Lotus F1 Team kaudella 2013

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

DuckAvenger

Katollaan
Liittynyt
30.10.2008
Viestit
780
Onhan noi CNBC:n logot ollu Lotuksessa ainaki koko tän off seasonin ajan. Heräskö maikkari nyt tilanteeseen vai onko joku virallinen julkistus pidetty vasta nyt?
Tänään tuo twitterikin siitä ilmoitti minulle ja ei ainakaan minuun silmään ollut aiemmin osunut sponssitarrat. Enkä muista sinunkaan infonneen asiasta.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Sponsoripanokseltaan ovat aika pieniä. Eivät ole sellaisia firmoja, jotka olisivat halukkaita megaluokan sopimuksiin. Ja kuten Bobakki mainitsi, Lotus ei maksa tallille yhtään mitään.
Joo olet ihan oikeassa, Lotuksella on vain pari hassua pikkusponssia, loput rahat tulee FIA:lta ja sillä pärjätään.
edit. Mangelo voisi nyt tarkentaa mistä lähteestä on nuo väitteet että firmat halua megaluokan sopimuksiin?
 
Viimeksi muokattu:

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Mihin se hehkutettu Hanivelli-diili nyt kaatui? Kaiken piti olla varmaa, punaiset läiskät autojen kyljissä oli varattu, kuskina siruksen seksikkäin kuski (Kimi). Ettei vain olisi Hondan sponsorivastaava kausilta 2006-08 saanut töitä Lotukselta? :rolleyes:
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Tänään tuo twitterikin siitä ilmoitti minulle ja ei ainakaan minuun silmään ollut aiemmin osunut sponssitarrat. Enkä muista sinunkaan infonneen asiasta.
En mä varmaan oo aiemmin maininnutkaan. Mut logot ollu keulassa kilpailunumeron alla jo jonkun aikaa.
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Joo, kyllä noista Lotuksen sponssikuvioista on ihmeellisen paljon hehkutusta kuulunut etukäteen mutta voisi kyllä sanoa, että paljon melua tyhjästä. Burn, Microsoft ja CNBC ovat kaikki kovin pieniä sponsseja, minkä voi päätellä melko luotettavasti mainostarrojen koosta ja sijoittelusta autossa. Ainoa isompi puhdas sponsori on Unilever. Totalkin kun on enemmän tekninen partneri.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Joo, kyllä noista Lotuksen sponssikuvioista on ihmeellisen paljon hehkutusta kuulunut etukäteen mutta voisi kyllä sanoa, että paljon melua tyhjästä. Burn, Microsoft ja CNBC ovat kaikki kovin pieniä sponsseja, minkä voi päätellä melko luotettavasti mainostarrojen koosta ja sijoittelusta autossa. Ainoa isompi puhdas sponsori on Unilever. Totalkin kun on enemmän tekninen partneri.
MS tukee tallia kait myös IT-puolella. Eli mahdollisesti apu eli kokonais vaikutus on puhdasta rahasummaa suurempi, kuten Totalinkin kanssa. Ei ole tästä tietoa kuitenkaan, joten puhdasta arvailua...siis siitä, että onko julkisuudessa mahdollisesti mainittujen summien sisällä myös laitteistoavustukset jne....
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24288
Sijainti
lappeen Ranta
MS tukee tallia kait myös IT-puolella. Eli mahdollisesti apu eli kokonais vaikutus on puhdasta rahasummaa suurempi, kuten Totalinkin kanssa. Ei ole tästä tietoa kuitenkaan, joten puhdasta arvailua...siis siitä, että onko julkisuudessa mahdollisesti mainittujen summien sisällä myös laitteistoavustukset jne....
:idea: Lotuksen uusi ratti tälle kaudelle:
 

Jatenski

Well-known member
Liittynyt
23.9.2008
Viestit
414
ja kimi klikkailee "yes yes yes" eikä microsoft toimi
 

amino

Rekisteröitynyt käyttäjä
Liittynyt
22.5.2005
Viestit
252
Lainaan tätä kuvaa tähän...

Mä en ymmärrä millä perusteella joku voi heittää, että noi on pieniä sponsseja. Ne pienien summien sponssit on kuitenkin tossa Genii punaisen alla todella pienellä. Total, Clear, Rexona, Burn ym. näkyy satavarmasti jo tv-kuvissakin. Tottakai logon koolla ja sijoittelulla on suora suhde sponsoroituun rahamäärään tai muuhun tukeen mutta sponsoroinnissa on kyse paljon muustakin kuin logonäkyvyydestä.

Pitää kuitenkin muistaa, että kaikki sponsorit eivät voi olla pääsponsoreita. Ok, se tällä hetkellä puuttuu mutta loppupelissä se mahdollisimman laaja sponsoripohja on tärkeämpi kuin se yksittäinen pääsponsori ellei kyse ole sitten esim. Santanderin kokoisesta kuviosta kuten Ferrarin kanssa.

Kuten tuossa jo kirjoitin niin kaukana on se aika jolloin sponsoroinnin summa määräytyi pelkä logonäkyvyyden perusteella. Kyllä tänä päivänä firmat osaa vaatia vähän muutakin kuin, että logo isommalla. Kyse on tänä päivänä enemmän aktivoinnista ja arvon saavuttamisesta. Sponsoroinnin kohteen ja sponsorin pitää sopia toisilleen siten, että se tukee molempien strategiaa. Kohteen näkykulmasta tärkein on tietysti raha mutta esim. Microsoftin kanssa se on myös teknologian käyttöön saamista ja tiettyjen pakollisten kulujen peittämistä strategisen yhteistyön kautta. Sponsorin näkykulmasta sponsoroinnin on tuettava brändi- ja markkinointistrategiaa ja luoda lisäarvoa sponsorille esim. tv-mainosten ja tapahtumien kautta joilla taas voidaan aktivoida esim. kuluttajia. Esim. sponsoroinnin kautta Rexona on ostanut itselleen mainoskasvot - se onko siinä menty metsään on sitten ihan oma keskustelunsa.

Enivei, tää on todella offtopiccia ja sponsorointiasioille voisi varmasti avata oman ketjunsakin...
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Lotus kokeili myös uudellaista aaltoilevaa ilmanohjainta (mikä ton nimi olikaan?).
Eipäs tämä bargeboard olekkaan aaltoileva. On kyllä täysin uudenlainen, mitä en ole aiemmin nähnyt.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Eipäs tämä bargeboard olekkaan aaltoileva. On kyllä täysin uudenlainen, mitä en ole aiemmin nähnyt.
Ahaa, se onkin "säle" ohjain... :)

Ei menny Lotus ihan surkeesti reeneissä. Joskaan ei ihan kärkivauhtiakaan. Tosin viime vuonnakin ne reenas aina vaan kisavetoja... Jännää, jännää...
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4365
Jokohan uuden pääsponsorin löytäminen olisi helpompaa??
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Grosjeankin nippa nappa ajanut toistaiseksi 100% kilpailukierroksista kaudella 2013 \o/
 

Miikhail

Well-known member
Liittynyt
16.5.2010
Viestit
3477
Grosjean tekee hankalaksi valmistajien mestaruuden saavuttamisen.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös