Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS 2012, 8. kisa, Hanko

Scyber

Well-known member
Sijainti
Hyvinkää
Autot #3 #4 #7

Harkat: #3
Auto aliohjautu häiritsevän paljon, en saanut rytmiä päälle. Asfaltti oli vielä vähän kosteaa

Aika-ajo: #4
Paljon parempi auto, kulki kivasti, kiihtyi hitaasta vauhdista hitaasti, kääntyi jopa, tosin takarenkaissa ei pitoa ja tuli tampattua pari osaa radan ulkopuolelta ja sorattua zikaanin ulostulo ja ahteri :D Tuloksena kohtuullinen aika ja paikka B-finaalin kutosruudusta.

B-finaali: #7
Lähtö onnistu hyvin ja hetken kuluttua nelosena Jonkin perässä. Jonkki lähtee spinnaamaan -> jarrut lukkoon ja itse tulee spinnattua kanssa.
http://www.youtube.com/watch?v=6_6nCspoeTE&feature=player_detailpage#t=74s

Taas kuutosena ja jälleen metsästämään päänahkoja.
http://www.youtube.com/watch?v=6_6nCspoeTE&feature=player_detailpage#t=202s

Uus spinnaus jälleen välttääkseen kolarointia.
http://www.youtube.com/watch?v=6_6nCspoeTE&feature=player_detailpage#t=268s
Ohitus ja http://www.youtube.com/watch?v=6_6nCspoeTE&feature=player_detailpage#t=351s
Ohitus ja seuraava uhri teki liian aikaisin zikaanin jälkeisen jarrutuksen, paniikkijarru ja seurauksena taas spinni
http://www.youtube.com/watch?v=6_6nCspoeTE&feature=player_detailpage#t=410s

Loppu yrittäen päästä Jonkkia kiinni. Ilman toivoa.

Kisa oli erittäin vaihderikas ja auto nro. #7 oli kova. Kiitos Jonkki videomatskusta, mä oon toi sinihaalarinen mustalla kyprällä.

Rata oli ihan mahtava ja mukava ohitella.

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Tulit paljon PeePeetä kovempaa vauhtia shikaanista ulos ja tuohon neulansilmään. PeePee ei voinut kuitenkaan mitenkään huomata ohitusyritystä tuolla nopeuserolla ja siksi luukku kiinni ja kolinaa. Ei tuohon mutkaan tullessa katsota taakse.

Kilpailutilanteeksi lasken, vaikka ohittajallakin on tietty vastuu mihin "tyrkkää". Ei ollut kuitenkaan mitään sikaa, koska ohittava auto olisi taittunut nätisti sisämutkaan jos tilaa vain olisi ollut.
Juu. Itselle jäänyt vahva kuva, että normaalisti, kun kypäräkamerastakin näkyy noin hyvin toisen auto useampi kymmenys ennen mutkaan kääntöä, kuski sivusilmällä myös huomaa ja reaktio senmukainen. Todella yllätyin ettei nähnyt.

FO110K

Banned
Silti sensuroimaton mielipiteeni:
Vaikea päätellä tosta kuvasta mutta 70 (Bemari) ei tee minusta väärin. Cmoney-osumasta voi kyllä suuttua ihan aiheesta, selvä poisto.
Samaa mieltä Bemarin ja 4stroken osalta, ehkä agressiivisia ohituksia mutta toisaalta kohtuullisen puhtaita.
(noin ahtaalla radalla ei montaa täysin puhdasta paikkaa saakaan)

Lisäyksenä omana mielipiteenä että ei tuo Cmoneyn ohituskaan vaikuta miltään tahalliselta kilkkaukselta:
hahmo tekee moisia harvoin jos ollenkaan, ja toisaalta ennen mutkaa tuosta kuvakulmasta näyttää sisäpuolella olevan tilaa reiluhkosti.
Silti toki suuttumuksen ymmärrän koska sijoja menee monta.

Mutta oma mielipide vain tuosta tuon videon perusteella.

Sue_me

Well-known member
Juu. Itselle jäänyt vahva kuva, että normaalisti, kun kypäräkamerastakin näkyy noin hyvin toisen auto useampi kymmenys ennen mutkaan kääntöä, kuski sivusilmällä myös huomaa ja reaktio senmukainen. Todella yllätyin ettei nähnyt.
Olit puoliksi rinnalla jo hieman ennen mutkaan kääntämistä.

Mutta kuten sanoin, paikka on vaikea koska joutuu keskittymään tuohon radan vaikeimpaan mutkaan samanaikaisesti. Itse en juuri ajatellut takanatulevia tuossa kohdassa kun oli aina tekemistä, ettei itse spinnannut jarrulla. :eek:

PeePee

Team 107
Sijainti
Kiertoradalla
Tuossa 4stroken tilanteessa mä siis yritän periaatteessa ohi, joten siinä ei siis mitään. Bemarin tilannekin oli kisatilanteessa eri tuntuinen.

Cmoney pääsi kyllä täysin yllättämään, kun seurasin täysin mitä DW tekee edellä. Kisatilannehan tuo kaiketi on, mutta itse en tosiaan yhtään nähnyt että sisällä ketään on. Ei kai sitä tuossa kukaan katso mihinkään muualle kuin eteenpäin, paitsi ehkä Nipsu. :D

Jonkki

Press Play ►
Sijainti
Suomi Fineland
Tarkennan sen verran että en missään nimessä tarkoittanut että Cmoneyn osuma olisi ollut tahallinen. Ehkä vähän väärä sanavalinta tuo "selvä poisto".
Jossain määrin (mitä tuosta videosta nyt voi päätellä...) näyttää siltä että pelisimä petti ja PP ei voinut mitenkään tuota estää. Vahinkoja sattuu.

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Juuri Hyvinkäällä tein ihan samanlaisen ohituksen Bemarista varikkotieoikeaan jarruttaessa, kun 4stroke siinä ihan Bemarin edessä.
Sama viime vuonna Haikista ekaan vasempaan kun WoPe ihan siinä edessä.
Jne.

FO110K

Banned
Omasta ajosta:
Harkat #5:lla, tuntui olevan ok kulkupuoli, mutta en edes yrittänyt yhtä täyttä kierrosta vaan keskityin katsomaan mutkia eri kantilta. Aika = paska.
Aika-ajo #6:lla, ratti rinnuksessa kiinni, kädet koukussa ja auton etuosa tärisee hulluna eikä tunnu kulkevan suorallakaan.
= en silti ollut viimeinen, tavoite täyttyi.
Kisa #5:lla (#9 oli merkattu mulle mutten mahtunut penkkiin :D) ja ajo tuntui paremmalta.
Lähtö meni vituilleen, tallan lyönti pohjaan ja auto menee vapaalle :D Noh uus yritys ja huomaan olevani letkan viimenen, Totken takana joka sai myös huonon startin.
Kisa oli aikalailla kruisailua, auto tuntui paremmalta hanskaan kun rata kuivui mutta penkki antoi oik. laidastaan periksi aina vasempaan käännyttäessä, kisan lopussa roikuin aina pitkissä kaarteissa joka otti hieman normaalia enempi hartian seudulle.
Rataan alkoi saamaan vähän tatsiakin, eka oik.+vasen meni jo hyvin, samoin pääsuoralle tulomutka.
Muissa mutkissa linjat ok, mutta liian varoivaisesti tuli painettua kaasua.

Plussat:
- Hieno rata ja hyvät työntekijät
- autoerot ok tasolla mielestäni
- Jonkin ja lfb:n hyvät ajot

Miinukset:
- oma kunto :D
- paikan sijainti (ei mielellään kahta kisaa tänne kuitenkaan :D)

Dickille pahoittelut, hieman turhan kärkkäästi tarjosin videota siinä finaalin jälkeen, en tarkoituksella halunnut pilata kenenkään kisan jälkeisiä fiiliksiä :eek:
Kiitokset myös kyytiporukalle, aika oli pitkä mutta antoisa autossa :)

Jonkki

Press Play ►
Sijainti
Suomi Fineland
Juuri Hyvinkäällä tein ihan samanlaisen ohituksen Bemarista varikkotieoikeaan jarruttaessa, kun 4stroke siinä ihan Bemarin edessä.
Jne.
Yritin Andystä vähän samantyyppistä ku sä PP:stä ja se olisi voinut päättyä samalla tavalla jos Andy olisi ahnaammin puolustanut linjaansa. Tilanteet tulee nopeasti ja kaikki ovat yksittäistapauksia, mitä vaan voi sattua :).

Ps. en päässy ohi :( http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=6_6nCspoeTE#t=111s

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Yritin Andystä vähän samantyyppistä ku sä PP:stä ja se olisi voinut päättyä samalla tavalla jos Andy olisi ahnaammin puolustanut linjaansa. Tilanteet tulee nopeasti ja kaikki ovat yksittäistapauksia, mitä vaan voi sattua :).
Tuokin, miten aika tavallisesti mun ja PeePeen matsi ois voinu jatkua, ni mennään vierekkäin seuraavaan vasuriin, minä ulkopuolella, ja ulostulossa koitan sisälle rinnalle, tai viimeistään pääsuoralla ohitusta. Samalla ois Haikkikin liittynyt karkeloihin.

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Cmoneyn ja PeePeen tilanteesta. Mielestäni Cmoneyn moka (arviointivirhe), mutta menee kategoriaan voiko virheestä rangaista? Jos voi, niin mulla pitäis varmaan olla elinikäinen kilpailukielto, joten kai se sitten siitä.. :D

Itse panttaan raporttiani ja mahdollisia omia protestejani huomiseen. Olen PeePeelle tästä jo ilmoittanut, eli haluan nähdä omasta kypärävideostani tapahtumia ensin. Muistikortti meni Totkelle ja hän ei saanut videoa jakoon tänään, joten siksi viive.

Kisan alkuvaiheessa oli joitain tilanteita, mutta koska en niin tarkasti muista niitä, niin parempi etten sano mitään ennen kuin on videomatskua saatavilla.

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Cmoneyn ja PeePeen tilanteesta. Mielestäni Cmoneyn moka (arviointivirhe)
Luulen etten tule koskaan ymmärtämään tätä näkemystä koska:

Mun keula näkyy oikealla kuvassa puoli sekuntia ennen törmäystä, ja menevän PeePeen vauhtia. PeePee ollut itse vieläpä melkolailla radan vasemmassa reunassa verrattuna tuohon edelläolevaan. Kunnon tilaan päätin ajaa tuossa.
Itselle jäänyt vahva kuva, että normaalisti, kun kypäräkamerastakin näkyy noin hyvin toisen auto useampi kymmenys ennen mutkaan kääntöä, kuski sivusilmällä myös huomaa ja reaktio senmukainen. Todella yllätyin ettei nähnyt.
Jne.
Uskon myös, että PeePee on vastaavissa tilanteissa monesti huomannutkin toisen auton siinä, mutta nyt vaan ilmeisesti keskittyi niin paljon eteensä.
Itse olen silti varma (tiedän) että yleensä minun paikallani ollut kuski kyllä huomataan sivusilmällä.

Sue_me

Well-known member
Puhdas kilpailutilanne, ei varsinaisesti kummankaan "vika".

Noita on sattunut ja sattuu jatkossakin..

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Luulen etten tule koskaan ymmärtämään tätä näkemystä koska:

Uskon myös, että PeePee on vastaavissa tilanteissa monesti huomannutkin toisen auton siinä, mutta nyt vaan ilmeisesti keskittyi niin paljon eteensä.
Itse olen silti varma (tiedän) että yleensä minun paikallani ollut kuski kyllä huomataan sivusilmällä.
Niin.. mielelläni odottaisin tästäkin takavinkkelistä otettua kuvamatskua (sitä siis tulossa huomenna).. Tosta nyt vaan äkkiseltään näyttää siltä, että olet myöhässä ohitusyrityksen kanssa. Et olisi tosta millään voinut päästä ohi, PeePee oli sen verran paljon edellä. Myöhäisemmällä jarrutuksella ja sisempää otetulla ajolinjalla pääsit osittain rinnalle.

En mä tässä ketään oo syyttelemässä ja mieltäisin tuon kilpailutilanteeksi. Kyseessä oli kuitenkin mielestäni virhe (kategoriassa vahinko?).

Muistutan myös, että autoissamme ei ole peilejä. Jos olet toisen takana ja lähdet yrittämään rinnalle, niin edelläajava ei välttämättä tiedä sitä!

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Tosta nyt vaan äkkiseltään näyttää siltä, että olet myöhässä ohitusyrityksen kanssa. Et olisi tosta millään voinut päästä ohi, PeePee oli sen verran paljon edellä. Myöhäisemmällä jarrutuksella ja sisempää otetulla ajolinjalla pääsit osittain rinnalle.

En mä tässä ketään oo syyttelemässä ja mieltäisin tuon kilpailutilanteeksi. Kyseessä oli kuitenkin mielestäni virhe (kategoriassa vahinko?).
Olisi vaan menty pari-kolme mutkaa taistellen rintarinnan:
Tuokin, miten aika tavallisesti mun ja PeePeen matsi ois voinu jatkua, ni mennään vierekkäin seuraavaan vasuriin, minä ulkopuolella, ja ulostulossa koitan sisälle rinnalle, tai viimeistään pääsuoralla ohitusta.
Eli toisen ajolinjan häirintää jotta pääsen paremmin ohitukseen.