Lotus F1 Team kaudella 2013

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Ferrari on aika kysymysmerkki, mutta hieno homma ellei ole ihan kärjessä.

Mersun uskon pystyvän paalupaikkoihin, varsinkin alkukaudella ja varsinkin hamiltonin ajamana. Saas nähdä miten kisavauhti.

Jotenkin en usko, että Sauber ja Williams pystyisivät ihan voittotaisteluun tänä vuonna. Sauber varsinkin ottanut vähän takapakkia poikkeavalla autollaan. Williams ei niin erikoisen hyvä ollut viimekaudellakaan.

McLaren antaa vähän tasoitusta keskinkertaisilla kuskeillaan. Voittotaisteluun kuitenkin varmasti yltävät ainmakin muutaman kerran, ja kaudenaikaisessa kehityksessä ihan huipputalli.
 

peksu

Well-known member
Liittynyt
23.9.2003
Viestit
350
Sijainti
muailmalla
Kimi sanoi sky sportsin haastattelussa, että renkaat toimivat kylmällä ilmalla/radalla paljon paremmin kuin viime vuonna. Eikö Lotuksella ollut viime vuonna suuriakin hankaluuksia kylmällä ilmalla? Toivottavasti tuosta olisi myös parannusta aika-ajo vauhtiin ja varsinkin Kimin kohdalla.
Voi olla hyvä asia aika ajoissa jos renkaat toimii viileässä mutta toissaalla lämpimässä ja pidemmissä vedoissa ne sulaa alle, saattaa olla että tänä kautena on kova seos kovemmassa käytössä.


Tuosta Lotuksen nopeudesta niin Bottas ainakin sanoi edellisissä testeissä että Lotus näyttää todella nopealta ja samaa veisteli Salokin.


Allison Lotus:
- Kokonaisuutena olisimme iloisia, jos olisimme ajaneet enemmän ennen kauden alkua, mutta meillä ei ollut vaikeuksia saada hyviä kierrosaikoja irti autosta ilman, että olisimme turvautuneet missään testissä tekemään vetoja pienellä bensakuormalla, Allison sanoo.

http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2013/03/1715626/lotus-pomo-vakuuttaa-vikaan-korjaus---vauhtia-loytyy
 

peksu

Well-known member
Liittynyt
23.9.2003
Viestit
350
Sijainti
muailmalla
Onko missään ollut tietoa Lotuksen DRD:stä?

Kai ne airboxin möhkylät on sitä varten? Kovin isot ilmanotot vaan muihin verrattuna.

Lisäksi edelleen ihmettelen, että ajavat niiden kanssa koko ajan vaikka ne on tukittuna.



Pakkohan noiden on johonkin vaikuttaa? Varmaan kaksinkertainen airbox mäkkiin verrattuna...

Samaa kans ihmettelin kun on ollut tukittuna..

Toi Lotuksen juttu näyttää ihan siltä itseltään.. :D
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Scarbsin viime vuotisessa Lotuksen DRD-jutussa oli maininta, että DRD-skuupit on autossa vaikka itse laitetta ei olisikaan siksi että ovat kiinteä osa turvakaarta/moottorin ilmanottoa...

Ovatko siis oikeasti osa turvakaarta ja siksi autossa kiinni koko ajan. Voiko siitä olla jotain etua muutoin? Luulisi, että varsinkin viime kaudella DRD:n testivaiheessa irroitettavat tai moottorikatteessa kiinni olevat ja siten helposti katetta vaihtamalla poistettavissa olevat skuupit olisi kätevämmät...

Tosin ei noi blokkaa kuin takasiiven keskiosaa, jota blokkaa turvakaari/ilmanotto muutenkin... Silti jos puolitosissaan puhutaan keulakyömyn peittolevyn pois jättämisestä sen painon takia, niin luulisi DRD-skuuppien painollakin olevan merkitystä...
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Lotus kokeili myös uudellaista aaltoilevaa ilmanohjainta (mikä ton nimi olikaan?). Onko jäähdytysaukossa ennen ollut ilmanohainta?
 
Viimeksi muokattu:

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Lotus kokeili myös uudellaista aaltoilevaa ilmanohjainta (mikä ton nimi olikaan?). Onko jäähdytysaukossa ennen ollut ilmanohainta?
Barge board muistaakseni.

Aika jännä. Mikähän ihme tollasen aaltoilevan tai porrastetun ilmanohjaimen idea on? Luoda jotain pyörteitä?
 

NiPzyyZ

Well-known member
Liittynyt
3.12.2004
Viestit
663
Barge board muistaakseni.

Aika jännä. Mikähän ihme tollasen aaltoilevan tai porrastetun ilmanohjaimen idea on? Luoda jotain pyörteitä?
Puhdas veikkaus, mutta tarkoituksena voisi olla esim pienten pyörteiden luominen ohjaimen "takapuolelle" ja välttää sitä kautta virtauksen irtoamista.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Lotus-tiimi ilmoitti tänään allekirjoittaneensa yhteistyösopimuksen yhdysvaltalaisen uutiskanavan CNBC:n kanssa.
 

Clarke

The Knights Who Say Ni
Liittynyt
3.2.2006
Viestit
156
Sijainti
Hyvinkää
Lotus-tiimi ilmoitti tänään allekirjoittaneensa yhteistyösopimuksen yhdysvaltalaisen uutiskanavan CNBC:n kanssa.
Uutista lukiessa aloin miettiä, että mitä sille Coca-Cola -diilille oikein tapahtui, kun taas viitattiin "pääsponsorin" puuttumiseen? Kun muistaakseni tuota diiliä hehkutettiin isoilla otsikoilla vielä jokin aika sitten, mutta nyttemmin asiasta ei ole enää hiiskuttu sanaakaan.

Vähän aikaa sitten myös Microsoftin (?) uutisoitiin olevan entistä suuremmalla panoksella mukana? Onko tääkin vaan jotain mun unennäköä taas?

Edit: Luin siis eri jutun, tässä mainittiin molemmat putiikit. Mutta ilmeisesti kumpainenkaan ei ole mukana järin isolla kasalla pelimerkkejä sitten.
 
Viimeksi muokattu:

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Hyvä ettei sentään Foxin(siis hörhö-uutispuolen) kanssa tehneet sopimusta...

Mutta onkos tuo CNBC niin iso tekijä mediapuolella että niillä hilloa on?
 

amino

Rekisteröitynyt käyttäjä
Liittynyt
22.5.2005
Viestit
252
Uutista lukiessa aloin miettiä, että mitä sille Coca-Cola -diilille oikein tapahtui, kun taas viitattiin "pääsponsorin" puuttumiseen? Kun muistaakseni tuota diiliä hehkutettiin isoilla otsikoilla vielä jokin aika sitten, mutta nyttemmin asiasta ei ole enää hiiskuttu sanaakaan.

Vähän aikaa sitten myös Microsoftin (?) uutisoitiin olevan entistä suuremmalla panoksella mukana? Onko tääkin vaan jotain mun unennäköä taas?

Edit: Luin siis eri jutun, tässä mainittiin molemmat putiikit. Mutta ilmeisesti kumpainenkaan ei ole mukana järin isolla kasalla pelimerkkejä sitten.
Coca-Cola = Burn energiajuoma
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Uutista lukiessa aloin miettiä, että mitä sille Coca-Cola -diilille oikein tapahtui, kun taas viitattiin "pääsponsorin" puuttumiseen? Kun muistaakseni tuota diiliä hehkutettiin isoilla otsikoilla vielä jokin aika sitten, mutta nyttemmin asiasta ei ole enää hiiskuttu sanaakaan.

Vähän aikaa sitten myös Microsoftin (?) uutisoitiin olevan entistä suuremmalla panoksella mukana? Onko tääkin vaan jotain mun unennäköä taas?

Edit: Luin siis eri jutun, tässä mainittiin molemmat putiikit. Mutta ilmeisesti kumpainenkaan ei ole mukana järin isolla kasalla pelimerkkejä sitten.
Aika tyhjältähän toi Lotus näyttää sponsseista. Muutamia keskisuuria logoja ilmeisen vähämerkityksillisillä firmoilla. No jos tiimi pärjää FIA:n palkintorahoilla niin mikäs siinä.
 
Liittynyt
28.3.2007
Viestit
847
Aika tyhjältähän toi Lotus näyttää sponsseista. Muutamia keskisuuria logoja ilmeisen vähämerkityksillisillä firmoilla. No jos tiimi pärjää FIA:n palkintorahoilla niin mikäs siinä.
Lotus konserni, Total, Microsoft ja vaikka Rexona ei kyllä ole mitään kovin pieniä firmoja. Se että selvää pääsponsoria kyljessä ei ole on asia erikseen.

Tuo ruma kermanvärinen valkea on vaan todella tökerön värinen autossa. Miksei se voi olla se kullan keltainen tai se mikä nähtiin radalla 2011?
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Lotus konserni, Total, Microsoft ja vaikka Rexona ei kyllä ole mitään kovin pieniä firmoja.
Sponsoripanokseltaan ovat aika pieniä. Eivät ole sellaisia firmoja, jotka olisivat halukkaita megaluokan sopimuksiin. Ja kuten Bobakki mainitsi, Lotus ei maksa tallille yhtään mitään.
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Onhan noi CNBC:n logot ollu Lotuksessa ainaki koko tän off seasonin ajan. Heräskö maikkari nyt tilanteeseen vai onko joku virallinen julkistus pidetty vasta nyt?
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös