Talviharjoittelutopic 2012/2013

  • Viestiketjun aloittaja Örfil
  • Aloituspäivämäärä

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Ei kestä paikat ajamista ollenkaan. Piti paikallisessa mennä cmoneyllekin häviämään.
:doubtful: (håmå)

Joo, parempi/monipuolisempi rata kuin syksyn 4 neulansilmää ja pari pitkää suoraa.

Eka erä (monille forumisteille tutut mainittu):
Cm #2 22,80
DW #10 22,94

Toka erä:
Cm #4 22,76
DW #2 22,83
Maukka #9 23,18
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
:doubtful: (håmå)
Suostuin odottamaan sentään. Ei sieltä kotio suoraa bussiyhteyttä ole.

Nyt vedetään nappia naamaan ja itketään sikiöasennossa. On vähän oikeaakin tuskaa mukana tässä nytten...saatana!
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Onko Maukalle sattunut paska auto?
Voi olla, yhdellä vain ajoi ilman vertailukohtaa. Paska auto silti täällä tarkoittaa tavallisesti vain 0,10-0,15s huonompaa kuin parhaat autot.
 

DSQ

Elossa
Liittynyt
5.11.2012
Viestit
5377
Sijainti
Huumorin tuolla puolen
Voi olla, yhdellä vain ajoi ilman vertailukohtaa. Paska auto silti täällä tarkoittaa tavallisesti vain 0,10-0,15s huonompaa kuin parhaat autot.
Melkoinen ero, jos vertaa vaikkapa VM Karting Centeriin, jossa parhaan ja hitaimman auton aikaero on sellainen vaatimaton 1,5 sekuntia kierroksella.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Melkoinen ero, jos vertaa vaikkapa VM Karting Centeriin, jossa parhaan ja hitaimman auton aikaero on sellainen vaatimaton 1,5 sekuntia kierroksella.
Juu, no Turussa on kyllä yhdet aivan pienimmät autoerot Suomessa. Toki k-aikakin vain reilu 20 sekkaa, mutta silloin 2-3 kympän erot ovat jo "järkyttäviä" kun tutulla kaveriporukalla ajelemme. Onneksi semmoisia eroja on harvoin, ei mielestäni edes joka vuosi.
 

DSQ

Elossa
Liittynyt
5.11.2012
Viestit
5377
Sijainti
Huumorin tuolla puolen
tietty VM:llä kierroskin kestää sen 2x pidempään, mutta silti toki iso ero....
Juu, no Turussa on kyllä yhdet aivan pienimmät autoerot Suomessa. Toki k-aikakin vain reilu 20 sekkaa, mutta silloin 2-3 kympän erot ovat jo "järkyttäviä" kun tutulla kaveriporukalla ajelemme. Onneksi semmoisia eroja on harvoin, ei mielestäni edes joka vuosi.
Olkoonkin, että kierrosaika ei ole paljoa 20 sekunnin päälle, mutta eihän VM:n rataennätyskään ole kuin sen 37.763 viime vuoden lokakuussa ajettuna. Siinä mielessä yli sekunnin ero kierroksella autojen suhteen on tähtitieteellinen. Että on teillä hyvällä mallilla ne autot siellä Suomen per- eh, Turussa. ;D
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Että on teillä hyvällä mallilla ne autot siellä Suomen per- eh, Turussa. ;D
Juu, haittana sitten että ratavallit helposti siirtyy enempi. Mutta kun on kokeneita ja siististi ajavia kuskeja, rata pitää hyvin muotonsa kun kaikki ajaa tarkasti. Osta mopoauto ja tule joku päivä kokeilemaan, kulkevat aika pirteästi sisäratapeleiksi, ja ajetaanhan niillä kesäkaudella ulkorataakin.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Itte ajoin yks kesä tuossa taannoin mopolla Turusta Joensuuhun, pelkästään kartingia ajamaan.

No okei, otin vähän oluttakin siellä sitten.
Eikös tästäkin ollut oma toikki oikein. Koko kansa seurasi mopedin kulkua. Ylehän apinoi ideansa tästä ymmärtääkseni ja kehitti sen juhannusjunan.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Eikös tästäkin ollut oma toikki oikein. Koko kansa seurasi mopedin kulkua. Ylehän apinoi ideansa tästä ymmärtääkseni ja kehitti sen juhannusjunan.
Olihan näitä muitakin matkijoita. Kaivuri-Jukka etc..
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
DWn revanssi

Eka erä (monille forumisteille tutut mainittu):
Cm #2 22,80
DW #10 22,94

Toka erä:
Cm #4 22,76
DW #2 22,83
Maukka #9 23,18
Taas vaan nää 3 mainittu vaikka seassa pari muutakin...

Eka:
DW #5 22,84
Cm #6 22,97
Maukka #7 23,45

Toka:
Cm #5 22,89

Kolmas:
Cm #7 23,07
Maukka #6 23,14

Ei #7 erityisen laiskalta tuntunut, hiukan harmittelin "järkyttävää" melkein 2 kympän eroa #5een, mutta mekaanikko kertoi seiskan olevan joku uusirunkoinen. En tiedä, oliko eri malli, vai sama kuin muut mutta uutena. Jos autot tuosta tasoittuisivat, ei tommosia melkein 2 kympän tasohaarukoita ole kiva sulatella :eek:
Rata pysyi mielestäni täysin muodossaan ekasta erästä 3nteen.
 

DSQ

Elossa
Liittynyt
5.11.2012
Viestit
5377
Sijainti
Huumorin tuolla puolen
Tänään illemmalla voin referoida puolestaan Mestarit Radalla -kilpailun tapahtumat, koska olen todennäköisesti ensimmäinen, joka niistä kekkereistä palaa kertomaan... :cool:
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Tuntuu hyvältä, etten tässä toikissa aikaisemmin puhunut mistään kestävyysurheilun irvikuvista. Tällä hetkellä oma ajokuntoni on aika tarkkaan 8 minuuttia. Kic:iin on sentään kuukausi vielä aikaa...
 

DSQ

Elossa
Liittynyt
5.11.2012
Viestit
5377
Sijainti
Huumorin tuolla puolen
Tervehdys täältä korvesta. Mestarit kävivät Radalla tässä iltasella. Kisaraportin länttään tänne, koska omalta osaltani kyseessä ei ollut kilpailu vaan talviharjoittelua. :tongue:

1. lähtö:

Lähtö nelosruudusta heti Slugin ja Nastyn perään. Perässä en pysynyt, koska paalulta lähtenyt herrasmies avusti etenemistäni sen verran negatiivisesti (toisin sanoen avusti kärkikaksikkoa kasvattamaan eroa), että terävimmän kärjen vauhtiin ei lopulta ollut asiaa. Ei sillä, että mun vauhdilla pitäisi mitään asiaa kärkeen ollakaan.

Maalissa kolmas sija kohtuullisella erolla eteen ja taakse. Auto (#6) oli sen verran säädöissä, että ajoin vahingossa lähdön nopeimman kierroksen. Pyydän anteeksi.

2. lähtö:

Lähtö kymppiruudusta. Auto (#23) oli melkoinen pommi - negatiivisessa mielessä. :thumbdown Kyseisellä rakkineella oli jäänyt päiväkahvit juomatta tai jotain, koska se kulki ainoastaan silloin, kun ratti oli suorassa. Radalla, jossa mutkaa on parin sekunnin välein, tämä on luonnollisesti huono asia. Kierrosaika ei ollut huono, mutta kaikkihan me tiedämme, ettei kisaa ajeta kierrosajoilla. Jos autosi ei lähde mutkasta, may the Force bless you.

Kovaa (muttei aina rehtiä, hehe) kisaa tuli ajeltua Nastyn kanssa, mutta tässä ei tarvinne sen kummemmin perustella, kumpi tuli ensin maaliin ja miksi. Slug vetäisi maltilliset kahden kympän pohjat ja sijoittui aika tavalla eri päähän tulosliuskaa.

Maalissa 10. sija. Olisin voinut ajaa vaikka siivouskoneella tämän lähdön, mutta tehty mikä tehty.

3. lähtö:

Viimeiseen lähtöön tiedossa oli kakkosruutu ja vanha kunnon auto #6 - paitsi että ei sittenkään, koska henkilökunta oli ottanut iltatorkut. Auto vaihdettiin, ja #1 oli kuin enne. Kiihdytin ensimmäiseen mutkaan ensimmäisenä, koska kaasu otti sen verran tehokkaasti jarruakin painettaessa. Loppulähtö olikin sunnuntaiajelua; voitto irtosi kolmella sekunnilla.

Konkluusio (suom. Yhteenveto):

Paljon enemmän odotin kuin mitä illan anti oli. Ainoat kunnon kamppailut sijoittuivat kakkoslähtöön, jossa auto olikin sen verran susi, ettei sillä olisi pärjännyt edes sille kuuluisalle siivouskoneelle. Taisin kerätä heikoimman pistesaaliin kaikista foorumilaisista, mutta eipä tuon väliä, kun en kuitenkaan osallistu kuin muutamaan sarjakisaan.

Jatkossa autot pitää ehdottomasti arpoa joka lähtöön, koska ei tuollaisilla kakskolmosen tapaisilla ammeilla voi ajaa kilpaa - ainakaan näin tasokkaassa seurassa. Kilpakumppanit olivat kovia ja mä olin pumpulia; myönnetään tosiseikat.

Kootut tulokset (mukana tuntemani foorumilaiset):

1. lähtö: 1. Slug 2. Nasty 3. Disc (fastlap) 8. Powered by BMW
2. lähtö: 3. PbBMW 5. Slug (fastlap) 9. Nasty 10. Disc
3. lähtö: 1. Disc 3. Slug 9. Nasty 10. PbBMW
 

DSQ

Elossa
Liittynyt
5.11.2012
Viestit
5377
Sijainti
Huumorin tuolla puolen
Hupsista. Kolmas sija sarjataulukossa ja "vain" viisi pistettä sarjakärjestä Slugista. Jumankauta, tehän saatte mut näyttämään nopealta! :mad_old:

''I guess that's what they call "better than expected"...''
 

Slug

Well-known member
Liittynyt
10.3.2010
Viestit
1251
Tervehdys täältä korvesta. Mestarit kävivät Radalla tässä iltasella. Kisaraportin länttään tänne, koska omalta osaltani kyseessä ei ollut kilpailu vaan talviharjoittelua. :tongue:

1. lähtö:

Lähtö nelosruudusta heti Slugin ja Nastyn perään. Perässä en pysynyt, koska paalulta lähtenyt herrasmies avusti etenemistäni sen verran negatiivisesti (toisin sanoen avusti kärkikaksikkoa kasvattamaan eroa), että terävimmän kärjen vauhtiin ei lopulta ollut asiaa. Ei sillä, että mun vauhdilla pitäisi mitään asiaa kärkeen ollakaan.

Maalissa kolmas sija kohtuullisella erolla eteen ja taakse. Auto (#6) oli sen verran säädöissä, että ajoin vahingossa lähdön nopeimman kierroksen. Pyydän anteeksi.

2. lähtö:

Lähtö kymppiruudusta. Auto (#23) oli melkoinen pommi - negatiivisessa mielessä. :thumbdown Kyseisellä rakkineella oli jäänyt päiväkahvit juomatta tai jotain, koska se kulki ainoastaan silloin, kun ratti oli suorassa. Radalla, jossa mutkaa on parin sekunnin välein, tämä on luonnollisesti huono asia. Kierrosaika ei ollut huono, mutta kaikkihan me tiedämme, ettei kisaa ajeta kierrosajoilla. Jos autosi ei lähde mutkasta, may the Force bless you.

Kovaa (muttei aina rehtiä, hehe) kisaa tuli ajeltua Nastyn kanssa, mutta tässä ei tarvinne sen kummemmin perustella, kumpi tuli ensin maaliin ja miksi. Slug vetäisi maltilliset kahden kympän pohjat ja sijoittui aika tavalla eri päähän tulosliuskaa.

Maalissa 10. sija. Olisin voinut ajaa vaikka siivouskoneella tämän lähdön, mutta tehty mikä tehty.

3. lähtö:

Viimeiseen lähtöön tiedossa oli kakkosruutu ja vanha kunnon auto #6 - paitsi että ei sittenkään, koska henkilökunta oli ottanut iltatorkut. Auto vaihdettiin, ja #1 oli kuin enne. Kiihdytin ensimmäiseen mutkaan ensimmäisenä, koska kaasu otti sen verran tehokkaasti jarruakin painettaessa. Loppulähtö olikin sunnuntaiajelua; voitto irtosi kolmella sekunnilla.

Konkluusio (suom. Yhteenveto):

Paljon enemmän odotin kuin mitä illan anti oli. Ainoat kunnon kamppailut sijoittuivat kakkoslähtöön, jossa auto olikin sen verran susi, ettei sillä olisi pärjännyt edes sille kuuluisalle siivouskoneelle. Taisin kerätä heikoimman pistesaaliin kaikista foorumilaisista, mutta eipä tuon väliä, kun en kuitenkaan osallistu kuin muutamaan sarjakisaan.

Jatkossa autot pitää ehdottomasti arpoa joka lähtöön, koska ei tuollaisilla kakskolmosen tapaisilla ammeilla voi ajaa kilpaa - ainakaan näin tasokkaassa seurassa. Kilpakumppanit olivat kovia ja mä olin pumpulia; myönnetään tosiseikat.

Kootut tulokset (mukana tuntemani foorumilaiset):

1. lähtö: 1. Slug 2. Nasty 3. Disc (fastlap) 8. Powered by BMW
2. lähtö: 3. PbBMW 5. Slug (fastlap) 9. Nasty 10. Disc
3. lähtö: 1. Disc 3. Slug 9. Nasty 10. PbBMW
Siinähän se tuli. Talviharjoittelemassa käyty ja ihan OK alku kaudelle.
Painokin oli pienen sairastelun myötä ajovarusteissa tasan 80,00kg. Melko sopivaa, 10kg kyytiin eikä grammaakaan ylimääräistä :tongue:
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Painokin oli pienen sairastelun myötä ajovarusteissa tasan 80,00kg. Melko sopivaa, 10kg kyytiin eikä grammaakaan ylimääräistä :tongue:
Itse sitten tsekkasin omani eilen, radan vaa´alla ajotamineissa 87 (siis -4 - 4,5kg tammikuun puolivälistä). Kotona vielä digivaa´alla kälsönkipäinö 83,0. Oikeita lukemia lie näyttävät kun täsmää toisiinsa nähden. Tän kuun aikana varmaan alle 80 menee, mutta avauskisassa 9.3. tarvinnen (tai en tarttis mut pakko) 10kg rautaa mukaan kun ajokamppeet on sen 4kg.
 
Ylös