Kisarapsan tynkää
Ennakko:
Aamukuudelta ylös ja samantien liikenteeseen -> Muutaman tunnin yöunilla mukava ajaa. Follo kyytiin mansesterista ja Hyvinkäällä hypättiin Scyberin Bemmin kyytiin.
Harkat:
Auto #70 alle ja katselemaan pikkuhiljaa kuivuvan, vielä kostean radan tilannetta. Tilannehan oli sitten itselleni optimaalinen: autoa #70 sai paiskoa rallityyliin vastaheitoilla ja mutkat sivuluisussa ajaen ja silti porukkaa tuli selkä edellä vastaan.
Like a Glove meikäläiselle.
Aika-ajot:
Alle auto #313 jonka Haikki haukkui oman harkkasettinsä perusteella. Haukut eivät tulleet tyhjästä: jarrut vaativat todella veitsenterävää ajamista jotta olisi saanut edes jonkin(heh)laisia kierroksia kasaan. Sellainen ei tällaiselta amatööriltä onnistu ja tuloksena olikin pari spinniä lukuisten lukkojarru-poikittain-pitkäksimenojen ohella. Kertaalleen olin jo varma että seinään menee kun lähti täydestä vauhtista käsistä shikaanin jälkeisessä jarrutuksessa. Tuloslappu ei hivellyt silmiä eikä itsetuntoa.
B-finaali:
Sain kuitenkin jollain ihmeellä niinkin hyvän kuin 5 ruudun B-finaaliin. Ja alle auton #2 jota Jacques kehui toimivaksi laitteeksi aika-ajoissa ja tämän tuloksistakin sen näki. Odotukset olivat katossa: startissa Jonkin ja Totken piekseminen ja Cmoneyn ja DW:n kimppuun.
Todellisuus ei mennyt ihan näin. Startti oli loistava, mutta ekan mutkan otin liian varovaisesti ja Jonkki+Scyber+Totke(?) kyykyttivät. Hetken kuluttua edessä tapahtui kummia ja nousin kolmanneksi kun ensin osa porukasta spinnailee ja ohitan osan muuten vaan.
Yhtäkkiä takana ei näykään enää ketään hiillostajia lähituntumassa ja kiinnitän huomion siihen, etteivät Cmoney ja DW olekaan tähtitieteellisen kaukana karussa. Odotin lähinnä josko tekniikka porsisi näillä ja olisin näin nousupaikalla vähintään toisena. Tuollaista kun pääsin ajattelemasta, pilkka sattui omaan nilkkaan: auto hyytyi ensin hetkeksi ykköskurvissa ja puolta kierrosta myöhemmin kokonaan shikaanin jälkeen: Kaasarin kiinnitysruuvit olivat katkenneet.
Loppusanat:
Oma ajo oli lähinnä harkoissa reuhaamista, aika-ajoissa kärsimistä ja kisassa kohtuu pistepotin sijaan yksi vaivainen piste kotiinviemisinä. Eurohinta tuolle pisteelle oli kova Jämsästä asti ajelleena.
Plussat:
+++ Hyvinkään ABC:n aamuvirkku kassan myyjätär levitti hyväntuulisuutta muihinkin, se ei koskaan ole haitaksi
++ Renngeistin vauhti paikoin jäätävää luokkaa kokemukseen nähden
+ Hangon ilmapiiri mahtava jo toista vuotta peräjälkeen
Miinukset:
--- Auto #313:n kaameat jarrut, ei tuollaisella voi ajaa :yuck:
-- Auto #2 sai tarpeekseen ajeluistani turhan varhain
- Olisi saanut olla kostea rata koko ajan :tongue:
Kiitokset Hangon loistavalle tapahtumalle puuhamiehineen ja KKWCS järkkäreille asian tiimoilta. Ja kiitokset jännittävistä kilpailuista myös kilpakumppaneille, oli tapahtumarikkain kisa missä olen ollut mukana.
Kiitokset myös kyytiporukalle, matka Tampere-Hanko-Tampere sujui mukavasti.