FINRace 2013 / Rata-ajon SM

ZEI

New member
Liittynyt
31.5.2013
Viestit
3
Speedman jo tuossa edellä kertoikin tuosta oikeasta GT-autoasiasta eli luokitustodistusten mukaan mennään. Mutta tilanne Suomenmaalla on valitettavasti sellainen, että oli autosi oikea GT tai ei, niin muuta luokkaa missä ajaa kuin avoin GT ei vain taida olla. En nyt hatusta osaa heittää, jos jossain tapahtumassa vielä NEZ GT -luokkaa ajetaan. Tilanne on toki sama myös niille Vipereille ja Lamboille.

Autosi tilanne on itselleni hyvin selvillä toiselta foorumilta. Voimia sinulle puskea eteenpäin, vaikka se varmasti vaikealta välillä tuntuukin. Kyllä se vikakohta täytyy jostain löytyä, kun järjestelmällisesti etenee. Kunnossa olessaan autossa on todellista potentiaalia. :thumbup:
Auto lähtee tällä viikolla remmikitin myyneelle pajalle tutkittavaksi, eikä tule takaisin ennen kun vika löytyy, joten eiköhän sillä vielä tänä kesänä ajeta loppukauden avoimien lähdöt ja timeattack kisat. Harmittanut aikalailla kun on tiennyt auton potentiaalin, mutta ei ole ehtinyt kiireiltä syventyä vikaa etsimään. Vaparina vakiokoneella jurvassa ajettu treenikierros 1:14.8 kolme vuotta vanhoilla saksantuonti slickseillä on luonut uskoa että vielä sillä kovempaakin mennään kun vaparin takapyöräteho 280hp päivittyy tuonne 530-550hp nurkille ja lyödään tuoreempaa rengasta alle.

Tässä liukastelua kovilla renkailla kemorassa, hieman meinaa puskea ja jarrulle ei kärsi ottaa oikein rajusti tai lähtee suksena luistamaan.. http://www.youtube.com/watch?v=Gnz1Rdjf9Nw
 
Viimeksi muokattu:

RaceDigger

Member
Liittynyt
5.10.2011
Viestit
9
Kaikki suomen ja viron camarot pitäis saada nyt nopeesti samaan aikaan radalle, muuten se vähäinenkin uskottavuus katoaa lopullisesti. Isoin ongelma on ehkä tällä hetkellä se että AKK ei anna virolaisten ilmottautua sarjaan eikä kilpailuihin eikä heillä ole edes varmuutta että pääsevätkö ajamaan jos ilmestyvät paikalle.. hyvänä esimerkkinä Indrek Sepp joka oli motoparkkiin tulossa ajamaan yhdellä autolla ja kyseli neuvoja ilmottautumiseen, mutta kun se ei onnistunut niin totesti vaan että menee niin vaikeeks että parempi jättää kokonaan ajamatta.
Mekin uskallettiin ostaa keväällä auto sen takia kun koko talvi puhuttiin että autoja on varmuudella yli 10 kpl ja nyt kun niitä pyörii muutama rataa ympäri niin onhan se aika turhauttavaa, onneks sentään on edes Nurmiset ketä vastaan voi ajaa kilpaa ja nyt kun saatiin päivitetyt jarrut ja suorakytkentälaatikko niin ei anneta enään tasotustakaan muille ja voi mennä ruotsinkin puolelle ajamaan ainakin yhden kisan jos löydetään siihen rahotus.

Mutta se on kyllä tosi harmillinen homma jos niitä autoja ei nyt saada viivalle koska Jari Nurminen on tehny paljon työtä Camarojen eteen ja ilman Jaria camaro cuppia tuskin enään edes olisi.
autoja kumminkin on suomessa ja virossa yhteensä ainakin 12kpl
ja varaosien saatavuudesta ei ainakaan kenenkään ajamisen pitäis olla kinni sillä ruotsista tulee oma varaosa rekka jokaiselle kilpailupaikalle mistä löytää lähes kaiken.
Kuinkahan AKK ei anna virolaisten tulla kilpailemaan Suomeen? Kuulostaa enemmänkin ulkopuolisen syntipukin etsimiseltä, kun omat tavoitteet eivät ole täyttyneet. Virolaisia on ennenkin ajanut Suomessa, eikä noista ajoista mikään ole muuttunut. Ja edellä mainittu henkilö tietää varmasti, kuinka Suomeen tullaan ajamaan kilpaa. Ihan ilmoittautumisesta alkaen. AKK on aina helppo laittaa syntipukiksi... enkä väitä, että aina syyttä, mutta tämä edellä mainittu "AKK ei anna ilmoittautua sarjaan eikä kilpailuihin" on kyllä muunnettua totuutta.
 

Zege

Active member
Liittynyt
22.8.2012
Viestit
36
Sijainti
KLA
en ollut aikaisemmin huomannutkaan, mutta tuolla GT3 Cup Trophyn sivuilta löytyvässä strategiassakin sanotaan näin:
- Porschet ajavat oman lähdön, Porsche kilpailutapahtumat lauantaina
source: http://www.gt3cup.fi/images/Porsche_GT3_Cup_Trophy_VS_2013_lyhyt.pdf

Ja tosiaankin, myös Ahvenistolla Proschet kilpailevat vain lauantaina

Porsche GT3 Cup Trophy - lähtöjen aikataulu 15.6.2013 Ahvenisto:
9.00 Porsche GT3 Cup Trophy aika-ajo
12.50 I Lähtö, 12 kierrosta
16.25 II Lähtö, 12 kierrosta

Source: http://www.gt3cup.fi/site?node_id=9&action=show_data&p_id=26&ordercol=p_id&ordertype=desc&row=2


Tietysti sinänsä on ymmärrettävää, että jos he markkinoivat tuollaisia VIP systeemejä, niin on parempi keskittää koko homma yhdelle päivälle. Mut noin muuten, ehkä FINRace tapahtuman kannalta vähän erikoinen systeemi.
 

Petri L

Well-known member
Liittynyt
29.5.2001
Viestit
846
en ollut aikaisemmin huomannutkaan, mutta tuolla GT3 Cup Trophyn sivuilta löytyvässä strategiassakin sanotaan näin:
- Porschet ajavat oman lähdön, Porsche kilpailutapahtumat lauantaina
source: http://www.gt3cup.fi/images/Porsche_GT3_Cup_Trophy_VS_2013_lyhyt.pdf

Ja tosiaankin, myös Ahvenistolla Proschet kilpailevat vain lauantaina

Porsche GT3 Cup Trophy - lähtöjen aikataulu 15.6.2013 Ahvenisto:
9.00 Porsche GT3 Cup Trophy aika-ajo
12.50 I Lähtö, 12 kierrosta
16.25 II Lähtö, 12 kierrosta

Source: http://www.gt3cup.fi/site?node_id=9&action=show_data&p_id=26&ordercol=p_id&ordertype=desc&row=2


Tietysti sinänsä on ymmärrettävää, että jos he markkinoivat tuollaisia VIP systeemejä, niin on parempi keskittää koko homma yhdelle päivälle. Mut noin muuten, ehkä FINRace tapahtuman kannalta vähän erikoinen systeemi.
Senpä takia sitä alkaa miettimään kannattaako sunnuntaina vaivautua paikalle. Olishan siellä tietty legendsit ja se siitä. Tietty jos camarot vaivautuu kaikki paikalle ja siihen muutama gt auto niin ehkä sunnuntaikin voi olla näkemisen arvoinen.
 

speedman

race is in my head
Liittynyt
26.10.2008
Viestit
1418
Senpä takia sitä alkaa miettimään kannattaako sunnuntaina vaivautua paikalle. Olishan siellä tietty legendsit ja se siitä. Tietty jos camarot vaivautuu kaikki paikalle ja siihen muutama gt auto niin ehkä sunnuntaikin voi olla näkemisen arvoinen.
No heh heh. Kun katsojia ei ole, niin ensimmäiseksi pitäisi saada ylipäätään katsojia. Se, että heti aluksi yritetään saada kahdelle päivälle on kyllä toiveajattelua. Vain hardcore-fanit vaivautuu, niin kuin tähänkin asti.
 

Zege

Active member
Liittynyt
22.8.2012
Viestit
36
Sijainti
KLA
Kuinkahan AKK ei anna virolaisten tulla kilpailemaan Suomeen? Kuulostaa enemmänkin ulkopuolisen syntipukin etsimiseltä, kun omat tavoitteet eivät ole täyttyneet. Virolaisia on ennenkin ajanut Suomessa, eikä noista ajoista mikään ole muuttunut. Ja edellä mainittu henkilö tietää varmasti, kuinka Suomeen tullaan ajamaan kilpaa. Ihan ilmoittautumisesta alkaen. AKK on aina helppo laittaa syntipukiksi... enkä väitä, että aina syyttä, mutta tämä edellä mainittu "AKK ei anna ilmoittautua sarjaan eikä kilpailuihin" on kyllä muunnettua totuutta.

Motoparkissa olin kuulevinani, että syy oli järjestelmässä joka ei mahdollistanut noita Virolaisten ilmoittautumisia :confused: Samassa todettiin, että tavoite kuitenkin on, että ongelmat on korjattu Ahvenistolle menessä. No se jää varmaan nähtäväksi, mutta toivottavasti kyse on tosiaankin ollut vain joku tietotekninen jota ei jostain syystä ole voitu fiksata eikä kiertää. Tuntuisi aika omituiselta, että AKK:lla olisi mitään intressejä pitää Virolaiset poiskaan täältä.

Tosin eipä ainakaan tuolla Virolaisia näy edelleenkään, muuten kyllä Camaroja on ainakin ilmoittautunut peräti 9kpl.
https://akk.autourheilu.fi/Public/Kiti/Competition/CompetitionOpen.aspx?id=3104&edit=0
 

Zege

Active member
Liittynyt
22.8.2012
Viestit
36
Sijainti
KLA
No heh heh. Kun katsojia ei ole, niin ensimmäiseksi pitäisi saada ylipäätään katsojia. Se, että heti aluksi yritetään saada kahdelle päivälle on kyllä toiveajattelua. Vain hardcore-fanit vaivautuu, niin kuin tähänkin asti.
Niinpä, kovin suurista katsojamääristä ei voi puhua vaikka liioittelisi :D

En tiedä olisiko tuo kaksipäiväisyyskin lähtenyt kuljettajien toiveista? Tai sitten pitäisi olla vähemmän luokkia, että ei jäisi yhden kisan ajeluksi. Siis olettaisin, että kun ne kamat tuonne nyt kuitenkin roudaavat, niin mielummin sitten samalla mahdollisuus ajaa pari kisaa.

Mutta se, että sitten jokin luokka (monille se kiinnostavin?) ajaakin omien strategioidensa mukaan vain toisena päivänä voi tulla joillekkin paikanpälle vaivautuville pienenä yllätyksenä. Varsinkin jos se päivä sattuu olemaan sunnuntaina, eikä ole ymmärtänyt kaivaa jostain tarkempia tietoja kuka ajaa milloinkin.

Tämä siis sisältää pienen ikävän yllätyksen riskin katsojien kannalta varsinkin, kun sitä ei mitenkään tuoda tällä hetkellä esiin tuolla FINRacen omilla sivuilla.
 
Liittynyt
29.5.2013
Viestit
7
Seinäjoella homma toimii. Et kuitenkaan Legendsejä ja niiden tiukkaa kisaa näe yhdeksi tärkeäksi syyksi tapahtuman mielekkyydelle?
En. Vaikka niitä olisi 100 kpl radalla, niin siltikään ne ei sytytä pätkän vertaa. [--] Legendsien [––] ympärille vois rakentaa ihan oman sarjansa jota halukkaat voi sitten käydä ihastelemassa - jos ketä kiinostaa.
En nyt tarkoittanut mikä sinua tai minua kiinnostaa, vaan että näetkö Legendsien kiinnostavan suurta yleisöä Seinäjoella. Mielestäni Legendsit vaikuttavat olevan yksi tärkeä Vauhtiajojen menestystekijä, koska vuodesta toiseen Legendsien lähtöjen aikaan paikalla on paljon yleisöä. Jos näin on (ja Legendsit ovat yleisön mielestä yksi päälähtö Seinäjoella) niin sitä kannattaisi vähän pysähtyä pohtimaan mistä se johtuu.

Luulen, että Seinäjoella kapea ja lyhyt rata tekee valtavan nopeasti kiihtyvillä Legendseillä kilvanajosta juuri sille radalle sopivampaa kuin isoille autoille, ja kun Legendsejä on paljon ja ohituksia paljon ja kilpailu oikeasti tasaista niin yleisö tykkää. Vauhtiajojen järjestäjät odottavat tänä vuonna 20.000 katsojaa ratapuolelle (ei siis rokkifestareille) niin kyllä sitä ihan oikeasti kannattaa pohtia miksi suuri yleisö tulee Vauhtiajoihin.

Eipä tuo Pehmisjäätelön legends, legends, legends -mantra nyt ole yhtään sen loogisempaa, kuin "vastapuolenkaan" argumentit :D Oletko käynyt katsomassa kisoja muilla radoilla kuin Seinäjoen vauhtiajoissa? Voisin väittää, ettei Legendsit saa yhtään sen enempää vipinää yleisössä kuin muutkaan sarjat - lukuunottamatta BMW Xtreme -lähtöjä, jolloin yleisö kummasti häipyy jonnekin :D Henkilökohtaisesti minulla ei todellakaan ole mitään Legndsejä vastaan, hyvähän se on jos luokka on elinvoimainen,toki osallistuja määrä hiipuu siinäkin vuosi vuodelta.
Ei tämä mitään mantraa ole vaan haaste pohtimaan mistä Seinäjoen Vauhtiajojen hyvät yleisömäärät johtuvat. Minua Seinäjoki kiinnostaa siksi, että siellä on ylivoimaisesti eniten yleisöä, siis ihan hirveän paljon enemmän kuin millään muulla radalla FINRaceissa (ja Rata-SM -sarjassa sitä ennen), ja minusta sitä kannattaisi pohtia onko todella niin ja mistä se johtuu.

Ei varmaankaan yksin Legendseistä, mutta mistä? Ei Legendsien kiinnostavuutta suuren yleisön silmissä nyt ainakaan kannata vähätellä, kun katsojia Legendsien lähtöjen aikaan vuosi toisensa jälkeen riittää. Ehkä sekin vaikuttaa, että Legendsien kärjessä on usein kisannut oman kylän miehiä useampikin.

Jos Vauhtiajot saisivat live-televisiolähetyksen valtakanavalle niin saisiko se lisää ihmisiä kiinnostumaan Suomen rata-autokisoista? Luulisin, mutta tuskin tapahtuu, kun FINRace ei ole mukana tukemassa Vauhtiajoja ja live-televisiota ei haluta tehdä kuin julkisten uimahypyistä ja "kuninkaallisista" häistä.

...ainakin Ahvenistolla oli oikeasti havaittavissa sitä liikettä katsomossa nimenomaan niin päin, että Legedsien ajaessa siellä oli porukkaa. Mini1000 (jota ei kai yleisemmin FINRacessa näy) on myös toinen luokka josta olen kuullut positiivista kommenttia sellaisilta joiden mielestä autourheilu noin muuten on lähinnä todella booooooring. [--]

Tarkoitan tällä kommentilla vain sitä, että ainakin omista epätieteellisistä havainnoista johtuen tuollaiset "ei ole minkään näköistä kiinnostusarvoa suuren yleisön silmissä" kommentit tuntuu aika voimakkailta jos niihin ei sen parempaa faktaa ole heittää. Omat kokemukset on aika päinvastaisia. [--]

...suurta yleisöä halutaan, niin koko touhun kiinnostusarvon pitäisi olla ihan toista. Ja näkyvyyden. Aivan kuten Los Cojones tuossa toteaakin, esim. mediaa kiinnostava kuljetta toisi suuremman yleisön tietoisuuteen, että tässä maassa ylipäätänsä ajetaan jotain rata-autoilu kisoja. Jos kyseessä on oikeasti mediaa kiinnostava kuljettaja, niin en oikein usko että sillä on kovin suurta merkitystä millä kyseinen henkilö ajaa. [--]

Porscheilla on tällä hetkellä ehkä se suurin mahdollisuus vetää sinne edes vähän suurempia yleisöjä, kuin monella muulla. [--]

Tuo Camaro touhua sinänsä harmittaa sen vuoksi, että siinä voisi myös olla potentiaalia vetämään sitä porukkaa (joka samalla tajuaisi että siellä on muutakin kiinnostavaa ), mutta se ei näytä kovin vakuuttavalta tällä hetkellä. [--] ilmoitettuihin nähden hieman nihkeää tuo osallistuja määrä. Se on kääntämässä kyseisen luokan uskottavuutta jo hieman huumorin puolelle. Käytännössä se johtaa siihen, että ne jotka ovat olleet kiinnostuneita noiden Camaroiden vuoksi, eivät viitsi lähteä radalle asti katsomaan onko niitä siellä tänään ja jos on niin kuinka monta.
Minäkin toivon Porschen saavan nyt tuulta alleen ja nousevan selväksi suurta yleisöä kiinnostavaksi FINRacen ykkösluokaksi, varsinkin jos autoja tulee lisää. Siinä on vauhtia, näköä, kohtuullisesti autoja, tiukkaa kisaa ja kaksikin nuorta tähteä Jesse Krohn ja Antti Buri yleisölle fanitettavaksi. Camarot ovat makeita myös ja potentiaalia on viime vuosina ollut, mutta viime vuoden moka taisi vaikuttaa luokan suosioon tällekin vuotta (suositumman Ruotsin Camaro-sarjan kisat olivat samaan aikaan Suomen FINRacen kanssa ja Suomen kuskit ajoivat mieluummin Ruotsissa ja nyt on ollut vaikea saada kuskeja FINRaceen takaisin).
 
Liittynyt
29.5.2013
Viestit
7
Tämä siis sisältää pienen ikävän yllätyksen riskin katsojien kannalta varsinkin, kun sitä ei mitenkään tuoda tällä hetkellä esiin tuolla FINRacen omilla sivuilla.
En ymmärrä miten FINRace ja kisajärjestäjät voivat kuvitella voivansa tehdä laadukasta yleisötapahtumaa ilman, että yleisö tietää edes nyt viikkoa ennen millaisia päivien aikataulut ovat. Eihän siinä kukaan voi suunnitella mitään, kun ei tiedä päivän ohjelmaa.

Ja Motoparkissakaan sunnuntain aikataulua ei tiedetty ennen kuin myöhään lauantaina. Ei yleisöä niin palvella. Vielä kun tuli isoja taukoja kolarien takia niin ihmettelen miten kenenkään maltti voi kestää sitä epätietoisuutta aikataulujen suhteen mitä FINRacessa on. Järjestäjä ei voi onnettomuuksille mitään, mutta kun aikataulua ei ole yleisön helposti saatavilla edes päiviä ennen tapahtumaa niin ei siitä voi lähteä.
 

Petri L

Well-known member
Liittynyt
29.5.2001
Viestit
846
Luulen, että Seinäjoella kapea ja lyhyt rata tekee valtavan nopeasti kiihtyvillä Legendseillä kilvanajosta juuri sille radalle sopivampaa kuin isoille autoille, ja kun Legendsejä on paljon ja ohituksia paljon ja kilpailu oikeasti tasaista niin yleisö tykkää. Vauhtiajojen järjestäjät odottavat tänä vuonna 20.000 katsojaa ratapuolelle (ei siis rokkifestareille) niin kyllä sitä ihan oikeasti kannattaa pohtia miksi suuri yleisö tulee Vauhtiajoihin.

Ei tämä mitään mantraa ole vaan haaste pohtimaan mistä Seinäjoen Vauhtiajojen hyvät yleisömäärät johtuvat. Minua Seinäjoki kiinnostaa siksi, että siellä on ylivoimaisesti eniten yleisöä, siis ihan hirveän paljon enemmän kuin millään muulla radalla FINRaceissa (ja Rata-SM -sarjassa sitä ennen), ja minusta sitä kannattaisi pohtia onko todella niin ja mistä se johtuu.
Kenties siitä, että ratakisat kuuluvat samaan lipun hintaan kun mihin konsertitkin ja ehkä myös siitä, että tämä on ainoa tälläinen tapahtuma vuodessa seinäjoella. Ahvenistolle joku bändi esiintymään niin alkaa porukkaa riittään. Tosin väitän, että tänä vuonna yleisöä saattaa olla enemmän kuin viime vuosina, kuinka paljon niin se selviää aikanaan.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Kuinkahan AKK ei anna virolaisten tulla kilpailemaan Suomeen? Kuulostaa enemmänkin ulkopuolisen syntipukin etsimiseltä, kun omat tavoitteet eivät ole täyttyneet. Virolaisia on ennenkin ajanut Suomessa, eikä noista ajoista mikään ole muuttunut.
Se ainakin on muuttunut, että pisteitä ei voi kerätä, jos ei aja suomalaisella lisenssillä. Tällä politiikallahan S2000-luokkakin saatiin hautaan. 2008 pisteitstä ajoi 12 kuskia, joita kuusi ulkomaisia (3xEST, 2xRUS, 1xLAT). Seuraavalla kaudella olikin jäljellä kaksi auta.

Kenties siitä, että ratakisat kuuluvat samaan lipun hintaan kun mihin konsertitkin ja ehkä myös siitä, että tämä on ainoa tälläinen tapahtuma vuodessa seinäjoella.
Roskaa. Festareille ja radalle on eri liput, tapahtuma-alueet ovat kohtalaisen kaukana toisistaan ja nykyisin järjestäjäkin on eri. En tiedä mitä tarkoitat "tälläisella tapahtumalla", mutta on Seinäjoella joka kesä ainakin kaksi selvästi isompaa yleisötapahtumaa.

Tosin eipä ainakaan tuolla Virolaisia näy edelleenkään, muuten kyllä Camaroja on ainakin ilmoittautunut peräti 9kpl.
https://akk.autourheilu.fi/Public/Kiti/Competition/CompetitionOpen.aspx?id=3104&edit=0
Näistä korkeintaan seitsemän ajaa.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26890
Roskaa. Festareille ja radalle on eri liput, tapahtuma-alueet ovat kohtalaisen kaukana toisistaan ja nykyisin järjestäjäkin on eri. En tiedä mitä tarkoitat "tälläisella tapahtumalla", mutta on Seinäjoella joka kesä ainakin kaksi selvästi isompaa yleisötapahtumaa.
Nyt kun olen kahtena vuotena siellä radalla (ei festareilla) ollut niin sellainen tunne jäänyt, että tuskin ne festarit hirveästi yleisömäärää radalla lisää. Enemmän mä olen sieltä yleisön seasta tunnistavinani samanlaista porukkaa joita seisoskelee jossain f-cupin ralleissa kuin festarinuorisoa. Ja mitä esiintyjälistaa olen katsonut niin ei ne festarit kovin kummosilta vaikuta. Jos vastaavanlainen tapahtuma olisi Hämeenlinnan keskustassa kisailtana niin lisäisikö se yleisömäärää radalla? Tuskinpa.

Ei Ahvenistollakaan kovin montaa edes Finracen tason tapahtumaa ole vuodessa. Kyllä oikeasti kannattaisi Hämeenlinnassa miettiä miksi tuo Seinäjoen kisa kerää selkeästi enemmän yleisöä. Samaten metsäradoillekin on mahdollista yleisöä saada. Ymmärtääkseni Asfalttikunkku ja Kardaanikunkku keräävät hyvin yleisöä, puhumattakaan Nitro Nationalsista.
 

RaceDigger

Member
Liittynyt
5.10.2011
Viestit
9
Se ainakin on muuttunut, että pisteitä ei voi kerätä, jos ei aja suomalaisella lisenssillä. Tällä politiikallahan S2000-luokkakin saatiin hautaan. 2008 pisteitstä ajoi 12 kuskia, joita kuusi ulkomaisia (3xEST, 2xRUS, 1xLAT). Seuraavalla kaudella olikin jäljellä kaksi auta.
Pitää paikkansa, mutta tämä ei ole AKK:n aikaansaama muutos tai politiikka, vaan koskee muitakin lajeja ja maita.
 

Freak

Well-known member
Liittynyt
13.4.2012
Viestit
2476
Sijainti
Botniaringin ja Kemoran välimaastossa
Käytännössä kolme vaihtoehtoa:1) FinRacen yhteydessä, toistaiseksi Camaroiden seassa ajavat "GT"-autot. Alunperin tätä tsäänsiä ei pitänyt olla, mutta kun Camaloita on nyt toistaiseksi viivalla vain kourallinen niin ei lisä ole pahitteeksi.
2) National Race Seriesin Open GT luokka, kilpailua toistaiseksi kovin hintsusti - eli muutama hassu auto, jotka nekään eivät kuinkaan päin pistä kampoihin GT3Cup Possuille
3) Kädelle.com Time Attack
Mitenkä mielestäsi FINRacen ja NRS:n Avoin GT -luokka poikkeaa toisistaan? Eiköhän molemmat pelaa hyvin pitkälti samoilla säännöillä eli mukaan saa tulla kunhan auto täyttää edes jotkin turvallisuuskriteerit.

Oli miten oli. Pääasia on, että näille dinosauruksille on edes joitakin kisoja joissa saa ajella.

Time Attack ei mielestäni vastaa käsitystä oikeasta kilpa-autoilusta. Ajoissa näkyy kyllä todella kovia pelejä ja harmittaa, etteivät he näyttäydy autoineen näissä Avoin Gt -kisoissa. Kierrosajat alkavat olemaan sitä luokkaa, että niillähän pistää pataan jo useampaakin Porschea.
 
Viimeksi muokattu:

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Pitää paikkansa, mutta tämä ei ole AKK:n aikaansaama muutos tai politiikka, vaan koskee muitakin lajeja ja maita.
Teoriassa FIA:n säännöt sitovat kaikkia sen jäsenjärjestöjä, mutta käytännössä kovinkaan moni liitto ei AKK:n lisäksi piittaa tästä kyseisestä pykälästä.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Porsche-luokassa ei esim. tänä vuonna ole enää yhtään vanhaa Hämmenys-laatikolla olevaa 996:a.
On niitä ainakin kaksi. Toisella ajettiin Motoparkissa jopa paalulle. Herrasmiesten harrasteluokassa oikealle kuskille riittää vähän hitaampikin auto.
 

Juha Heino

Member
Liittynyt
10.3.2003
Viestit
14
Sijainti
Klaukkala
Tämä Breznevin, lue mahosen, aikainen ulkomaalaisvastaisuus suomalaisessa rata-autoilussa ja ilmeisesti muissakin moottoriurheilulajeissa on kyllä aika käsittämätöntä.
Mikko ajoi Hollannin kansallisen mestaruussarjan rata-autoilun pääluokassa, GT4, vuonna 2009 koko sarjan, sekä 2010 muutaman Clio cupin kisan.Osanotto-oikeudesta suomalaisella lisenssillä ei ollut mitään epäilystä.

Jutellessani paikallisen AKK:n, eli KNAF:in, päättäjien kanssa aiheesta, he nauroivat makeat naurut ja ihmettelivät, että miksi ihmeessä he vaikeuttaisivat kuljettajien osallistumista sarjaansa.
Päinvastoin he pyysivät ja hoitivat kustannukset, kun olimme vuoden 2008 Rotterdamin City racessa promotoimassa GT4-sarjaa n.500.000 katsojan edessä, Joulupukki-tarra katossa ja siniristiliput autossa. Kooste löytyy http://youtu.be/evCCTwud_9k
Varsinaisesta kuskipulastakaan ei ollut kysymys, sillä autokuntia ilmottautui GT4-sarjaan kaudella 2009 muistaakseni 28 kpl ja kaudella 2010 Clioja oli kolmisenkymmentä.

Köyhä voi olla, mutta ei välttämättä tyhmä...
 

Petri L

Well-known member
Liittynyt
29.5.2001
Viestit
846
Kyllähän ehkä ahveniston rata-alueelle voisi saada jonkun esiintymislavan kehitettyä. Tosin onko niin välttämätöntä sitten kumminkaan.

Ei kai seinäjoella toista rata tapahtumaa ole. Itse en ainakaan löydä kuin yhdistelmälippuja tuohon tapahtumaan.

Ja sieltä se Mahonen taas kaivettiin esiin. Olis kiva saada tietää mikä on totuus näissäkin asioissa.

Johan Ari Vatanen sanoi, että viroon päin pitäisi yhteistyötä kehittää, niin ei se kyllä ainakaan näin onnistu, että kuskeja ei hyväksytä mukaan. Mutta sekin missä todellinen syy niin voi vain arvailla... Tämä nykyaika on siitä huonoa, että nettiin on niin pirun helppo kirjoittaa kaikkea.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Itse en ainakaan löydä kuin yhdistelmälippuja tuohon tapahtumaan.
Ainakaan aikaisempina vuosina sellaisia ei ole ollut olemassa (poislukien erilaiset VIP- ja vapaaliput). Tälle vuodelle sen enempää Tiketti kuin Lippupalvelukaan ei myy (ainakaan vielä) muita kuin rock-lippuja (ja VIP-passeja).
 
Ylös