämään ja maaliin sijalla 3.
Jälkihöpinänä voi todeta, kun katsoin nopeinta kierrostani, että olisi tuolla #6 voinut mahdollisesti taistella paremmistakin sijoista, mutta käytännössä sen esti tuo poljin ongelma. Kysyin tuosta varikolla ja jos nyt oikein ymmärsin niin tuossa autossa on akselisto sijoitettu jotenkin erilailla ja että se voi aiheuttaa ongelmia kuskin ajoasennosta riippuen. Mutta kuitenkin tyytyväinen kisapäivään kokonaisuudessaan ja olihan mulla paras auto aika-ajoissa mikä takasi hyvän loppusijoituksen. Näillä mennään sanoi mummo sähkötuolissa:alppu: Ai niin ja onnittelut vielä Bemarille paalusta ja Haikille voitosta! Hangossa taas uudet (k)apinat