Pre race:
Oli keskiviikkoisista salitreeneistä edelleen lihakset jumissa, joten teippasin itseni perjantaina "pakettiin". Niskat ja hauikset teippiin ja sain sillä kivun pois. Tässä lähtökohdat..
Harjoitukset #10
Auto oli varmaan ihan hyvä, mutta mies oli ihan hukassa. Oli tosi paljon hakemista ja suurta rohkeuden puutetta kovalla vauhdilla ajettavissa mutkissa.
Aika-Ajo #2
Rata oli parantunut sen verran, että uskalsin ajaa nopeat mutkatkin kunnolla. Loppuvaiheessa päästin PeePeen edelleni ja tallikaveriani peesatessa aikani varmasti parani ehkä puolella sekunnilla.
Tuloksena hyvä aika ja seitsemäs lähtöruutu. Olin tyytyväinen.
Auto tuntui myös hyvältä. Yksinkertaisesti se vaan istui lapaseen täydellisesti. Se oli ihan kuin mulle tehty.
Ennen ajoja kateltiin Andyn kanssa a-a autojamme ja todettiin Andyn kanssa lähes yhteen ääneen, että Andyn auto näyttää tosi hyvältä. Kuin juuri pakasta otettu.. Sitten kuulin jälkilauseen "yleensä se on kyllä sen merkki, että auto on hidas".. Niinpä se taisi olla.
A-Finaali #3
B-finaalin katseltuani lähdin kisaan luottavaisena, koska DW oli ajanut tällä autolla hyvin. Kuitenkin alkanut sade harmitti ja olin tosi epäileväinen sen suhteen miten lujaa radalla pystyisin ajamaan.
Auto starttasikin viivalta kuin tykin suusta ja sain aivan mahtavan startin nousten viidenneksi. Rata tuntui kuitenkin heti paljon liukkaammalta ja otin tosi varovaisesti alussa, toisin kuin
joku toinen.
Pari ekaa kierrosta meni aivan unessa ja kärkiryhmä pääsi karkaamaan. Kun sitten vihdoin pääsin rytmiin oli porukka liian kaukana eikä auttanut, vaikka mielestäni hieman heitä saavutinkin. Ryhmä hajosi Cmoneyn ja PeePeen äksidentissä, jolloin pääsin heistä hetkeksi ohi. Samoin WoPen olin saavuttanut hänen spinnattuaan. Cmoney meni aika nopeasti taas ohi eikä siinä jäänyt oikein mitään sanottavaa. WoPen perässä ajaessani myös Nasty pääsi kuittaamaan ja Nastyn ohittaessa WoPen pääsin itsekin rattijumalasta ohi. Taisi olla jo rengashuolia siinä vaiheessa?
Näin samalla taustapeilistä tallikaverin. En päästänyt heti ohi vaan odotin jarrupaikkaan ja varmistin vielä, että se oli varmasti PeePee eikä Nipsu, jolla oli myös keltainen kypärä. Radiokorvanapista kuului kuitenkin selkeä "PeePee is faster than you", joten laskin ohitse.. Loppukisa meni Nipsun kanssa väännellessä. Parhaimmillaan hän pääsi rinnalle tokan mutkan jälkeen. Viime vuoden kisaa muistellessani olin nyt kuitenkin päättänyt, etten luovuta. Jätin kolmosmutkassa kyllä tilaa vasemmalle, mutta koska olin paremmalla ajolinjalla, sain pidettyä sijoitukseni.
Haikki keskeytti lopussa ja jätti autonsa radalle. Sen ansiosta keltaiset liput ja viimeisellä kierroksella otin ehkä turhankin rauhallisesti, jolloin Nipsu pääsi ohi. Onneksi hän kuitenkin ajoi reilusti ja päästi takaisin ohi heti mutkan jälkeen.
Kaikenkaikkiaan pitää olla tyytyväinen suoritukseen. Autotuuri osui kohdalleen kerrankin sekä aika-ajoon että kisaan. Kisassa olisin voinut olla rohkeampi, mutta toisaalta alussa oli kostea rata ja oli parempi pysyä radalla kuin ajaa ulos. Sijoitus oli myös ihan hyvä ja kauden paras. Ei valittamista.
Lihasten kanssa ei myöskään ollut mitään ongelmia. Teipit pitivät miehen kasassa tällä kertaa, eikä ollut tarvetta omalle konsertille, kuten Kaanaassa tapahtui.